Pagina 18 van 21

Geplaatst: ma 3 sep, 2012 08:29
door Gerard2cv
Het gaat om de prijzen die de Citroënspecialist bij jou in de buurt aan jou zou berekenen en zijn arbeidsloon.

Geplaatst: ma 3 sep, 2012 23:50
door Joey_Brinkmann
naja niet aan de dyane werken betekend niet, helemaal niks doen.

Afbeelding

Afbeelding

gereedschap voor 2cv en dergelijke om de fusee eruit te krijgen.
maar dan een wat degelijkere variant. zal niet snel kapot gaan, of er moet fout met het gereedschap omgegaan worden.
het is dan ook behoorlijk groot, de lengte is ong. 50 cm

ga ze maken zodra er wat intresse in is.

Geplaatst: di 4 sep, 2012 11:27
door dyane_maniac
Ik ben benieuwd hoeveel ton perskracht je hiermee kan creëren. Ik heb een tijd terug speciaal zo'n fusee stempel set gekocht en een pers gemaakt. Maar een potkrik van 5 ton was niet voldoende...

Geplaatst: di 4 sep, 2012 17:01
door Joey_Brinkmann
je moet hem gewoon goed vast draaien en dan een klap erop geven met n zware hamer.dan moet het verder geen probleem zijn!

Geplaatst: di 4 sep, 2012 17:32
door dyane_maniac
Misschien had ik net twee draagarmen met erg vaste fuseepennen, maar bij kwamen ze met een volle 5ton deuk en een paar fikse tikken niet los. Zelfs nog heet gestookt (wat eigenlijk niet mag).

Geplaatst: di 4 sep, 2012 19:11
door Joey_Brinkmann
dat zou kunnen ja, soms gaan ze ookwel erg vast zitten, maar dat is meestal het gevolg van achterstallig onderhoudt. want zo vast horen ze niet te gaan zitten.

Geplaatst: di 4 sep, 2012 22:15
door 2cvmaarten
De beste manier is inderdaad onder spanning zetten en er een flinke klap op geven, met alleen een pers 'schrik' je het materiaal niet. Heb dit ook vaker op het werk gedaan 7 tot 10 ton met de pers en hett ding doet niets, inspannen en een flinke klap (lees dikke bankhamer of moker) en dan gaat ie ineens!

Wel een mooi stuk gereedschap wat je ervoor wilt maken! Succes

Geplaatst: di 4 sep, 2012 23:00
door Joey_Brinkmann
2cvmaarten schreef:De beste manier is inderdaad onder spanning zetten en er een flinke klap op geven, met alleen een pers 'schrik' je het materiaal niet. Heb dit ook vaker op het werk gedaan 7 tot 10 ton met de pers en hett ding doet niets, inspannen en een flinke klap (lees dikke bankhamer of moker) en dan gaat ie ineens!

Wel een mooi stuk gereedschap wat je ervoor wilt maken! Succes
dat klopt, en de draad die hier op zit is m26x1.5 dus dat is ook niet iets wat je zomaar buigt of kapot te slaan is.

weer wat afstel gereedschap voor remmen van de hy,

Afbeelding

na gemaakt van een orginele set. ze zijn nog niet helemaal klaar maar dat komt wel.

Geplaatst: wo 5 sep, 2012 09:43
door Captain Krimson
supercees schreef:ik hoef niet meer geld dan ik betaal, ik wil evenveel terug als wat ik betaal. daar is mijn autopremie op gebaseerd:

risicofactoren als leeftijd, gebied waar je woont en aantal kilometers per jaar wordt daarin meegenomen.

zelfde als een tandartsverzekering: voor de premie die ik per jaar moet betalen kan ik anderhalf gaatje laten vullen. ik heb gemiddeld minder dan anderhalf gaatje per jaar en heb daarom dus geen tandartsverzekering. ik ga dan toch geen premie betalen zodat anderen hun slechte gebit voor niets kunnen laten fixen?

