Het Grote "Ik heb weer APK!!!" topic
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
en we mogen nu Officieel weer een jaar, tops
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Regelmatige poster
De garage waar ik m'n Aca laat keuren zegt al 3 jaar dat m'n fusee vernieuwd moet worden. En nu is het toch wel hoog tijd zei hij. Zelf ook gevoeld met een vriend en inderdaad best wel veel speling (voor het gevoel).
Heb de fusee dan nu maar laten wisselen bij een Eendenboer. Voordat ie aan de slag ging schatte hij zelf dat de fusee waarschijnlijk nog niet op de helft zat van wat voor de APK mag. En inderdaad, nadat de fusee eruit was alles opgemeten en speling was totaal (dus onder + boven) 0,71 mm. terwijl 2,00 mag.
Een A-type kan gewoonweg niet vanwege fusee-speling afgekeurd worden. Als er echt 2,00 mm speling zit valt er eigenlijk niet meer behoorlijk mee te rijden dus doe je het vanzelf al veel eerder.
Heb de fusee dan nu maar laten wisselen bij een Eendenboer. Voordat ie aan de slag ging schatte hij zelf dat de fusee waarschijnlijk nog niet op de helft zat van wat voor de APK mag. En inderdaad, nadat de fusee eruit was alles opgemeten en speling was totaal (dus onder + boven) 0,71 mm. terwijl 2,00 mag.
Een A-type kan gewoonweg niet vanwege fusee-speling afgekeurd worden. Als er echt 2,00 mm speling zit valt er eigenlijk niet meer behoorlijk mee te rijden dus doe je het vanzelf al veel eerder.
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
De pickup en de burton zijn allebij weer goed gekeurd
Het ging niet helemaal vanzelf.
De burton had 2 defecte voorwiellagers. Die zijn vervangen.
De pickup had een raar probleem. Heel veel speling op de linker fuse.
Ik merkte het ook al met rijden. Nu blijkt de speling niet op de lagers van het fuse te zitten. Maar de pen gaat heen en weer in de draagarm. ...
Heb dus maar een andere draagarm compleet met nieuwe fuse en nieuw fusestuk besteld. Gister gemonteerd en gelijk laten afmelden.
Ook was de verlichting niet helemaal goed aangesloten :s ik reed dus al een paar maandjes rond met 1 groot licht en 1 dimlicht. Als ik het groot licht aan had wisselde dat om van kant. Schijnbaar heb ik na het ongeluk 2 draadjes omgewisseld bij de rechter koplamp waar door het grootlicht en dimlicht waren gewisseld . Nog een wonder dat ik niet van de weg gehaald ben.
Het ging niet helemaal vanzelf.
De burton had 2 defecte voorwiellagers. Die zijn vervangen.
De pickup had een raar probleem. Heel veel speling op de linker fuse.
Ik merkte het ook al met rijden. Nu blijkt de speling niet op de lagers van het fuse te zitten. Maar de pen gaat heen en weer in de draagarm. ...
Heb dus maar een andere draagarm compleet met nieuwe fuse en nieuw fusestuk besteld. Gister gemonteerd en gelijk laten afmelden.
Ook was de verlichting niet helemaal goed aangesloten :s ik reed dus al een paar maandjes rond met 1 groot licht en 1 dimlicht. Als ik het groot licht aan had wisselde dat om van kant. Schijnbaar heb ik na het ongeluk 2 draadjes omgewisseld bij de rechter koplamp waar door het grootlicht en dimlicht waren gewisseld . Nog een wonder dat ik niet van de weg gehaald ben.
-
- Regelmatige poster
Mijn eendje is nu voor de 4e keer afgekeurd, de lagers zijn nog steeds niet goed maar wat erger is het chassisnummer is onleesbaar (gemaakt).
Er staan kruisjes doorheen.
Ik heb niet zo veel verstand van auto's maar ik vraag mij wel af hoe de auto vorig jaar door de keuring gekomen is met dit chassisnummer.
Wat nu, geen idee.......
Ans
Ik heb niet zo veel verstand van auto's maar ik vraag mij wel af hoe de auto vorig jaar door de keuring gekomen is met dit chassisnummer.
Wat nu, geen idee.......
Ans
Doe je vandaag hetzelfde als gisteren dan zal er morgen niets veranderen!
- echte eendrijder
- Regelmatige poster
zijn de wiellagers wel kapot?
het komt ook wel eens voor dat ze de remvoering horen, en vooral achter, dat klinkt holler omdat die achterspatborden er ook een beetje overhangen.
