Het Grote "Ik heb weer APK!!!" topic

Alles over het heerlijke eendrijden.
Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 21 okt, 2009 18:25

en we mogen nu Officieel weer een jaar, tops
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Martijn, Arnhem » za 24 okt, 2009 13:46

De garage waar ik m'n Aca laat keuren zegt al 3 jaar dat m'n fusee vernieuwd moet worden. En nu is het toch wel hoog tijd zei hij. Zelf ook gevoeld met een vriend en inderdaad best wel veel speling (voor het gevoel).

Heb de fusee dan nu maar laten wisselen bij een Eendenboer. Voordat ie aan de slag ging schatte hij zelf dat de fusee waarschijnlijk nog niet op de helft zat van wat voor de APK mag. En inderdaad, nadat de fusee eruit was alles opgemeten en speling was totaal (dus onder + boven) 0,71 mm. terwijl 2,00 mag.

Een A-type kan gewoonweg niet vanwege fusee-speling afgekeurd worden. Als er echt 2,00 mm speling zit valt er eigenlijk niet meer behoorlijk mee te rijden dus doe je het vanzelf al veel eerder.
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D

Erikjan
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Erikjan » do 5 nov, 2009 15:59

De pickup en de burton zijn allebij weer goed gekeurd :)
Het ging niet helemaal vanzelf.

De burton had 2 defecte voorwiellagers. Die zijn vervangen.

De pickup had een raar probleem. Heel veel speling op de linker fuse.
Ik merkte het ook al met rijden. Nu blijkt de speling niet op de lagers van het fuse te zitten. Maar de pen gaat heen en weer in de draagarm. ...

Heb dus maar een andere draagarm compleet met nieuwe fuse en nieuw fusestuk besteld. Gister gemonteerd en gelijk laten afmelden.

Ook was de verlichting niet helemaal goed aangesloten :s ik reed dus al een paar maandjes rond met 1 groot licht en 1 dimlicht. Als ik het groot licht aan had wisselde dat om van kant. Schijnbaar heb ik na het ongeluk 2 draadjes omgewisseld bij de rechter koplamp waar door het grootlicht en dimlicht waren gewisseld :) . Nog een wonder dat ik niet van de weg gehaald ben.

Oma Duckpower
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Oma Duckpower » vr 13 nov, 2009 17:35

Mijn eendje is nu voor de 4e keer afgekeurd, de lagers zijn nog steeds niet goed maar wat erger is het chassisnummer is onleesbaar (gemaakt).
Er staan kruisjes doorheen.
Ik heb niet zo veel verstand van auto's maar ik vraag mij wel af hoe de auto vorig jaar door de keuring gekomen is met dit chassisnummer.

Wat nu, geen idee....... :( :( :(

Ans
Doe je vandaag hetzelfde als gisteren dan zal er morgen niets veranderen!

echte eendrijder
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door echte eendrijder » vr 13 nov, 2009 18:23

zijn de wiellagers wel kapot?
het komt ook wel eens voor dat ze de remvoering horen, en vooral achter, dat klinkt holler omdat die achterspatborden er ook een beetje overhangen.
Mijn advies gewoon een ander adresje opzoeken, of heeft deze persoon wel verstand van het keuren van eenden?
Wel vervelend, al voor de 4e keer je eend afgekeurd :(

Succes! :wink:

neend
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door neend » vr 13 nov, 2009 18:29

Mama Duckpower schreef:Mijn eendje is nu voor de 4e keer afgekeurd, de lagers zijn nog steeds niet goed maar wat erger is het chassisnummer is onleesbaar (gemaakt).
Er staan kruisjes doorheen.
Ik heb niet zo veel verstand van auto's maar ik vraag mij wel af hoe de auto vorig jaar door de keuring gekomen is met dit chassisnummer.

Wat nu, geen idee....... :( :( :(

Ans
Klinkt als een door de rdw afgekeurd chasis ofzo.... hoop echt voor je dat het goed gaat komen!

Hans B
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Hans B » vr 13 nov, 2009 20:02

Beste Ans,

je chassisnummer is doorgehaald, maar het chassisnummer moet er dan op een andere plek weer ingezet zijn door de RDW! Dit staat op je kentekenbewijs waar het chassisnummer is ingeslagen.
En over de lagers: als er nieuwe lagers zijn gemonteerd, kunnen ze dit toch niet meer afkeuren? Was het voor of achter trouwens?
Ik ben toch erg gelukkig met mijn eend-vriendelijke Apk-station in Groningen. Die weten precies wat mag een wat niet en doen niet moeilijk over kleine dingetjes en behandelen eenden met RESPECT! Comme il faut.

