
voeteirs dyane 6 1972
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Ik bedoel daar niets negatief mee. Het is de realiteit.
Voor ik met de auto legaal de weg op kan moet de auto inschrijven en een nummerplaat aanvragen.
De nodige documenten daarvoor krijg ik bij de technische keuring. En daar is de dyane nog niet helemaal klaar voor.
Illegaal is het geen probleem, dan zet ik de o-plaat van de kadett op de dyane en rijd ermee. De kans dat ze dag gaan controleren is miniem. Maar owee als ik betrokken raak bij een ongeval....
Vandaar legaal niet te doen, illegaal geen probleem...
tenzij ik jou verkeerd begrepen heb?
Voor ik met de auto legaal de weg op kan moet de auto inschrijven en een nummerplaat aanvragen.
De nodige documenten daarvoor krijg ik bij de technische keuring. En daar is de dyane nog niet helemaal klaar voor.
Illegaal is het geen probleem, dan zet ik de o-plaat van de kadett op de dyane en rijd ermee. De kans dat ze dag gaan controleren is miniem. Maar owee als ik betrokken raak bij een ongeval....
Vandaar legaal niet te doen, illegaal geen probleem...
tenzij ik jou verkeerd begrepen heb?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
terwijl iedereen op weg is naar de markt knutsel ik rustig verder.
De verlichting achteraan werkt volledig
de verwarmingskleppen, buizen, hendels en kabels zitten op hun plaats en werken.
De koplampregeling zit erin en is functioneel,
Uiteraard kom ik ook enkele problemen tegen:
ik moet nog enkele gaten bijmaken om het pompje en darmen van de ruitensproeier te monteren. Die zaten niet allemaal in het plaatwerk en ik heb er niet op gelet.
Er zat een lek in het uitlaatsysteem tussen de collector en de verwarmingspot. Het lijkt alsof de uitlijning niet goed was. Dit is nu hopelijk opgelost.
Ik had bij het demonteren enkele bouten afgebroken waar ik nu een oplossing voor moest zoeken. Daar kruipt wel wat tijd in.
Maar het hoopje met onderdelen wordt steeds kleiner.
De verlichting achteraan werkt volledig
de verwarmingskleppen, buizen, hendels en kabels zitten op hun plaats en werken.
De koplampregeling zit erin en is functioneel,
Uiteraard kom ik ook enkele problemen tegen:
ik moet nog enkele gaten bijmaken om het pompje en darmen van de ruitensproeier te monteren. Die zaten niet allemaal in het plaatwerk en ik heb er niet op gelet.
Er zat een lek in het uitlaatsysteem tussen de collector en de verwarmingspot. Het lijkt alsof de uitlijning niet goed was. Dit is nu hopelijk opgelost.
Ik had bij het demonteren enkele bouten afgebroken waar ik nu een oplossing voor moest zoeken. Daar kruipt wel wat tijd in.
Maar het hoopje met onderdelen wordt steeds kleiner.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
- Locatie: Netherlands
soms kan je afgebroken bouten er nog wel uit krijgen : bovenkant afgebroken bout vlak maken - met centerpunt zo goed mogelijk in het midden een puntje er in tikken - gat boren - met linkse conische tap (die zichzelf vastdraait in het geboorde gat) lukt het soms de bout los te draaien - van te voren meermaals behandelen met kruipolie helpt daarbij uiteraard ook.
proberen waard
proberen waard
BARE METAL CAR
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 302
- Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
- Locatie: Horssen (bij Druten)
- Contacteer:
Als je de bovenstaande methode doet, probeer dan aan een zo dun mogelijke wand te komen. Dan is de kracht uit het boutje en schiet het wel los.
Bij het demonteren van een afgebroken boutje van mijn stuurkogelarmpje was het gaatje te klein en brak de linkse tap
na secuur boorwerk kreeg ik deze eruit en bij een groter gat en grotere linkse tap draaide het zo los.
Bij het demonteren van een afgebroken boutje van mijn stuurkogelarmpje was het gaatje te klein en brak de linkse tap

Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Bedankt voor de tips.
Ik heb op mijn werk, met wisselend succes, al menig boutje moeten uitboren en linkse tappen moeten gebruiken.
Bij de dyane was dit niet meer nodig. Het waren vooral boutjes die door het schutbord zaten. Vierkantje moertjes heb ik hier niet liggen maar gewone boutjes moertjes wel in alle soorten en maten. Ik moet soms wel lang zoeken naar een geschikte vervanger.
Ik heb op mijn werk, met wisselend succes, al menig boutje moeten uitboren en linkse tappen moeten gebruiken.
Bij de dyane was dit niet meer nodig. Het waren vooral boutjes die door het schutbord zaten. Vierkantje moertjes heb ik hier niet liggen maar gewone boutjes moertjes wel in alle soorten en maten. Ik moet soms wel lang zoeken naar een geschikte vervanger.