Restauratie Dyane Confort '67

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » za 5 apr, 2008 15:35

thomaaas schreef: alleeeeeen, als je vind dat dit 'n beetje topic-vervuiling is, gewoon zegge hoor ;)
Zolang er nuttige restauratietips voorbij komen mag je lullen zoveel je wilt! :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 6 apr, 2008 22:22

backfire schreef:tectyl gewoon met oude houtbeitel en fohn of brander, daarmee haal je het er zo mee af.
Done, maar daarna nog wel stralen of niet? In de schokdemperbevestiging krijg ik lang niet alles eruit namelijk. W8, k ga wel ff mn eige topic busten ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 6 apr, 2008 22:47

als je je oude tektiel eraf hebt gebeitelt zie je meestal ook al kaal metaal.
natuurlijk blijft er altijd wat oude tektiel zitten(dat komt vaak ook door te veel hitte dan word het te taai) dit moet je met thinner er af halen.
vaak zie je tektyl wat ar 150jaar op zit en wat hard is, dit kun je vaak heel mooi er afschrapen( doe wel een veiligheidsbril op want het vliegt overal heen maar meestal in je ogen).
dan kun je alles stralen!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 6 apr, 2008 23:01

Ok chill dan ga k dat proberen... Maar k had nog n paar vraagjes, zie t topic over de desbetrefende eend ;) BMW eend
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » zo 29 jun, 2008 20:30

Een mens zou nog gaan denken dat mijn project stil valt, maar niets is minder waar. Het gaat tegen een verschrikkelijk traag tempo, maar daar heeft niemand last van!

Vandaag eindelijk maar eens de carrosserie eraf gehaald :wink:

Vader met chassis:

Afbeelding

Het enige minieme gaatje, linksvoor. De rest van het chassis is keihard!

Afbeelding

Vader en ik met chassis:

Afbeelding

Originele schokbreker (ding veert voor geen meter meer):

Afbeelding

En de finale pose:

Afbeelding

Waarom werk ik zo traag? Ik hou me momenteel ook bezig met het restaureren van dit vehikel uit '47 :D :

Afbeelding

Afbeelding

De komende week gooi ik enkele onderdelen binnen bij de verchromer en dan hoop ik deze tweewieler tegen het einde van de zomer klaar te hebben.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » zo 29 jun, 2008 20:43

Tempo doet er niet toe, of je nu snel of langzaam loopt, je komt toch waar je zijn moet. En onderweg kom je nogal eens leuke dingen tegen! ;)
Mooie fiets!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2672
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 29 jun, 2008 21:31

het chassis ziet er goed uit, Yannick!
degelijk belgisch staal (dat overigens uit de nederlandse hoogovens afkomstig was)
Verbruik: Afbeelding

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » zo 29 jun, 2008 22:09

Michiel van G. schreef:(dat overigens uit de nederlandse hoogovens afkomstig was)
Ow, vandaar dat gat! :wink:

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5071
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 29 jun, 2008 22:51

Leuke wagen,
die fietsbanden zijn zeker van Michelin zo te zien ;-)
diverse Citroens, wat anders.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 29 jun, 2008 22:52

ik had nog wel een mooie superia bromfiets voor jou gehad:D ook uit belgie weg gehaald! die maakten toch ook fietsen toch?
nou ja brommer is al verkocht.

verder goed werk
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » zo 29 jun, 2008 23:14

pa met vuile handen

yannick in de tuin stoel turend met de camera in de hand hehehehe ;-)

@yannick fiets gewoon bandjes er op en trappen man blanke lak er over klaar .
see you when you see me

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » zo 29 jun, 2008 23:19

joe_catchou schreef: @yannick fiets gewoon bandjes er op en trappen man blanke lak er over klaar .
Nee, dat kan ik niet zien. In '47 was dat ding ook niet compleet gevliegroest. 't Is trouwens toch al te laat, alles is al ontlakt en ontroest :wink:

En Superia maakte inderdaad ook fietsen Siemen, leuk Belgisch merk.

Belgisch staal...volgens mij was dat puur assemblage en is alles eigenlijk uit Frankrijk afkomstig. Het chassis heeft naast de versnellingsbak namelijk 4 gaatjes zitten voor een plaatje dat het nooit gekregen heeft.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » zo 6 jul, 2008 12:55

Voila, chassis zo goed als kaal. Enkel nog een sleutel lenen van iemand om de veerpotten te demonteren (als ze al los willen).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Enkele punten die gelast moeten worden, maar niets ernstigs voor de structuur. Het voorste deel van de bovenplaat zal vervangen worden en de randjes gerepareerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wie weet waarvoor deze bouten en plaatjes dienen die op de carterplaat zitten?

Afbeelding
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 6 jul, 2008 13:13

ziet er niet verkeerd uit yannick!

krijg je de veerpotten niet los met een waterpomp tang? ik kreeg die van mij, verrassend genoeg, makkelijk los! laswerk valt mee zo te zien.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » zo 6 jul, 2008 16:34

die boutjes wel raar ja .
mischien om doorgeroeste gaatjes te verstoppen .
op een iets wat gemakkelijke manier ?
voor iemand die niet kan lassen of niks anders bij de hand had ?
see you when you see me

Plaats reactie