Grafiet geleidt wel, stop je potlood maar es in de wcd. Contactspray is echter wel heel wat beter. Hopen dat deze oplossing het nog een tijd volhoudt.RobM schreef:daar ga je last mee krijgen.
grafiet geleid niet en als je dat in het kontakt-gedeelte hebt gespoten dan krijg je daar in de toekomst kontakt problemen.
Grafiet is goed voor het sleutel-gedeelte. Maar een ramp voor het electrisch deel.
klinkt een beetje betweterig maar ik ben eens een hele dag op zoek geweest naar een storing in een motorfiets, bleek de beste man grafietpoeder in zijn kontaktslot gespoten te hebben..
ik zou het onderste gedeelte loshalen (met die veerring), schoonmaken en er kontaktspray in spuiten
Gr Rob
Mijn groene Froggy!
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003
Xsara Picasso 1.8 2003
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
aan de onderkant van het contactslot zit rondom een metalen ringetje. Van verenstaal, ca 1,5 mm breed. Als je die er af haalt kan je het onderste deel, waar de electrische schakelaar in zit, er af schuiven en daar de binnenkant van schoonmaken.
edit; theo was 2 minuten sneller, en heeft bredere veerringen.
allemaal goed uiteinde trouwens!!
Gr Rob
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
contactslot
Allereerst, iedereen een gezond veilige kilometers voor 2014.RobM schreef:aan de onderkant van het contactslot zit rondom een metalen ringetje. Van verenstaal, ca 1,5 mm breed. Als je die er af haalt kan je het onderste deel, waar de electrische schakelaar in zit, er af schuiven en daar de binnenkant van schoonmaken.
Gr Rob
Je bedoelde dus dit onderste deel, met de 3 pennen?
Dat had ik in 2012 al gedemonteerd! maar hoe moet dit nu om, ik weet het niet meer. Moeten de pennen volgens foto 1, of volgens foto 2 ?
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Het lijkt complex, maar als je er eenmaal aan bezig bent snap je het wel. Heb er een aantal gerepareerd of vervangen en het is altijd even puzzelen.
Als je wil zou ik een foto kunnen maken van hoe die contactrol in mijn eend zit. Laat maar even weten. Dan heb je in elk gevel een referentiepunt.
Als je wil zou ik een foto kunnen maken van hoe die contactrol in mijn eend zit. Laat maar even weten. Dan heb je in elk gevel een referentiepunt.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer: