Pagina 18 van 91
Geplaatst: do 24 mei, 2007 09:53
door backfire
@Björn, volgens mij lees je de tekst niet helemaal goed, of je bekijkt de plaatjes niet goed, maar hierboven zie je toch echt een vuurmuur in de epoxy primer staan, toch?
@CT, ja maar wel een klote klus, ben liever bezeig met schuren, en in de lak zetten

Geplaatst: do 24 mei, 2007 23:44
door backfire
Vandaag niks gedaan maar toch een mooie foto!
Voor de techneuten onder ons die het rechter pijpje niet herkennen, nee klopt dit is de olie retour leiding van de turbo.
Geplaatst: ma 4 jun, 2007 22:07
door backfire
Hulp gevraagd

kan iemand mij vertellen (bij voorkeur met een tekening / foto) hoe de tankbeugel vastzit? ik heb te tankbeugel en volgens mij 2 metalen strips met draad, maar kan niet vinden welke lengte bouten, moeren, ringen en dergelijke in gebruik zijn, en ook niet hoe het zaakje vast zit.
Alvast bedankt.
Geplaatst: di 5 jun, 2007 17:46
door backfire
Jongens en Meisjes niemand even een fotootje hoe die tankbeugel zit?
Geplaatst: di 5 jun, 2007 18:57
door robin2cv
ik kan niet goed volgen wat je bedoelt. BEdoel je de manier waarop de tank zelf op het chassis zit? of de vulpijp?
wat bedoel je met de tankbeugel?
Robin
Geplaatst: di 5 jun, 2007 20:08
door Tom de Wolff
dat is toch maar op een manier mogelijk er zitten van die uitstekende delen aan die tegen de achteras aankomen.
Geplaatst: wo 6 jun, 2007 00:48
door backfire
de enorme stalen beugel waarop je koets rust, welke over de tank heen valt en met vier bouten aan het chassis zit. Als ik me niet vergis zit de koets daar weer aan vast met 2 bouten met die enorme carrosserieingen (zitten onder de achterbank)
@Tom, inderdaad dat is wel duidelijk, maar het gaat mij dus om de 4 bouten waarmee deze beugel vastzit aan het chassis, waar zit de metalen beugel met schroefdraad, welke ringen zitten tussen de bouten en vooral welke lengte bouten zitten er in.
ik heb namelijk een doosje bouten waarvan ik niet meteen kan zien welke waar zitten en helaas van de beugel heb ik geen fiche uitdraai.

laatste foto is natuurlijk niet helemaal waar, meeste zit weer in de juiste bakjes hoor

Geplaatst: wo 6 jun, 2007 01:02
door Punky
Heb je hier iets aan?
Zoek anders eens op
www.zwartezwaan.nl Daar staan ook veel foto's.

Geplaatst: wo 6 jun, 2007 09:41
door backfire
Hey Dolf, ik heb gisteren ook nog 50 pagina's van zwartezwaan bekeken, maar daar niet kunnen vinden.
Maar inderdaad het gaat dus om de bovenste foto. De metalenstrip, ligt deze nu op het chassis of heb je zelf deze balk er even los op gelegt? Wat ik ook niet goed kan zien op je foto, is of er ringen tussen de bouten zitten, net iets te blokkerig fotootje.
Geplaatst: wo 6 jun, 2007 10:06
door Punky
Ik kan je niet vertellen hoe het precies zit. Maar de foto is van voor het demonteren, dus de manier die Citroen heeft bedacht.
Geplaatst: wo 6 jun, 2007 11:12
door TB
Foto lijkt me duidelijk, kan dus maar op 1 manier. Met die uitstekende dingen naar de achteras toe gekerd. Die halve cirkeltjes vallen er dan mooi omheen. Zit vast met 4 bouten door het chassis heen. Aan de onderkant zit dan aan weerszjden een metalen plaat waarmee je de bouten vast zet. Hier zit namelijk schroefdraad in.
Geplaatst: wo 6 jun, 2007 11:29
door Truudsje
Zo beter?
De bout is ongeveer 4cm lang en de moerkop is iets breder dan 1cm.
Onder de kop zit een ringetjen, onder het metalen plaatje aan de onderkant niet.
Succes ermee.[/img]
Geplaatst: wo 6 jun, 2007 11:48
door backfire
Geweldig, mijn dank is groot, beter kon niet.
Geplaatst: wo 6 jun, 2007 11:54
door Truudsje
Blij dat ik iets kon doen. Las het en eend staat nog zonder koets in garage dus makkelijk fotooke maken!
Succes ermee!!
Geplaatst: wo 6 jun, 2007 20:14
door backfire
Vandaag een kwart litertje basecoat Triumph Powder Blue gescoord bij de locale spuiterij, tjing tjing 37,50 euro incl harder en verdunner. En daar moet dan nog blanke lak overheen :X
Anyway het is er om straks te kijken hoe de kleur in het echt er uit ziet.
Oh en het is watergedragen lak, beetje milieu vriendelijker (ook voor mijzelf).
Blijkbaar zit er een hele dure kleur tussen. Overigens de lak was 26 en harder en verdunner en bekertjes de rest. Dus ik neem aan dat als ik in het groot inkoop een stuk goedkoper uit ben. EN ik heb dan wel 250ml lak, maar ok 125ml harder en 10% verdunner, dus stiekum toch nog 400ml.
Nu klinkt het erg duur, maar als je weet dat in een spuitbus van 400ml maar 100ml echte lak zit, dan valt het wel weer mee.