Hans

Oma Duckpower
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Oma Duckpower » za 14 nov, 2009 07:10

Hans B schreef:Beste Ans,

je chassisnummer is doorgehaald, maar het chassisnummer moet er dan op een andere plek weer ingezet zijn door de RDW! Dit staat op je kentekenbewijs waar het chassisnummer is ingeslagen.
En over de lagers: als er nieuwe lagers zijn gemonteerd, kunnen ze dit toch niet meer afkeuren? Was het voor of achter trouwens?
Ik ben toch erg gelukkig met mijn eend-vriendelijke Apk-station in Groningen. Die weten precies wat mag een wat niet en doen niet moeilijk over kleine dingetjes en behandelen eenden met RESPECT! Comme il faut.

Hans
Helaas, de plek die op het kentekenbewijs aangegeven staat daar staan dus kruisjes doorheen. Auto is al 4x bij de garage geweest, als er op een andere plek een chassisnummer gestaan had dan had hij dit toch al moeten zien op de brug denk ik zo.

Lagers achter en er zijn inderdaad nieuwe gemonteerd, ingevet en nog steeds niet goed. Hebben hem zelfs de rekening laten zien van de nieuwe lagers.

Elke keer weer iets anders waar die man mee komt. De auto woensdagochtend gebracht en drie dagen later om 17.00 uur dan moeten we zelf bellen hoe het met de auto is. Dit dus alde 4e keer, en tevens de allerlaatste keer dat mijn auto naar die eendengarage gaat. Want klantvriendelijkheid staat daar niet hoog in het vaandel.

Maar eerst maar eens op zoek naar het chassisnummer want wat op de papieren staat klopt dus echt niet. Hoe is deze auto vorig jaar bij de garage waar ik de auto gekocht heb door de keuring gekomen vraag ik me af.
:?:
Doe je vandaag hetzelfde als gisteren dan zal er morgen niets veranderen!

Wammes Waggel
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Wammes Waggel » za 14 nov, 2009 08:54

Volgens mij mogen ze bij een herkeuring na een afkeur alleen die punten controleren die bij de afkeur afgekeurd zijn en niet weer de hele wagen op zijn kop zetten...
Eindelijk een ACA ;-) (Roestoratie tijdelijk on hold)

deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door deusjevo » za 14 nov, 2009 09:37

Mama Duckpower schreef: Maar eerst maar eens op zoek naar het chassisnummer want wat op de papieren staat klopt dus echt niet. Hoe is deze auto vorig jaar bij de garage waar ik de auto gekocht heb door de keuring gekomen vraag ik me af.
:?:
Heb je die garage al eens om uitleg gevraagd :?:
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » za 14 nov, 2009 09:52

Wammes,een herkeuring is iets wat men zelf heeft uitgevonden, Bij de wet bestaat hij niet.Ze zou als ze aan de keuring twijfel, een keuring in beroep kunnen aanvragen.Dan moet zij en de keurmeester het bedrag van
, ik dacht iets van 100Euro, op tafel leggen en de verliezer betaald.En dan worden alleen de afkeurpunten gecontroleerd.Hier zijn de meeste keurmeesters erg bang van,ze gokken met het geld van hun baas.

Wammes Waggel
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Wammes Waggel » za 14 nov, 2009 09:58

@ Gerard,
Bedankt voor de info. Ik was echt in de veronderstelling dat als een auto is afgekeurd en je herstelt die punten dat alleen die punten weer opnieuw gekeurd werden, en dat niet opnieuw de hele auto.

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » za 14 nov, 2009 10:03

Er zijn keurneesters die dat zelf doen omdat ook hier concurentie in is.
Ik vraag me ook af of ze die afgekeurd auto's ook afmelden.wat wel verplicht is en dan ook een steekproef kunnen krijgen

Wammes Waggel
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Wammes Waggel » za 14 nov, 2009 10:08

Als een auto is afgemeld dan krijg je toch een "officieel" apk formulier mee?
Bij de "keuring" van de ACA was het een blanco a4-tje aan beide zijden volgeschreven :-)

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » za 14 nov, 2009 11:40

Volgens mij is dat sinds dit jaar niet meer

Plaats reactie