Mijn advies gewoon een ander adresje opzoeken, of heeft deze persoon wel verstand van het keuren van eenden?
Wel vervelend, al voor de 4e keer je eend afgekeurd
Succes!
het komt ook wel eens voor dat ze de remvoering horen, en vooral achter, dat klinkt holler omdat die achterspatborden er ook een beetje overhangen.
Mijn advies gewoon een ander adresje opzoeken, of heeft deze persoon wel verstand van het keuren van eenden?
Wel vervelend, al voor de 4e keer je eend afgekeurd
Succes!
Klinkt als een door de rdw afgekeurd chasis ofzo.... hoop echt voor je dat het goed gaat komen!Mama Duckpower schreef:Mijn eendje is nu voor de 4e keer afgekeurd, de lagers zijn nog steeds niet goed maar wat erger is het chassisnummer is onleesbaar (gemaakt).
Wat nu, geen idee.......
Ans
Beste Ans,
je chassisnummer is doorgehaald, maar het chassisnummer moet er dan op een andere plek weer ingezet zijn door de RDW! Dit staat op je kentekenbewijs waar het chassisnummer is ingeslagen.
En over de lagers: als er nieuwe lagers zijn gemonteerd, kunnen ze dit toch niet meer afkeuren? Was het voor of achter trouwens?
Ik ben toch erg gelukkig met mijn eend-vriendelijke Apk-station in Groningen. Die weten precies wat mag een wat niet en doen niet moeilijk over kleine dingetjes en behandelen eenden met RESPECT! Comme il faut.
Hans
je chassisnummer is doorgehaald, maar het chassisnummer moet er dan op een andere plek weer ingezet zijn door de RDW! Dit staat op je kentekenbewijs waar het chassisnummer is ingeslagen.
En over de lagers: als er nieuwe lagers zijn gemonteerd, kunnen ze dit toch niet meer afkeuren? Was het voor of achter trouwens?
Ik ben toch erg gelukkig met mijn eend-vriendelijke Apk-station in Groningen. Die weten precies wat mag een wat niet en doen niet moeilijk over kleine dingetjes en behandelen eenden met RESPECT! Comme il faut.
Hans
-
- Regelmatige poster
Helaas, de plek die op het kentekenbewijs aangegeven staat daar staan dus kruisjes doorheen. Auto is al 4x bij de garage geweest, als er op een andere plek een chassisnummer gestaan had dan had hij dit toch al moeten zien op de brug denk ik zo.Hans B schreef:Beste Ans,
Hans
Lagers achter en er zijn inderdaad nieuwe gemonteerd, ingevet en nog steeds niet goed. Hebben hem zelfs de rekening laten zien van de nieuwe lagers.
Elke keer weer iets anders waar die man mee komt. De auto woensdagochtend gebracht en drie dagen later om 17.00 uur dan moeten we zelf bellen hoe het met de auto is. Dit dus alde 4e keer, en tevens de allerlaatste keer dat mijn auto naar die eendengarage gaat. Want klantvriendelijkheid staat daar niet hoog in het vaandel.
Maar eerst maar eens op zoek naar het chassisnummer want wat op de papieren staat klopt dus echt niet. Hoe is deze auto vorig jaar bij de garage waar ik de auto gekocht heb door de keuring gekomen vraag ik me af.
Doe je vandaag hetzelfde als gisteren dan zal er morgen niets veranderen!
-
- Regelmatige poster
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Heb je die garage al eens om uitleg gevraagdMama Duckpower schreef: Maar eerst maar eens op zoek naar het chassisnummer want wat op de papieren staat klopt dus echt niet. Hoe is deze auto vorig jaar bij de garage waar ik de auto gekocht heb door de keuring gekomen vraag ik me af.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Wammes,een herkeuring is iets wat men zelf heeft uitgevonden, Bij de wet bestaat hij niet.Ze zou als ze aan de keuring twijfel, een keuring in beroep kunnen aanvragen.Dan moet zij en de keurmeester het bedrag van
, ik dacht iets van 100Euro, op tafel leggen en de verliezer betaald.En dan worden alleen de afkeurpunten gecontroleerd.Hier zijn de meeste keurmeesters erg bang van,ze gokken met het geld van hun baas.
, ik dacht iets van 100Euro, op tafel leggen en de verliezer betaald.En dan worden alleen de afkeurpunten gecontroleerd.Hier zijn de meeste keurmeesters erg bang van,ze gokken met het geld van hun baas.
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster