Pagina 17 van 22
Geplaatst: za 11 aug, 2012 09:57
door Peter Yedema
Ik denk inderdaad dat, dat de oplossing is. Alle backfire's zullen niet veel goeds gedaan hebben.
Geplaatst: zo 12 aug, 2012 20:36
door Peter Yedema
Vandaag weer even bezig geweest. Deurklinken eraan. De sationairsproeier weer doorgeblazen. De achterlichten aansluiten. De massa was inderdaad niet goed. Deze opnieuw gemaakt en alles werkt weer. Op een gegeven moment bedacht ik me dat hij wel erg veel benzine verbruikte. Bij het tanken vond ik een pasje benzine onder de auto. De vulslang zatniet goed vast. Nu deze weer vast zit en ik de carb even heb afgestelt rijdt ze weer als vanouds.Heerlijk weer.

Geplaatst: ma 27 aug, 2012 21:27
door Peter Yedema
Ik heb nog een paar vraagjes.
Zijn er wel eens mensen die gaten in de bodem boren om het water af te late voeren? Of is dat een dom idee? Weet iemand waar water binnenkomt bij een Ami en wat kan je er aan doen? Bij mij lag er vanmorgen een behoorlijke plas.
Verder gaat alles prima met de ami. Alleen moet ik de batteur nog bij het voorwiel eraf halen, want hij dreunt behoorlijk als ik over een put of richel rijdt.
Geplaatst: di 28 aug, 2012 08:29
door Punky
Bij een eend wordt het wel eens gedaan. Maar beter kun je de oorzaak aanpakken.
Geplaatst: di 28 aug, 2012 22:54
door Peter Yedema
Ik heb al eens gekeken, maar het is me een raadsel waar het vandaan komt. Maar eens met de tuinslang aan de slag.
Geplaatst: di 11 sep, 2012 19:01
door JohanWie
En: heb je de tuinslang test al gedaan ??
Geplaatst: di 11 sep, 2012 19:42
door dyane_maniac
okay, oorzaak aanpakken is natuurlijk het allerbeste. maar er is helemaal niets mis met een gaatje boren, mits daarna goed behandeld. ze zitten er bij mij al jaren in.
Geplaatst: za 6 okt, 2012 20:34
door Peter Yedema
Vandaag helaas gestrand met de AMI. Ik stond voor het stoplicht en in een keer begon de motor steeds langzamer te lopen met als gevolg uitvallen. Helaas kreeg hem niet meer aan de praat als was het nog zo. En er hing een enorme benzinelucht. Na wat hulp heb ik haar weg kunnen duwen en toen ik onder de kap keek droop de benzine uit de carburatuer.
Aangezien ik geen gereedschap meehad was ik genoddzaakt de ANWB te bellen. Deze man had duidelijk geen zin, want hij was er snel achter dan de ontsteking niet goed was en hij kon weinig doen. Ik vertelde de man nog dat hij gewoon verzoop. Nee dat was redelijk normaal en het lag aan de ontsteking. Nou ja verder niet teveel heisa gemaakt en hij heeft me naar huis gesleept.
Hij wist nog wel iemand met een AMI Super en die was ook te koop en misschien was dat wel wat voor mij!!!!!
Nou ja heel apart allemaal.
Nu haal ik vandaag of morgen de carb eraf om hem schoon te maken. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten en waar zoud dit van kunnen komen.
Vlotterhoogte is goed.
Geplaatst: za 6 okt, 2012 23:15
door Thijs
De vlotters zouden tegen de zijkanten aan kunnen schuren.
Ik heb het omgekeerde met mijn Dyane.
Als ik een lange linkse bocht maak op een klaverblad dan gaat hij steeds langzamer. Totdat ik weer rechtdoor rijd.
Laatst heb ik zelfs helemaal stil gestaan. Een rotonde te snel genomen en daarna kwamen de vlotters niet meer uit zichzelf los.
Ook de Wegenwacht gebeld maar had het zelf al opgelost toen hij voorreed.
1 Schroevendraaier is genoeg.
Geplaatst: ma 8 okt, 2012 00:14
door JohanWie
Geen gereedschap op de auto bij een citroen van voor 1990
Je blijft me verrassen.........
wat ook zou kunnen is dat die vlotter lekt is. maar een niet goed afgemeten of schurende vlotter is wel waarschijnlijker.
Geplaatst: ma 8 okt, 2012 13:19
door hansth
Wellicht een vuiltje in de vlotternaald. Afhankelijk van welke type gemonteerd is M9 of M14.
Geplaatst: ma 8 okt, 2012 16:51
door Michiel van G.
is het niet gewoon een vervuilde stationairsproeier?
Geplaatst: ma 8 okt, 2012 20:03
door Peter Yedema
Die laatste heb ik al schoongemaakt. En dat bood geen oplossing. Morgen schroef ik hem eraf en dan maar eens goed schoonmaken? Kan dat met motorreiniger of remmen reiniger?
Geplaatst: ma 8 okt, 2012 20:58
door JohanWie
Hier het carburateurtje fff inleveren (het liefst helemaal uit elkaar)
http://garagedebasis.nl/klassiekers/
en dan zeggen: "ultrasoon reinigen a.u.b." De manier om
het helemaal weer schoon te krijgen.
zelf fff googelen op "ultrasoon reinigen"
http://www.citroen-forum.nl/forums/view ... 0000/P450/
succes

Geplaatst: di 9 okt, 2012 22:15
door Peter Yedema
Carburateur is schoon nu maar hopen dat het werkt. De vlotterhoogte was dik 2 cm. Raar dat de carb dan volloopt met benzine. Maar goed alles doorgespoten met carb reiniger en remmenreiniger. Al het zwarte eraf gehaald.