Pagina 17 van 19
Geplaatst: ma 10 mar, 2014 21:49
door ardi
Hoi
Is de 12 spark ook met linux af te regelen?
Geplaatst: ma 10 mar, 2014 22:47
door Erikjan
De software draait alleen op Windows.
Geplaatst: ma 10 mar, 2014 23:00
door ardi
Ik heb sinds vorige week weer een eend. 35 jaar gelden heb ik er wel 7 of 8 verschillende gehad, in gereden en natuurlijk veel aan gesleuteld.
Vandaag alle posts over de 12 spark zitten lezen en zo'n stukje hightech wil ikook wel in mijn eend. Kan ik er hier een bestellen?
Geplaatst: ma 10 mar, 2014 23:04
door Erikjan
Een persoonlijk bericht naar LPGo de starter van dit topic. Dat is de ontwikkelaar en verkoper van dit leuke stukje techniek.
En welkom op het forum uiteraard.
Trots.....
Geplaatst: di 11 mar, 2014 21:34
door LPGo
Na enkele weekjes op vakantie te zijn geweest, gaan we er nu weer vol tegenaan...
Toen ik van vakantie terugkwam lagen er al 20 stuks printplaatjes op me te wachten, professioneel vervaardigde printplaatjes, door en door vertind.
Ik ben helemaal in mijn nopjes, hieraan valt niets meer te verbeteren...
Dit is minstens net zo goed als de "concurentie"
Gisteravond en vandaag heb ik er 1 gereed gesoldeerd en alles werkt op mijn testbank.
Morgen ga ik ermee rijden in mijn eendje.....
Alles erop en eraan.
Temperatuurmeting, luchtdrukmeting, shiftlight en als optie kan een electrische benzinepomp aangesloten worden........ en natuurlijk te programmeren op je pc, dit kan dus nu ook draadloos via bluetooth met een externe module....
Enkele plaatjes.....
(Deze zijn dus met de hand gesoldeerd, straks professioneel gesoldeerd zijn ze nog veel mooier).....
Op dit moment heb ik nog onderdeeltjes om 3 kits compleet te maken. (Deze zijn al gereserveerd). Donderdag ga ik een bestelling van componenten doen om 10 boards professioneel te laten bestukken en als dit goed gaat, dan gaan de volgende 10 stuks meteen erachteraan. Daarna hoop ik gewoon kits op voorraad te hebben............
Houd jullie op de hoogte
Geplaatst: za 22 mar, 2014 19:21
door Robcap
Ik ben fan, na de goede demonstratie en uitleg vanmiddag, vlak voor de bui in Gemert.
1-2-spark
Geplaatst: zo 9 nov, 2014 00:00
door frenkie
Hoi,
Al enige tijd niets meer gehoord van de ontwikkelingen rond de spark. Hoe gaat het er mee? Inmiddels groeien er wat onzekerheden rond mijn nog niet gebruikte velleman kit. En ben ik aan het twijfelen wat ik met mijn ontsteking ga doen. Dus ben ik wel geïntresseeerd in de spark, maar het is verdacht stil hier.
Geplaatst: zo 9 nov, 2014 22:28
door David
Zelfde geldt voor ondergetekende......
Ben erg nieuwsgierig hoe en wat....
Of ben je al uitverkocht
Geplaatst: zo 9 nov, 2014 23:31
door LPGo
David schreef:Zelfde geldt voor ondergetekende......
Ben erg nieuwsgierig hoe en wat....
Of ben je al uitverkocht
1-2-Spark leeft meer dan ooit... Helaas ben ik echter niet meer (actief) bezig op/met dit forum... omdat zodra ik iets schrijf dit meteen als reclame wordt gezien door de moderatoren en daar pas ik voor..
Op dit moment ben ik bezig om een 1200cc BMW motor in mijn eend te lepelen uiteraard ook op 1-2-Spark met 2 (Visa) bobines... daar gaat mijn aandacht op dit moment heen..
Tevens ben ik ook nog bezig om een "plug en play" versie te maken voor de Visa zodat je of een originele Visa sensor kunt gebruiken of een vervangingssensor die met een adaptor in het Visa sensoroog gebruikt kan worden...
