Pagina 18 van 22
Geplaatst: wo 10 okt, 2012 08:09
door Gerard2cv
Als je het deksel met de vlotter op zijn kop legt,dan moet de hoogte van het hart van de vlotter tot de pakking 18mm zijn aan beide zijde.
Dus jouw ruim 2cm.is wel wat veel.
Geplaatst: wo 10 okt, 2012 08:40
door Peter Yedema
Zo heb ik hem nu gemeten en nu is het goed. Ik zal hem strak monteren en kijken wat hij doet.
Geplaatst: wo 10 okt, 2012 13:27
door Peter Yedema
Carb zit er weer op. Hij rijdt als nooit te voren zeg maar. Hij is stiller, sneller en rustiger. Wat wel gek is, is dat de choke niet werkt. Als ik hem helemaal aantrek dan valt hij uit. Bij half aangetrokken loopt hij erg slecht.
Maar goed wel weer blij dat het allemaal weer werkt
Geplaatst: wo 10 okt, 2012 17:10
door achtpeter
Peter Yedema schreef:Carb zit er weer op. Hij rijdt als nooit te voren zeg maar. Hij is stiller, sneller en rustiger. Wat wel gek is, is dat de choke niet werkt. Als ik hem helemaal aantrek dan valt hij uit. Bij half aangetrokken loopt hij erg slecht.
Maar goed wel weer blij dat het allemaal weer werkt
Heb je misschien bij het monteren van het carburateurdeksel het gevorkte plaatje op de chokeklepas niet goed over het stiftje laten vallen?
Geplaatst: wo 10 okt, 2012 22:05
door Peter Yedema
Deze heb ik niet losgehaald. Voordat ik hem schoonmaakte deed hij het ook al niet. Ik verder wel alles doorgespoeld. Misschien co nog even afstellen
Geplaatst: do 11 okt, 2012 07:54
door Gerard2cv
Bij stistaande motor moet je de chokeklep dicht kunnen trekken.
Maar als de motor aanslaat gaat de motor zuigen en zuigt aan het membraampje an de achterkant van de carbutator die dan met een handeltje op de carburator de chkeklep wat open zuigt.
Controleer of dat goed werkt.
Succes.
Geplaatst: do 11 okt, 2012 09:34
door André Post
Peter Yedema schreef:Deze heb ik niet losgehaald. Voordat ik hem schoonmaakte deed hij het ook al niet. Ik verder wel alles doorgespoeld. Misschien co nog even afstellen
Maar eh hoe maak je een carburateur schoon zonder open maken????
Geplaatst: do 11 okt, 2012 20:22
door Peter Yedema
Ik heb wel de deksel en alles losgehaald. maar niet de klep van de choke. Deze kon ik prima zo schoonmaken. Alles sproeiers eruit en lekker laten weken in wd 40
Geplaatst: do 11 okt, 2012 21:51
door Thijs
De grap is dat als je de bovenkant er af haalt, het chokepieletje de verkeerde kant op klapt.
Als je daar niet op let bij het monteren van het deksel en zelf dat ding niet in de juiste positie duwt dan doet de choke het niet goed.
Geplaatst: do 11 okt, 2012 21:52
door Peter Yedema
Aha, dat wist ik niet. Dan maar weer eens loshalen
Geplaatst: zo 14 okt, 2012 16:42
door JohanWie
Ik heb nog fff naar de tekening gekeken: kan het ook zijn dat als je de choke aantrekt dan de chokeklep helemaal dichtgaat ?? hij krijgt dus helemaal geen lucht meer met als gevolg dat hij afslaat ??? de chokeklep staat dus niet goed afgesteld ???
Of die verhouding tussen chokeklep (V2) en gasklep (V) is nog niet goed afgesteld met als gevolg:
afslaan bij opentrekken chokeklep
(tekening ervanuitgaande dat je de solex 26/35 hebt........)
tekening aanklikken voor vergroting

Geplaatst: zo 14 okt, 2012 17:00
door Michiel van G.
zit het chokeveertje er nog wel op?
Geplaatst: zo 14 okt, 2012 17:04
door JohanWie
Ja !! Gisteren nog een blik op deze carburateur van Peter z'n AMI geworpen.
Geplaatst: zo 14 okt, 2012 19:02
door achtpeter
JohanWie schreef:Ik heb nog fff naar de tekening gekeken: kan het ook zijn dat als je de choke aantrekt dan de chokeklep helemaal dichtgaat ?? hij krijgt dus helemaal geen lucht meer met als gevolg dat hij afslaat ??? de chokeklep staat dus niet goed afgesteld ???
Of die verhouding tussen chokeklep (V2) en gasklep (V) is nog niet goed afgesteld met als gevolg:
afslaan bij opentrekken chokeklep]
De oude chokeklepbediening op die dubbeloops caburateur (zoals oorspronkelijk op de Ami) heeft een sterke veer. Bij het uittrekken en loslaten van de chokeknop veert het spul een stukje terug, zodat de motor niet verzuipt. De latere uitvoering op de Eend en Dyane heeft een vacuumpiefje dat in werking treedt als de motor aanslaat. Dan trekt het piefje de geheel gesloten chokeklep een stukje open. Op Peters Ami zou dus na het starten met volledig uitgetrokken choke, de knop losgelaten moeten worden waarna de choke een stukje terugveert. Tenzij hij ooit het nieuwere model heeft gemonteerd. En dan zijn er helaas ook nog carburateurs van het nieuwere type waar het vacuumpiefje af is gerammeld. Het is zelden simpel..
Geplaatst: zo 14 okt, 2012 21:45
door Peter Yedema
Als ik de choke aantrek gaat hij nooit helemaal dicht. Ik heb het wel eens geprobeert toen ik de carb in de hand had(zeg maar er uitgebouwd) en dan moet je veel weerstand door om het helemaal te sluiten, maar daarna scheit hij altijd een beetje open.
We hebben ook de schroef teruggedraaid die als je de choke aantrekt een beetje gasgeeft.