ik ben toch zeker sinterklaas niet?

tel al je verzekeringpremies maar eens op wat jij in je leven gaat betalen en kijk dan ook even naar de mooie kantoorpanden van de verzekeraars...

ik heb een w.a. verzekering, inboedelverzekering, opstalverzekering, reiskostenverzekering, 4 autoverzekeringen, ziektekostenverzekering, rechtsbijstandverzekering. deze acht ik noodzakelijk omdat de kosten die deze verzekeringen erg de pan uit kunnen rijzen en sommige zijn verplicht. ik heb nog nooit wat geclaimd. dus betaal mij maar af en toe wat autoschades uit...
Waarom verzekert iemand zich überhaubt dan ergens voor? Als iedere verzekerde er vanuit ging dat hij recht had op evenveel uitkering als inleg, wie betaalt dan de uitkering van schades die hoger zijn dan de inleg die iemand betaalt heeft? Het hele idee van een verzekering is dat je je indekt voor het risico dat je een schade krijgt die je niet kunt betalen, en dat je dat collectief doet. En ja, daarmee betaal jij mee aan de schade van anderen, maar daardoor betalen anderen mee aan eventuele schade bij jou. Zo werkt een verzekering.

Of verzekeringsmaatschappijen te mooie panden hebben weet ik niet, ik heb eerder het idee dat sommige te veel divident uitkeren aam aandeelhouders.

Geplaatst: wo 5 sep, 2012 13:06
door supercees
Captain Krimson schreef:Waarom verzekert iemand zich überhaubt dan ergens voor?
w.a. autoverzekering is verplicht, opstalverzekering is verplicht door de bank bij een koophuis net als vaak ook een levensverzekering.

voor de rest hoef je geen verzekering te nemen, dat is een risico wat je zelf afweegt, afhankelijk ook van je inkomen maar zeker ook van je karakter.

ik denk dat je kan stellen dat mensen die zich overal voor verzekeren het liefst op een "all inclusif" vakantie gaan en als dat leuk was er nog jarenlang komen. en in een opel of volkswagen rijden.

avonturiers hebben genoeg aan een reisverzekering.

maar goed, we dwalen af, mijn stelling is dat, als het gaat om autoverzekeringen, het helemaal niet erg is om er af en toe "wat uit te slepen"'.
zeker niet als je, zoals ik, de ervaring hebt dat er verzekeringsmaatschappijen zijn die er alles aan doen om niet of zo weinig mogelijk uit te keren.

Geplaatst: di 18 sep, 2012 19:19
door Joey_Brinkmann
nou eindelijk bericht gehad van de verzekering, haha hij vondt het een moeilijke auto omdat er zoveel aangepast is. maar het goede nieuws is ik krijg 1350 euro om het te maken. =] al met het spatbord bezig geweest om het weer wat straker te maken

Afbeelding

Geplaatst: do 20 sep, 2012 22:49
door Joey_Brinkmann
Afbeelding

de aandrijf as er maar uit gaan halen omde hoes aan de bakzijde te vervangen.

meteen alles maar wat rechter maken. ga toch meteen spatborden verbreden, en andere bandjes eronder.

Geplaatst: vr 21 sep, 2012 08:13
door Gerard2cv
Je kan met GS velgen gaan tot 165/70X15

Geplaatst: vr 21 sep, 2012 17:15
door Joey_Brinkmann
Gerard2cv schreef:Je kan met GS velgen gaan tot 165/70X15
ik heb al andere velgen liggen, 175mm brede velgen en 205mm brede velgen

=] vandaag de aandrijf as hoezen vervangen en wat dingen weer beetje recht gemaakt. haha

Geplaatst: vr 21 sep, 2012 17:24
door Gerard2cv
Ja,dat kan,maar de motor-bak is berekend op 15" en 2x145=37,5+29=66,5 cm Totaal diameter.