Voor het overige krijg ik alleen maar positieve reacties, waarbij ik door 1 gebruiker de opmerking krijg dat het tunen via de pc niet gemakkelijk is... Je moet natuurlijk een bepaalde affiniteit hebben met het afstellen van de ontsteking in het algemeen...
Ik zit ook nog steeds te denken om met schakelaartjes bepaalde vervroegingen te kunnen bepalen (net zoals collega's dat doen) maar dat strijkt tegen mijn gedachten gang in... (vrij programmeerbaar)...
groet Geo..
Geplaatst: ma 10 nov, 2014 20:21
door Bartjes2cv
Vond het al zo stil rond dit topic. Jammer dat het zo gelopen is; ook ik heb met volle aandacht en bewondering dit topic gelezen en bijna zover met het opknappen van onze eend dat ik aan de ontsteking van de motor toe ben. Kun je jouw ontsteking ook "gewoon" inbouwen zonder in alle curve's etc te moeten rommelen (afstellen) ? Daar heb ik nl minder verstand van. Stuur me anders een pb over de bestelwijze (indien ze te koop zijn).
Gr. en veel succes met al het moois.
Bart
Geplaatst: ma 10 nov, 2014 22:25
door Thijs
Jammer, ik vond het reuze interessant de ontwikkelingen te lezen.
Geplaatst: di 17 feb, 2015 11:35
door Robcap
Op 22-3-2014 fan geworden, daarna ingelezen in het project (op diverse fora), gewikt en gewogen etc.
Op 15-2-2015 is e.e.a. geinstalleerd, (pick-up op de juiste plek op het vliegwiel gelast, sensor bracket op het spruitstuk gelast, vacuum aansluiting op de carburateur gemaakt, temperatuur sensor op de warmtewisselaar gemonteerd en uiteraard 'het kastje' aangesloten) , en loopt de eend op 12-spark. Nu nog fine tunen.
Geplaatst: za 7 mar, 2015 10:52
door Robcap
Update.
Gisteren met Geo een goed uur aan de afstelling van de vervroegingstabellen gewerkt.
Paar rondjes snelweg rond K'rade, bergje op en bergje af. We denken dat we nu de optimale afstlling van de ontsteking hebben.
Nu het verbruik in de gaten houden. Ik ben blij, zeker nu ik weet dat mijn motortje in goede staat verkeert (ik denk dat Geo dat wel kan beoordelen
).
Auto start met minimaal choke, goede trekkracht, en zeer soepele loop in het gehele toerengebied. Voor je 't weet rij je 110, en dan is er nog ruimte, maar 110/115 is zeer comfortabel.
Klaar voor jaren rijplezier!
Geplaatst: vr 27 mei, 2016 13:08
door TimVS
@LPGo
Heb je dit gezien?
123 Tune+ 2CV
instelbare 123 met smartphone app.
https://www.youtube.com/watch?v=DOQhHSBRwTs
Geplaatst: vr 27 mei, 2016 18:48
door LPGo
toen ik dit las dacht ik in eerste instantie héhé eindelijk heeft 123 het voor mekaar. Ik heb het net even opgezocht maar ondertussen rijd ik al zo'n 5 jaar met mijn eigen programmeerbare ontsteking...
Ik ga het nu ook niet afkraken (ik vind 123 geen slecht product laat dat voorop staan)
Maar... Als ik het filmpje bekijk zie ik dat hij toch nog op veel punten steken laat vallen.
Ik werk met ware 3D tabellen vervroeging = map x toerental verdeeld over 144 punten waartussen linieer gerekend wordt..
123 werkt nog steeds alleen maar met 2D tabellen; vervroeging = toerental of vervroeging is druk...... Hiermee kun je nog steeds niet het maximale uit je ontsteking halen en b.v. turbo's compressors of injectie gaat niet werken..
Ook kun je verder (nog) niets tunen... en alleen maar toepasbaar met een zwarte bobine....
Maar het is zeer zeker een stap in de goede richting voor Jan die net iets meer uit zijn motortje wil halen....
p,s. Lijkt me ook lullig als je de "antidiefstal" modus inschakeld en je telefoon raakt leeg,,,,,,,,,