Pagina 18 van 20

Geplaatst: do 28 feb, 2008 16:20
door Michiel van G.
Op mijn papieren staat het precies eender genoteerd. Dus als je hamertje tik speelt op die plek op de bovenplaat van het chassis is het ok.

het nummer hoort hier te staan (waar het blank staal is! dus niet op die zwarte tectylvlek)
Afbeelding

Geplaatst: do 28 feb, 2008 16:23
door Tom Duckpower
AZL57 schreef:Bij een kennis heeft de RDW het nummer ingeslagen op de achterarmen van het chassis aan de binnenkant onder de kofferbak zeg maar. Op het stuk tussen de tank en bumper. Een stommere plaats konden ze zeker niet vinden? !!! ;-)
Jawel hoor, bij mij... Rechtsachter, achter de schokdemper...
Inslagapparaat is vakkundig door de RDW medewerker gesloopt..

Geplaatst: do 28 feb, 2008 16:33
door Twécévé
Michiel van Ginkel schreef:Op mijn papieren staat het precies eender genoteerd. Dus als je hamertje tik speelt op die plek op de bovenplaat van het chassis is het ok.

het nummer hoort hier te staan (waar het blank staal is! dus niet op die zwarte tectylvlek)
Afbeelding
Dat nummer links dus? Rechts lijkt me logischer. Komt ook meer overeen met de beschrijving op het papiertje.


Ik ben benieuwd of er meerdere mensen het onderstaande in hun papieren hebben staan en waar dan hun chassisnummer zit!

OP BODEMPLAAT V. R.
VOORZITTING

Geplaatst: do 28 feb, 2008 22:21
door the Nosepicker
Idem als bij Michiel, zelfde tekst in kentekenbewijs, zelfde plek van inslag. Ik heb wel altijd begrepen dat dat een Dyane plek is (ik heb een Dyane kenteken), en dat bij eenden de voorpoot gebruikt werd. Intussen is wel duidleijk dat de plek hoe dan ook (eend, Dyane, whatever) nogal kan variëren. Als de plek op je chassis maar overeenkomt met de ple die op je kenteken staat!

Geplaatst: do 28 feb, 2008 22:35
door Bjorn
bij mij staat ie ook op de blanke plek op de foto. Hier zit namelijk een verstevegingsbalk in je chassis onder. Als je ergens anders slaat, sla je er alleen maar deuken in....

Geplaatst: do 28 feb, 2008 22:37
door the Nosepicker
Je kan er ook eerst zelf een langwerpige deuk in kloppen, deze afvullen met tin en daar het nummer intikken. Krijg je héle strakke letters! De rand waar tin overgaat naar ijzer even insauzen met bitac of chassislak, het tinnen deel met tectyl.

Geplaatst: vr 29 feb, 2008 00:20
door AZL57
Die nummers werden op die plaats (onder de r voorzitting) ingeslagen in de jaren 70 - 80 door het inslaan op deze plaats ontstond er een deuk, hier liep regenwater in en dus roestte het nummer vaak gewoon weg.

Geplaatst: vr 29 feb, 2008 08:21
door Twécévé
the Nosepicker schreef:Idem als bij Michiel, zelfde tekst in kentekenbewijs, zelfde plek van inslag. Ik heb wel altijd begrepen dat dat een Dyane plek is (ik heb een Dyane kenteken), en dat bij eenden de voorpoot gebruikt werd. Intussen is wel duidleijk dat de plek hoe dan ook (eend, Dyane, whatever) nogal kan variëren. Als de plek op je chassis maar overeenkomt met de ple die op je kenteken staat!
Oorspronkelijk stond mijn nummer idd op de voorpot. Toen er een nieuw chassis onder gekomen is konden ze daar met dat graveer apparaat niet goed bij en is het (blijkbaar) in de bodemplaat geslagen.

Het blijkt dus uit jullie reacties dat je met de omschrijving die ik en meerdere op de papieren hebben staan je het nummer ook in het midden van het chassis (onder de handrem ongeveer) in kunt laten slaan.

Daar komt ie vanmiddag dus te staan als het aan mij ligt. Iets verder naar achteren kan geen kwaad omdat het daar doorgaans wat droger is.

Geplaatst: vr 29 feb, 2008 08:34
door landloper
De opmerking over de handrem eerder in dit draadje was van mij. Hier toch even een nuance: gisteren keek ik nog even maar de handrem zit meer naar links dan ik me inbeeldde. De foto van Michiel van Ginkel komt meer in de buurt. Bij mij staan de 'gegraveerde' karakters trouwens niet in de lengte maar dwars ingeslagen, leesbaar als je in de auto zit.

Ik zou de inslag herstellen door de karakters in te slaan zoals de metaalkleurige op de foto van Michiel van Ginkel.

Geplaatst: vr 29 feb, 2008 09:29
door Michiel van G.
the Nosepicker schreef:Idem als bij Michiel, zelfde tekst in kentekenbewijs, zelfde plek van inslag. Ik heb wel altijd begrepen dat dat een Dyane plek is (ik heb een Dyane kenteken), en dat bij eenden de voorpoot gebruikt werd. Intussen is wel duidleijk dat de plek hoe dan ook (eend, Dyane, whatever) nogal kan variëren. Als de plek op je chassis maar overeenkomt met de ple die op je kenteken staat!
de 2cv heeft het daar ook gehad.
Ik heb ergens in NL nog een 2cv4 chassis liggen met kenteken, en daarbij staat het chassisnummer ook op die plek.

Geplaatst: vr 29 feb, 2008 09:57
door Twécévé
Ik ga voor de plek zoals op de foto. Heb de foto al geprint om mee te nemen naar de garage. Bodemplaat zou ook kunnen vreemd genoeg. Misschien wel handiger, kan ik tzt gewoon een chassiswissel doen zonder langs het rdw te hoeven.

Ik lees echter op diverse 2cv site dat een zelfingeslagen nummer snel te herkennen is. Mede door het ontbreken van sluitingssymbolen van het RDW/Citroen.

Geplaatst: vr 29 feb, 2008 10:29
door gaëtan
Michiel van Ginkel schreef: de 2cv heeft het daar ook gehad.
Ik heb ergens in NL nog een 2cv4 chassis liggen met kenteken, en daarbij staat het chassisnummer ook op die plek.
Tot begin de jaren 80 (ik weet niet precies welk jaar) stond het nummer inderdaad (meestal :? ) op die plek. Nadien is het naar de rechtervoorpoot verhuisd (late Dyanes hebben dat ook). In de jaren 80 (zo rond 86 als ik me niet vergis) zijn er ook nog 2CV's geweest die het nummer van de fabriek af in de rechterbodemplaat hadden staan...

Geplaatst: vr 29 feb, 2008 10:55
door Twécévé
"op die plek"

Welke plek bedoelen jullie nou?

Geplaatst: vr 29 feb, 2008 11:19
door gaëtan
Om de verwaaring niet helemaal compleet te maken :lol: :
Ik bedoel de plek op de foto van Michiel. Op de dekplaat van het chassis ter hoogte van de voeten van de passagiers dus.

Geplaatst: vr 29 feb, 2008 12:57
door Michiel van G.
hier:
Afbeelding