Pagina 15 van 21
Geplaatst: di 31 dec, 2013 20:01
door 2cvzeeland
RobM schreef:daar ga je last mee krijgen.
grafiet geleid niet en als je dat in het kontakt-gedeelte hebt gespoten dan krijg je daar in de toekomst kontakt problemen.
Grafiet is goed voor het sleutel-gedeelte. Maar een ramp voor het electrisch deel.
klinkt een beetje betweterig maar ik ben eens een hele dag op zoek geweest naar een storing in een motorfiets, bleek de beste man grafietpoeder in zijn kontaktslot gespoten te hebben..
ik zou het onderste gedeelte loshalen (met die veerring), schoonmaken en er kontaktspray in spuiten
Gr Rob
Grafiet geleidt wel, stop je potlood maar es in de wcd. Contactspray is echter wel heel wat beter. Hopen dat deze oplossing het nog een tijd volhoudt.
Geplaatst: di 31 dec, 2013 20:10
door theoenmarion
Ik heb gekeken, maar volgens mij kan ik nergens een veerring vinden. Aan de zijkant zitten wel twee soort van een popnageltjes.
Wil doorblazen met de compressor ook helpen?
Geplaatst: di 31 dec, 2013 20:21
door DucKKnutsel
net onder die popnageltjes zie je een metalen ringetje zitten dat is die veer ring mm of 4 breed die is niet helemaal dicht en kan je uit elkaar trekken dan valt je contact rol er af.
Geplaatst: di 31 dec, 2013 20:23
door RobM
aan de onderkant van het contactslot zit rondom een metalen ringetje. Van verenstaal, ca 1,5 mm breed. Als je die er af haalt kan je het onderste deel, waar de electrische schakelaar in zit, er af schuiven en daar de binnenkant van schoonmaken.
edit; theo was 2 minuten sneller, en heeft bredere veerringen.
allemaal goed uiteinde trouwens!!
Gr Rob
Geplaatst: di 31 dec, 2013 20:35
door Ducksen
Volgens mij wordt er daar gewoon keihard doorgewerkt in de laatste uren van 2013
contactslot
Geplaatst: wo 1 jan, 2014 16:12
door theoenmarion
RobM schreef:aan de onderkant van het contactslot zit rondom een metalen ringetje. Van verenstaal, ca 1,5 mm breed. Als je die er af haalt kan je het onderste deel, waar de electrische schakelaar in zit, er af schuiven en daar de binnenkant van schoonmaken.
edit; theo was 2 minuten sneller, en heeft bredere veerringen.
allemaal goed uiteinde trouwens!!
Gr Rob
Allereerst, iedereen een gezond veilige kilometers voor 2014.
Je bedoelde dus dit onderste deel, met de 3 pennen?
Dat had ik in 2012 al gedemonteerd! maar hoe moet dit nu om, ik weet het niet meer. Moeten de pennen volgens foto 1, of volgens foto 2 ?
Geplaatst: wo 1 jan, 2014 17:57
door Ducksen
Dit is nu een goed iets voor het forum
hoe zit dat ding in elkaar. Ik begin er over een week mee met het contactslot en ik heb dus ook geen flauw idee
ik blijf hem volgen
Geplaatst: wo 1 jan, 2014 18:14
door theoenmarion
Het kan maar op twee manieren, maar ik heb helaas bij demontage deze keer geen aantekening gemaakt hoe het zat.
Ik weet bijna zeker dat Rob de oplossing wel heeft.
Geplaatst: wo 1 jan, 2014 18:17
door Ducksen
poe die zou ik wel graag willen weten want ik heb nog geen flauw idee hoe ik dit in elkaar moet gaan bakken
iets met graffiet vet en uitstekende dingetjes
Geplaatst: wo 1 jan, 2014 19:05
door TB
Het lijkt complex, maar als je er eenmaal aan bezig bent snap je het wel. Heb er een aantal gerepareerd of vervangen en het is altijd even puzzelen.
Als je wil zou ik een foto kunnen maken van hoe die contactrol in mijn eend zit. Laat maar even weten. Dan heb je in elk gevel een referentiepunt.
Geplaatst: wo 1 jan, 2014 19:07
door Ducksen
Foto altijd welkom en handig
Geplaatst: wo 1 jan, 2014 19:17
door theoenmarion
Idd, graag een foto.
Het onderste blokje gaat over een pen waar een spiraalveer op zit. Hierbovenop zit een soort T- pen, en deze kan dus maar op twee manieren in het blok vallen.
Geplaatst: wo 1 jan, 2014 23:13
door Boudewijn
Hier een foto waarbij de contactrol nog net te zien is.
edit.
Nog een foto gevonden.
Geplaatst: do 2 jan, 2014 00:13
door TB
Volgens mij hoef ik geen foto's meer te maken want deze foto's zijn duidelijk. Boudewijn, bedankt!
Geplaatst: do 2 jan, 2014 06:59
door Ducksen
Hee thnkx dit is wel duidelijk ja.