Pagina 16 van 22
Geplaatst: di 31 jul, 2012 00:13
door Punky
Helaas wel.
Geplaatst: di 31 jul, 2012 23:21
door Peter Yedema
Vandaag de Ami op de brug gehad. Chassis is goed op een stukje na. Aan de berijders kant zit in de onderkant van de plaat een gat. Precies ter hoogte van het binnen frame. Het is helemaal door en er zit een gat van 1 centimeter bij een 1,5 centimeter. Als je de lijn vanhet binnen frame volgt zitten er nog een paar blaasjes. Ik denk dat er een plaatje van 15 bij 15 cm uit zal moeten en dan weer opnieuw lassen. Komt dit vaker voor? Ik kan zelf niet lassen en zal dit uit moeten besteden. Misschien is er hier iemand die dit goed voor mij kan doen? Heeft iemand anders hier ervaring mee en wat heeft het toen gekost?
Geplaatst: wo 1 aug, 2012 20:08
door JohanWie
Wil het wel voor je lassen.

als jij maar zorgt voor een stukje plaatwerk van 15x15
Geplaatst: wo 1 aug, 2012 21:06
door Peter Yedema
Tof, you've got mail.
Geplaatst: za 4 aug, 2012 19:45
door Peter Yedema
Vandaag de eerste meters gereden en wat me opvalt is dat de carb veel benzine uitstoot. Ik denk dat de flotter niet goed staat. Weet iemand wat de afstan van de vlotter moet zijn en hoe je dat het beste kan meter? Iedere keer als ik stilstond verzoop de motor.
Geplaatst: za 4 aug, 2012 23:52
door hetwrak
deksel van de carb op de kop houden.
De afstand van de pakking van de carb deksel tot het midden van de vlotter (asje)
moet 18 mm zijn.
Maar het kan ook nog je vlotternaald zijn, die niet afsluit.
http://issuu.com/onderhoud/docs/2cv6
pag 37
Geplaatst: zo 5 aug, 2012 00:13
door Peter Yedema
Top, bedankt. Volgende week maar eens kijken. De rest moet allemaal wel goed zijn en aangezien hij benzine uit de carb gooit lijkt mij dat dit aan de hand kan zijn of kan er iets anders zijn?
Geplaatst: zo 5 aug, 2012 09:43
door André Post
Als de vlotter hoogte goed staat en er nog steeds benzine lekt kan een vlotter lek zijn.
Heb ik gehad bij de BX.
Niets te zien of te voelen maar drijven deed 1 niet meer.
Geplaatst: zo 5 aug, 2012 09:49
door hetwrak
vlotternaald kan niet werken.
Deksel op de kop Dan moet je niet door de brandstoftoevoer kunnen blazen.
Als je de vlotter optilt wel.
Vlotters kunnen lek zijn. Dan drijven ze niet.
Vlotters kunnen niet vrij bewegen in de vlotterkamer, waardoor ze tegen de wand blijven hangen.
Je hebt een nieuwe imitatie carb gekocht. Dat zijn klote dingen.
Zo zie je maar Franse eenvoud er kan weinig aan stuk.
Geplaatst: ma 6 aug, 2012 21:00
door Peter Yedema
Ik moet trouwens de stationairsproeier ook nog eens doorblazen.
Geplaatst: wo 8 aug, 2012 22:42
door Peter Yedema
Ik heb gister de sproeier doorgeblazen. Daarna starte hij beter en reed ook beter. De ramen zitten er weer in Volgende keer de deurklinken er weer op en de koplampen. Dan eerst weer rijden.
Geplaatst: vr 10 aug, 2012 23:15
door Peter Yedema
Vandaag even wezen rijden. Niks aan de hand tot na een 10 minuten rijden. Bij het schakelen op lage snelheden viel ze in eens uit. Starten ging wel gelijk goed. Toen ik later op een brug afreed die open ging viel ze weer uit. Daarna starten en bleef ze niet stationair lopen. Rijden niks aan de hand, maar stationair niks. Gas bijgeven is de oplossing. Weet iemand waar het aan kan liggen?
Geplaatst: za 11 aug, 2012 07:36
door Bertje Beige
Stationaisproeier weer verstopt, stationair toerental iets verhogen!?

Geplaatst: za 11 aug, 2012 09:02
door Peter Yedema
Ik vond dat hij al wat hoog stond in de toeren, ik zal een kijken of het helpt om de stationairsproeier doorblazen helpt.
Geplaatst: za 11 aug, 2012 09:48
door Gerard2cv
Ik zou adviseren om de hele carburator schoon te maken en af te stellen en met een benzinefilter ervoor,toekomstig vuil te voorkomen