Het Grote "Ik heb weer APK!!!" topic
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Het Grote "Ik heb weer APK!!!" topic
Het komt vaker voor in de diverse topics, dus daarom is het misschien leuk om een apart APK-topic te openen. Ik zal aftrappen met de verhalen van vandaag:
Vandaag was zowel de APK voor de 2cv als de mehari afgesproken.
De Mehari is door de keuring met als aandachtspunt natuurlijk de fusees. Deze zijn hoognodig aan vervanging toe om verdere schade te voorkomen.
De eend kwam zonder problemen door de APK. Wel door de verbouwingen regelmatig wat vraagtekens bij de keurmeester. Zo zou de ene verstraler niet mogen (maar die is er zo vanaf bij een steekproef, aldus de keurmeester). Ook moest hij navragen of knipperlichten op de C-stijl mochten. Maar dat is een origineel Citroen onderdeel.
Daarnaast nog was de later gemonteerde lambdasonde even een mogelijk probleem ivm afstelling van de CO. Maar na uitleg dat deze niks aanstuurt qua motormanagment was alles ok. Dus ik kan weer een jaartje "veilig" rondrijden.
Wel leuk om te zien dat de gereviseerde remmerij zonder problemen door de keuring kwam.
En de afstelling van de koplampen blijft voor sommige monteurs toch een groot geheim. Ik heb al regelmatig staan uitleggen dat je dat doet met de moer aan de onderzijde. Nu moet ik wel bekennen dat ik bij een all-round buurtgarage kom, waar de hoofdmonteur een voorkeur heeft voor VW's. Dus Kevers komen er vaker binnen als 2cv.
Vandaag was zowel de APK voor de 2cv als de mehari afgesproken.
De Mehari is door de keuring met als aandachtspunt natuurlijk de fusees. Deze zijn hoognodig aan vervanging toe om verdere schade te voorkomen.
De eend kwam zonder problemen door de APK. Wel door de verbouwingen regelmatig wat vraagtekens bij de keurmeester. Zo zou de ene verstraler niet mogen (maar die is er zo vanaf bij een steekproef, aldus de keurmeester). Ook moest hij navragen of knipperlichten op de C-stijl mochten. Maar dat is een origineel Citroen onderdeel.
Daarnaast nog was de later gemonteerde lambdasonde even een mogelijk probleem ivm afstelling van de CO. Maar na uitleg dat deze niks aanstuurt qua motormanagment was alles ok. Dus ik kan weer een jaartje "veilig" rondrijden.
Wel leuk om te zien dat de gereviseerde remmerij zonder problemen door de keuring kwam.
En de afstelling van de koplampen blijft voor sommige monteurs toch een groot geheim. Ik heb al regelmatig staan uitleggen dat je dat doet met de moer aan de onderzijde. Nu moet ik wel bekennen dat ik bij een all-round buurtgarage kom, waar de hoofdmonteur een voorkeur heeft voor VW's. Dus Kevers komen er vaker binnen als 2cv.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Van harte gefeliciteerd!
Altijd weer spannend de APK....................
Altijd weer spannend de APK....................
Eendloos........ Wel een C4 Picasso
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
de art ducko had 4 nieuwe banden nodig, mabor 135, 55 euro per stuk, en ik heb een scheur in een voorspatbord gelast. en dat was 't. ik had ondertussen toch wel problemen verwacht met de grote roestgaten in de bodemplaten en kofferbak, maar blijkbaar mogen die delen enorm wegroesten, voordat dat afkeur is.
en de snoek is ook weer goedgekeurd, enige dat gedaan is, is het reservewiel verwisseld met een voorwiel, en een scheurtje in de uitlaat dichtgeplakt. niet slecht voor een franse auto van 1969 .
en de snoek is ook weer goedgekeurd, enige dat gedaan is, is het reservewiel verwisseld met een voorwiel, en een scheurtje in de uitlaat dichtgeplakt. niet slecht voor een franse auto van 1969 .
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: ma 2 mei, 2005 10:10
- Locatie: Best
- Contacteer:
Re: Het Grote "Ik heb weer APK!!!" topic
Verstaler mag niet voor de APK, maar als het werklicht is, mag het wel.Punky schreef: Zo zou de ene verstraler niet mogen (maar die is er zo vanaf bij een steekproef, aldus de keurmeester)
Zo komt mijn Aca door de APK met 4 verstralers.
