Vandaag was zowel de APK voor de 2cv als de mehari afgesproken.
De Mehari is door de keuring met als aandachtspunt natuurlijk de fusees. Deze zijn hoognodig aan vervanging toe om verdere schade te voorkomen.
De eend kwam zonder problemen door de APK. Wel door de verbouwingen regelmatig wat vraagtekens bij de keurmeester. Zo zou de ene verstraler niet mogen (maar die is er zo vanaf bij een steekproef, aldus de keurmeester). Ook moest hij navragen of knipperlichten op de C-stijl mochten. Maar dat is een origineel Citroen onderdeel.
Daarnaast nog was de later gemonteerde lambdasonde even een mogelijk probleem ivm afstelling van de CO. Maar na uitleg dat deze niks aanstuurt qua motormanagment was alles ok. Dus ik kan weer een jaartje "veilig" rondrijden.
Wel leuk om te zien dat de gereviseerde remmerij zonder problemen door de keuring kwam.

En de afstelling van de koplampen blijft voor sommige monteurs toch een groot geheim. Ik heb al regelmatig staan uitleggen dat je dat doet met de moer aan de onderzijde. Nu moet ik wel bekennen dat ik bij een all-round buurtgarage kom, waar de hoofdmonteur een voorkeur heeft voor VW's. Dus Kevers komen er vaker binnen als 2cv.