Pagina 16 van 20

Geplaatst: di 26 feb, 2008 22:29
door backfire
Gewoon een te lege accu, daar is ie gevoelig voor, startmotor trekt zoveel stroom dat er niet genoeg meer is voor de bobine. Waarschijnlijk als je de slinger had gebruikt was het na een tijdje ook gewoon gelukt.

Dus als je nu nog een nieuwe accu koopt dan kan ie er weer jaren tegen aan, mits het motorke natuurlijk goed is.

Geplaatst: di 26 feb, 2008 22:48
door Twécévé
Door al dat gedoe onder de motorkap niet aan andere dingen toegekomen:
- benzinemeter niet aangesloten (draadjes halen elkaar niet)
- kwam er vanavond in 't donker achter dat lampjes die grootlicht, knipperlicht etc. aangeven het niet doen. kHeb te hard aan mn dashboard gerukt geloof ik.
- scheurtje in de uitlaatpot onder de motor met het bijbehorende geluid

Kan met de APK bij citroen-dealer wel eens lastig worden! Gaan ze centjes voor rekenen. Had liever gehad dat eend er donderdag naar toe moest. Had ik nog een dag gehad om het zelf op te lossen.

Geplaatst: di 26 feb, 2008 23:14
door Francois
Kan je de apk afspraak niet verzetten? Heb ik afgelopen jaar ook gedaan met mijn Aca omdat ie nog niet klaar was, was geen probleem. Weet alleen niet hoe dat bij de Citroen-dealer zit?

Alhoewel :roll: , is het nu misschien wel een beetje laat voor :(

Geplaatst: wo 27 feb, 2008 11:14
door Twécévé
Eend is helemaal prima, ze kunnen alleen het chassisnummer niet vinden om af te melden bij het RDW.

Is 5 jaar terug op rechts voor op bodemplaat ingeslagen (staat op de papieren). Kan me dat ook herinneren maar daar is niets te zien. Ze zijn nu beetje RX5 en 10 aan het wegpoetsen om te kijken of ze wat kunnen vinden.

Geplaatst: wo 27 feb, 2008 11:35
door backfire
bodemplaat? toch niet de bodemplaat welke Siemen heeft vervangen?

Geplaatst: wo 27 feb, 2008 11:48
door Twécévé
backfire schreef:bodemplaat? toch niet de bodemplaat welke Siemen heeft vervangen?
Dat vraag ik me nu ook af. Maar kan me niet voorstellen dat het RDW daarin een chassisnummer zet. kWeet ook bijna zeker dat het in het chassis geslagen is (kstond er 5 jaar geleden bij en keer er naar).

Geplaatst: wo 27 feb, 2008 11:54
door Michiel van G.
waarschijnlijk rechts op het chassisplaat aan de bovenkant, ca 10x10cm van de randen af bij de voeten van de passagier. dat is een vrij logische plek

Geplaatst: wo 27 feb, 2008 11:55
door Tom Duckpower
er zijn eenden geleverd met af fabriek het chassisnummer tussen de bijrijders-stoel en dorpel...
RDW gebruikt vaker rare plaasten om een nummer in te slaan.. en wat ze erin slaan is minimaal te zien, dus met een beetje verf eroverheen is het zoeken geblazen

Geplaatst: wo 27 feb, 2008 12:11
door backfire
Bij mijn 4tje stond het zelfs tussen bijrijderstoel (was geen stoel maar een bank, maar toch) en de voetenbak, ongeveer halverwege.

Bij mijn 6je staat ie op de rechter balk voor, bij de nieuwe komt ie straks onder dwarsbalk motorophanging voor.

ff offtopic, heb afsrpaak gemaakt voor IVIN, de beste man moet langskomen en dat kost je dan meteen 100 euro, maar goed dan is het straks wel in 1 keer goed.

Geplaatst: wo 27 feb, 2008 12:13
door Francois
Bij mij moesten ze ook eerst een dikke laag oliedrap etc. wegschrapen voor ze hem konden vinden bij de apk:)

Geplaatst: wo 27 feb, 2008 12:37
door Twécévé
Net gebeld door de dealer dat ze met de beste wil van de wereld geen chassisnummer hebben kunnen vinden. Zal zelf ook nog even kijken vanmiddag maar kan me er eerlijk gezegd ook geen 1 heugen van de tijd dat ik het chassis onlangs behandeld heb met RX5

Ze zullen het chassisnummer toch niet in de bodemplaat hebben geslagen?

Ter info: het chassis is 5 jaar geleden vervangen en toen is het nummer opnieuw ingeslagen bij het RDW.

Geplaatst: wo 27 feb, 2008 12:38
door Michiel van G.
anders heb je echt een probleem :S hopelijk heeft siemen de oude bodemplaten nog niet bij de stort gedaan :|

Geplaatst: wo 27 feb, 2008 12:47
door Twécévé
Weet eigenlijk zeker dat het in het chassis is geslagen. Maar ja, daar zat behoorlijk wat roestaanslag op wat ik met een staalborstel heb staan wegborstelen.

Aangezien het nummer er lichtelijk is ingegraveerd (itt het letterlijk inslaan van vroeger) kan het met gemak weggeroest zijn.

Geplaatst: wo 27 feb, 2008 12:58
door Tom Duckpower
de kwaliteit van het inslaan is inderdaad niet echt geweldig.. beetje met een speld in staal prikken, daar lijkt het op.. laagje verf of roest erover en het is einde verhaal..

Geplaatst: wo 27 feb, 2008 16:49
door Twécévé
Net gekeken bij de dealer en er is idd geen spoor van te vinden. Erg verroest is het ook niet. Dus begin me toch af te vragen of het niet in de bodemplaat ipv chassis is geslagen. Maar even mailtje naar Siemen sturen of hij die oude plaat nog heeft en eens wil speuren naar een nummer.

Dealer adviseerde gewoon zelf het nummer in te slaan. Maar ja, moet je wel iemand met setje kennen.