Pagina 19 van 24

Geplaatst: ma 24 mar, 2014 12:34
door Thijs
Het ziet er goed uit!
Pinkers lagen er in Gemert genoeg....

Geplaatst: ma 24 mar, 2014 13:24
door AK freak
Voor het afstellen van froteurs:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=8750
De tools heb ik zelf gemaakt je kunt ze lenen als je wilt.

Geplaatst: ma 24 mar, 2014 22:29
door voeteir
AK freak schreef:Voor het afstellen van froteurs:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=8750
De tools heb ik zelf gemaakt je kunt ze lenen als je wilt.
bedankt, daar staat alles wat ik zocht.

Geplaatst: di 1 apr, 2014 21:08
door voeteir
geen foto's maar wel wat vooruitgang
de frotteurs zitten er terug onder
lek in de uitlaat gedicht
4 nieuwe banden gemonteerd (jaja, ook zelf gedaan en goed gezweet om de oude firestone banden te demonteren)
veerpotten op zijn plaats en rijhoogte afgesteld. Ik had de "procedure" meermaals doorlezen en zag het niet echt goedkomen. Maar eens begonnen was dit al bij al een werkje dat goed meeviel.

Geplaatst: ma 7 apr, 2014 17:40
door pedro
Supermooie restauratie. Respect!

Geplaatst: ma 7 apr, 2014 20:01
door Dabdriver
Top eendje zeg!

Geplaatst: za 12 apr, 2014 15:14
door voeteir
bedankt voor de complimenten.

Ik wou de dyane gisteren starten en testrijden...
niet dus, draait rond, slaat met veel moeite aan, blijft niet draaien...
eens voelen aan de uitlaat collector en inderdaad 1 kant is koud.
Bougie links rechts verwisselen, zelfde symptomen maar nu is de andere kant koud. Dus 1 nieuwe bougie begeeft het na amper 5 min draaien..
Vandaag nieuwe bougies gehaald, remmen nog eens ontlucht, dakje open , nummerplaten van de kadett erop en compleet illegaal een testritje van 5km hier op den buiten.
Alles werkt min of meer zoals het hoort.
Raar lawaai vooraan bij het remmen maar remkracht genoeg.
schakelen naar 4de gaat moeilijk omdat de versnellingspook te kort lijkt. Ik heb er 1 gemonteerd die ik bij de deuren gekregen heb. Blijkbaar is deze korter dan de originele. Er valt wel mee te rijden maar niet ideaal.
Stuur staat niet recht en ik had nog zo mijn best gedaan.
benzinemeter staat op zo goed als leeg met 7l benzine in de tank maar lijkt wel te reageren in de bochten
motorisch lijkt alles ok, trekt goed op in 1, 2 en 3 in 4 heb je veel tijd nodig om snelheid te winnen maar dat zal wel normaal zijn of nog beteren eens de motor ingereden.
als het uitkomt deze week naar de keuring...

Geplaatst: za 12 apr, 2014 15:43
door rusty
voeteir schreef: schakelen naar 4de gaat moeilijk omdat de versnellingspook te kort lijkt. Ik heb er 1 gemonteerd die ik bij de deuren gekregen heb. Blijkbaar is deze korter dan de originele. Er valt wel mee te rijden maar niet ideaal.
Stuur staat niet recht en ik had nog zo mijn best gedaan.
Pookje op de bak losdraaien en met de klok mee verdraaien, dan komt de pook binnen verder naar binnen!

Suc6!

Geplaatst: za 12 apr, 2014 22:08
door voeteir
merci voor de tip.

Ik was daarjust toch ferm verschoten.
Toen ik de auto startte om binnen te zetten hoorde ik een schrepend geluid.
Na wat zoeken vond ik dat een vijs van de luchtgeleidingblikken losgkomen was en daardoor schreepte het blik tegen het vliegwiel.
Een hele gerussteling dat het dat maar was.

Geplaatst: wo 16 apr, 2014 16:02
door voeteir
een kleine update met het dakje open naar de keuring.
En de auto is goedgekeurd 8) .



Afbeelding

Geplaatst: wo 16 apr, 2014 16:12
door dyane_maniac
yay!

gefeliciteerd

Geplaatst: wo 16 apr, 2014 16:35
door azuiper
He, fantastisch !
veel rijplezier & hopelijk tot ziens op een meeting deze zomer

Geplaatst: wo 16 apr, 2014 16:41
door schermer
Gefeliciteerd! Dat heb je dan een stuk sneller gedaan dan ik.

Geplaatst: wo 16 apr, 2014 17:07
door RobM
gefeliciteerd!

vele kilometers. Ik vind hem erg mooi geworden.

Gr Rob

Geplaatst: wo 16 apr, 2014 17:27
door Robcap
Proficiat, ik ben nog niet zo ver....Maar 't komt dichterbij ;-)