Pagina 16 van 24

Geplaatst: ma 10 feb, 2014 07:52
door voeteir
ik ben zelf tevreden met het spuitwerk tot nu. Het verschil met een professionele carrossier is wel te zien.

Geplaatst: ma 10 feb, 2014 08:41
door Jeroen-citroen
Zo op de foto's te zien ziet de lak er keurig uit hoor 8) .
Je kunt altijd nog polijsten om de laatste puntjes op de i te zetten. Maar ach ik heb vroeger genoeg eenden en dyanes bij de dealer gezien die vanuit de fabriek een sinaasappel effect in de lak hadden :wink:

Geplaatst: ma 10 feb, 2014 10:50
door voeteir
dit begint hier terug op een echte auto te lijken.

Afbeelding

Geplaatst: ma 10 feb, 2014 11:14
door Michiel van G.
heel mooi!

Geplaatst: zo 16 feb, 2014 21:00
door voeteir
ik mag van een collega een schuurmachine gebruiken dus niet veel foto's maar wel veel geschuurd...


het lijkt wel winter-camouflage

Afbeelding

Geplaatst: ma 17 feb, 2014 06:48
door Ducksen
Mooie camouflage idd ;-) schiet al op zo!

Geplaatst: di 18 feb, 2014 21:38
door voeteir
Lang schuren na elkaar lukt mij nog niet.
Ik moet op tijd eens iets anders doen.
Dus heb ik de remmen rondom aangesloten en ontlucht.
De kabelboom op zijn plaats gestoken en het motortje eens laten draaien met de originele kabelboom.
Heerlijk...

Geplaatst: di 18 feb, 2014 21:43
door Hilke
ziet er erg mooi uit!

Vooral die motorkap, blanke lak, en klaar ;)

Geplaatst: vr 21 feb, 2014 20:46
door voeteir
Ja, enkele van mijn collega's stelden ook voor enkel vernis erover en zo gebruiken.
Het is misschien een idee voor iemand anders.

Het was druk in de tent vandaag.
Alle spatborden en motorkap staan in de grondlak.

Afbeelding

Geplaatst: za 22 feb, 2014 18:15
door voeteir
De spatborden zijn geplamuurd waar nodig, opgeschuurd, nog eens fijn geplamuurd en nog eens geschuurd.
Enkel aan de motorkap is nog wat werk.

Geplaatst: zo 23 feb, 2014 19:21
door voeteir
er zat een vervelende deuk vooraan de motorkap.

Afbeelding

hier is nog steeds wat werk aan...

Het zal niet zoals nieuw zijn maar aanvaardbaar voor mij.

Geplaatst: ma 24 feb, 2014 10:57
door azuiper
hoi Voeteir,
Heel veel (aca)dyane's hebben een deuk voor in de motorkap, waarschijnlijk veroorzaakt door het sluiten van de motorkap - als je de motorkap dicht drukt op het vlakke plaatwerk is de kans op een deuk vroeg of laat groot - je moet denk ik op de omgezette rand van de motorkap voorzijde drukken om de motorkap in de vergrendeling te drukken, op die plek kan de motorkap wat druk verdragen zonder plastische vervorming.
Mijn geliefde Dyane had (en heeft nog steeds ...) zo'n deuk in de motorkap

Geplaatst: ma 24 feb, 2014 11:16
door voeteir
Ik heb hier op dit moment 2 motorkappen staan en deze hadden allebei op dezelfde plaats ongeveer dezelfde deuk.
Zoals je zegt waarschijnlijk om de motorkap in het slot te drukken...

Geplaatst: ma 24 feb, 2014 18:27
door Ducksen
Als ik dat zo eens bekijk mag die dyane wel naast de mijne staan ;-)

Geplaatst: zo 2 mar, 2014 14:15
door voeteir
het spuitpwerk van een hobbyspuiter is lang niet zo strak als dat van duckske zijn eend. Er zal nog wat "opkuiswerk" aan zijn.

Afbeelding

Wat er van de auto al samen zit heeft vandaag op eigen kracht gereden...Dat is ook een grote stap vooruit.