Pagina 16 van 18
Geplaatst: vr 3 aug, 2012 15:46
door hvdh
Ik wil een trekhaak plaatsen maar de bevestigingspunten bij mijn chassis zitten wat anders dan bij een 2cv.
Hier op de site wordt een prachtige uitleg gegeven, maar dat is voor een chassis met montagepunten van de bumpersteun om te gebruiken. Bij mij kan dat niet. Zie foto.
En ja, op de foto is de bevestiging niet met de juiste bouten. Wordt 8 x 25.
Hoe los ik dat op? Of zijn de huidige bevestigingspumten aan de buitenrand van m'n chassis voldoende. Als ik die allemaal gebruik/boor heb ik er 4 aan ieder zijde, 8 totaal.
Geplaatst: vr 3 aug, 2012 15:56
door Punky
Wil je het echt stevig dan zul je denk ik op zoek moeten naar een zogenaamde 3 poot trekhaak ipv deze versie. Die heeft wat groter steunvlak.
Al zou dit ook moeten kunnen met 8 goede bouten en dan dus 8.8 kwaliteit en geen Gamma 4.8.
Geplaatst: vr 3 aug, 2012 19:15
door AZL57
Ik heb dezelfde als Hans, die doet het al 29 jaar prima, maar inderdaad goede bouten en schijven gebruiken. Ik heb er al een onwillige Landrover mee gesleept, een Capri en een grote autoambulance met 20 man erop tijdens een carnavaloptocht
Geplaatst: vr 3 aug, 2012 22:37
door Thijs
Die trekhaak heb ik ook op 1 auto net zo vastgezet.
Wel inderdaad die betere kwaliteit bouten gebruiken.
Ik sleep er een caravan mee van 400kg.....
En hij is er nog nooit af gevallen.
Persoonlijk zou ik in dit geval eerst de bumper/carrosseriemonteren om te bepalen hoe ver de trekhaak naar voren toe kan.
de originele plaats is niet de mooiste.
Overigens zou ik er wel ringen tussen doen, verdeelt de kracht ook nog wat.
Geplaatst: za 4 aug, 2012 10:16
door Michiel van G.
En, gebruik ook zelfborgende moeren of moeren met goede veerringen... Zou zonde zijn als je trekhaak eraf trilt tijdens het rijden.
Geplaatst: za 4 aug, 2012 13:56
door hvdh
Thijs schreef:Persoonlijk zou ik in dit geval eerst de bumper/carrosseriemonteren om te bepalen hoe ver de trekhaak naar voren toe kan. De originele plaats is niet de mooiste
Bumper heeft mijn AK niet dus dat is geen probleem, maar zijn de standaard bevestigingspunten dan niet meteen de juiste positie/afstand naar voren? Als ik hem inderdaad meer naar voren moet zetten heb ik een probleem doordat dan (nog) een bevestigingspunt vervalt. Heb jij dan andere punten gebruikt/gemaakt?
Geplaatst: za 4 aug, 2012 23:18
door Thijs
Ja,bij mijn auto moest ik 25cm van de achterzijde van het chassis afzagen.
Dus heb ik gewoon nieuwe gaten geboord. Alleen aan de buitenzijde dus.
Uiteraard wel alle gaten aan de buitenzijde benut.
Geplaatst: do 11 okt, 2012 14:53
door duck-tuc
ik heb net heel uw topic eens door gekeken en k moe zegge da uw chassis en motor prachtig zijn...
Geplaatst: vr 12 okt, 2012 13:23
door hvdh
duck-tuc schreef:ik heb net heel uw topic eens door gekeken en k moe zegge da uw chassis en motor prachtig zijn...
Dank je wel voor je compliment.
Zelf ben ik ook tevreden met het resultaat tot nu toe. Het is soms gewoon proberen en experimenteren waarbij vooral dit forum helpt; fantastisch!
Deze zomer heb ik er helaas niet zoveel tijd aan kunnen besteden en ben nu bezig m'n motor weer op gang te krijgen. Denk dat de benzinepomp 'ingeslapen' is door het lange stilstaan. Wie heeft een oplossing?
Daarna kan ik aan de slag met de carrosserie en het uitdeuken van de gebruikssporen. Dat wordt ook weer een zoektocht, maar ik geniet van het sleuteln.
Geplaatst: vr 12 okt, 2012 17:45
door Geert
hvdh schreef: maar ik geniet van het sleutelen.
Ja, dat doe ik ook met mijn projekt ...
Geplaatst: zo 14 okt, 2012 23:26
door duck-tuc
hvdh schreef:duck-tuc schreef:ik heb net heel uw topic eens door gekeken en k moe zegge da uw chassis en motor prachtig zijn...
Dank je wel voor je compliment.
Zelf ben ik ook tevreden met het resultaat tot nu toe. Het is soms gewoon proberen en experimenteren waarbij vooral dit forum helpt; fantastisch!
Deze zomer heb ik er helaas niet zoveel tijd aan kunnen besteden en ben nu bezig m'n motor weer op gang te krijgen. Denk dat de benzinepomp 'ingeslapen' is door het lange stilstaan. Wie heeft een oplossing?
Daarna kan ik aan de slag met de carrosserie en het uitdeuken van de gebruikssporen. Dat wordt ook weer een zoektocht, maar ik geniet van het sleuteln.
ik heb bij mij vorig jaar het benzinepompje ook stuk gehad,
je kan dat uit elkaar halen en een nieuw membraam in steken,
ik heb dat ook gedaan, kost haast niks zo een membraamke, ik meen iets van een 6 euro...
Geplaatst: di 30 okt, 2012 23:43
door AZL57
hoe gaat het met Hans en de AK ?
Geplaatst: wo 31 okt, 2012 15:04
door hvdh
AZL57 schreef:hoe gaat het met Hans en de AK ?
Ha Fer, de motor wil nog steeds niet starten.
De benzinepomp doet het (volgens mij). Bij flink zuigen aan de slang hield ik een mond vol benzine over, maar aanslaan, ho maar.
Dus je hulp is welkom.
Geplaatst: wo 31 okt, 2012 15:30
door André Post
De pomp werkt als tijdens het starten benzine komt uit het slangetje wat normaal aan de carburateur zit.
Geplaatst: wo 31 okt, 2012 18:16
door hvdh
André Post schreef:De pomp werkt als tijdens het starten benzine komt uit het slangetje wat normaal aan de carburateur zit.
Dus voor niks m'n mond vol benzine?