Pagina 17 van 18
Geplaatst: wo 31 okt, 2012 19:11
door Geert
hvdh schreef:André Post schreef:De pomp werkt als tijdens het starten benzine komt uit het slangetje wat normaal aan de carburateur zit.
Dus voor niks m'n mond vol benzine?
Ja! Smakelijk !
Geplaatst: wo 31 okt, 2012 19:11
door AZL57
ja nu werkt de pomp als ie eenmaal vol benzine zit, eerst deed ie het ja niet en dan moet je hem volzuigen. (voorzichtig
)
Geplaatst: do 1 nov, 2012 08:14
door Gerard2cv
Daarom kan je beter aan de vulpijp blazen,als je je mond met een doek afsluit
Geplaatst: do 1 nov, 2012 10:47
door hvdh
Gerard2cv schreef:Daarom kan je beter aan de vulpijp blazen,als je je mond met een doek afsluit
Ik zal het onthouden voor de volgende keer.
Geplaatst: di 13 nov, 2012 13:48
door hvdh
Ondanks hard zuigen aan de benzinepomp (baaahhh) wilde mijn motor niet starten. Dus maar de standaard punten opnieuw langs gelopen.
Bougies vonken prima, spaning op de bobine, onsteking opengelegd en bleek lekker smerig vanbinnen. Met behulp van de voorraad van AZL57 (bedankt!) 'nieuwe' contactpuntjes en condensor ingebouwd. Mooi afstellen en opnieuw starten. Helaas, pindakaas!!!
Dus benzinepomp losgeschroefd en open gemaakt. Viel reuze mee wat ik tegenkwam. Nu de onderdelen nog lekker schoonmaken en opnieuw inbouwen. Ben natuurlijk benieuwd of het euvel hiermee verholpen is en de motor wel start. Zaterdag weet ik meer.
Duimen maar.
Geplaatst: di 13 nov, 2012 17:38
door Geert
Heb je dat membraan van de pomp nog gecontroleerd op scheuren of gaatjes ?
Geplaatst: di 13 nov, 2012 18:50
door hvdh
Geert schreef:gecontroleerd op scheuren of gaatjes?
Het membraan ziet er goed uit. Geen scheuren of gaatjes (op 6 na), maar misschien moet ik geen risico nemen nu hij toch open ligt. Een 'nieuwe' kost waarschijnlijk niet de hoofdprijs.
Heb je nog een bruikbare over?
Geplaatst: di 13 nov, 2012 19:15
door Geert
Ha, nee helaas !
Misschien moet je even over de grens wippen naar Brüggen , Dld , is niet zo heel erg ver van Heerlen.
Geplaatst: wo 14 nov, 2012 11:57
door hvdh
Geert schreef:Misschien moet je even over de grens wippen naar Brüggen
He, die ken ik niet. Heb je misschien een adres voor mij?
Geplaatst: do 22 nov, 2012 13:56
door hvdh
Kan iemand mij helpen aan het RAL-nummer van de kleur Beige Vanneau AC 083? De plaatselijke verfboer kan het nummer niet achterhalen en wil gaan vergelijken met het gespoten plaatwerk. Helaas is die niet meer zuiver van kleur.
Dus: wie kan mij helpen aan het juiste RAL-nummer van AC 083?
Geplaatst: do 22 nov, 2012 18:44
door AZL57
ook de binnenkant van je deuren niet? Ook even bij autoschade bedrijven vragen voor de verf ze moeten alleen de oude recepten nog hebben. Dan kunnen ze het maken. Klerucode staat op rond alu-plaatje onder de motorkap. (tenzij deze auto dat al niet meer had).
Geplaatst: do 22 nov, 2012 22:23
door Geert
AZL57 schreef:ook de binnenkant van je deuren niet? Ook even bij autoschade bedrijven vragen voor de verf ze moeten alleen de oude recepten nog hebben. Dan kunnen ze het maken. Klerucode staat op rond alu-plaatje onder de motorkap. (tenzij deze auto dat al niet meer had).
Dat is het AC nummer, maar hij had graag het RAL nummer ....
Geplaatst: do 22 nov, 2012 22:59
door Thijs
Die is er dus niet.....
Geplaatst: do 22 nov, 2012 23:00
door supercees
heb je hier wat aan :
http://www.ralkleur.nl ? de ralkleuren die het dichtst in de buurt komen kan je dan in een verfwinkel in het echt vergelijken met de kleur van je auto, neem bijvoorbeeld het driehoekje mee wat tussen voorspatbord en motorkap zit.
Geplaatst: vr 23 nov, 2012 12:39
door hvdh
Geert schreef:Dat is het AC nummer, maar hij had graag het RAL nummer ....
Juist Geert! Het AC nummer heb ik natuurlijk, nu nog de RAL vertaling. Het vergelijken met een stukje bestaand vind ik geen lekkere oplossing. Het wordt mij dan teveel een gok en uit julllie reactie's begrijp ik dat er ook geen nummer is.
De suggestie van AZL57 vind ik een goeie. Ik ga eens navragen bij een schadeherstelbedrijf. Kijken of zij hem uit hun systeem kunnen toveren.