Dit heeft de APK-keurmeester destijds opgezocht in het grote APK-boek.
Dus als je het licht gebruikt voor je tent opzetten in het donker, is het dus werklicht en mag het....
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
volgens mij hangt het er gewoon vanaf hoe ze geschakeld zijn. Mijn verstralers zitten er jaren op en kunnen alleen aan als het groot licht is ingeschakeld (nu gaan ze zelfs tegelijk aan)
Met mistlichten (bermlichten) die mogen alleen aan met dimlicht, en zouden dus uit moeten zijn als grootlicht wordt ingeschakeld.
Verder mag je geloof ik voor dimlicht/stadslicht maar 4 lichtpunten hebben voorop een auto. Grootlicht maakt niet uit. Dit omdat je in de bebouwde kom en wegen waar verlichting is toch al niet mag rijden met groot licht aan, en je ze uit moet doen als je een tegenligger tegenkomt.
Greatnix Spookeend
Met mistlichten (bermlichten) die mogen alleen aan met dimlicht, en zouden dus uit moeten zijn als grootlicht wordt ingeschakeld.
Verder mag je geloof ik voor dimlicht/stadslicht maar 4 lichtpunten hebben voorop een auto. Grootlicht maakt niet uit. Dit omdat je in de bebouwde kom en wegen waar verlichting is toch al niet mag rijden met groot licht aan, en je ze uit moet doen als je een tegenligger tegenkomt.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 512
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
- Locatie: naast me buuren in assen
pt schreef: " haalderegenvanjeruitwegheenenweerstangetjesrubbers"
die van ons was 6-7 week geleden afkeur ivm losse accu
na de restauratie even primitief vast gezet voor de rit naar de RDW voor herinslag chassis nr. en daar na niet echt weer aandacht aan besteed
na de afkeur een accu beugeltje geschuurt en gespoten en vast gezet
en APK afgemeld! dus wij kunnen veilig naar sevenum!
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Mijn Acadiane heeft sinds 1 mei ook weer verse APK!
Zelf had ik er niet zoveel vertrouwen in. Toen de keurmeeester
over slecht afgestelde koplampen begon, zakte de moed me dan ook
in de schoenen. Maar met een schroevendraaier was dat snel gefixt!
CO-meting, remmentestbank - alles glansrijk doorstaan. Ik stond
alweer buiten voor ik er erg in had....!
Zelf had ik er niet zoveel vertrouwen in. Toen de keurmeeester
over slecht afgestelde koplampen begon, zakte de moed me dan ook
in de schoenen. Maar met een schroevendraaier was dat snel gefixt!
CO-meting, remmentestbank - alles glansrijk doorstaan. Ik stond
alweer buiten voor ik er erg in had....!
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Loopt-ie rechtuit als je afremt? Dan zou je auto gelijkmatig moeten remmen.Niels schreef:(..) en ben ook benieuwd of de remmen goed zijn na mijn revisie...
Lopen de (achter)wielen tenminste twee slagen vrij als je het wiel met de
hand een slinger geeft? Dan zit er voldoende ruimte tussen je remschoenen
en je trommels.
Sterkte ermee!
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
ik ben eerder bang dat er teveel speling opzit..... ik kan wel gewoon in 1 pedaalslag stilstaan, ervoor moest ik 2x trappen....
maar ik moet hem nu ook best diep intrappen, maar niet tot de bodem.
hij remt verder wel rechtdoor....
maar ik moet hem nu ook best diep intrappen, maar niet tot de bodem.
hij remt verder wel rechtdoor....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
nou dan is het goed toch? je zou nog kunnen kijken of er iets lucht in de leiding zit (onl;uchten/verversen moet minimaal 1 x / 2jaar bij lhm geloof ik ) en kijken of je de achterremmen nog iets strakker kan zetten voor een hard pedaal. maar voor de apk is ie goed denk ik. als ie remt en nog rechtdoor gaat ook...Niels schreef:maar ik moet hem nu ook best diep intrappen, maar niet tot de bodem.
hij remt verder wel rechtdoor....
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction