Restauratie van de backfire eend
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Jeroen-citroen
- Moderator
Ik heb altijd gedacht dat een blanke lak zo'n overdreven glans gaf maar nu weet ik weer wat meer thxwouter87 schreef:ja je hebt zeker keuze in blanke lak soorten. zo is een matte blanke lak ook mogelijk en zo heb je ook een super blinkende lak a la discovery gemaakte auto's.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Addicted user
- Contacteer:
Er zitten ook nog een paar voordelen aan blanke lak.
Blanke lak is sterker, geen noodzaak voor pigmenten en kalk en dat soort zaken.
Met blanke lak heb je geen last van een faal wordende lak (vooral blue celeste en rood)
Blanke lak kun je mooi poetsen
Blanke lak kun je opschuren en vervolgens weer voorzien van een nieuwe laag blanke lak.
Blanke lak is sterker, geen noodzaak voor pigmenten en kalk en dat soort zaken.
Met blanke lak heb je geen last van een faal wordende lak (vooral blue celeste en rood)
Blanke lak kun je mooi poetsen
Blanke lak kun je opschuren en vervolgens weer voorzien van een nieuwe laag blanke lak.
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Heavy user
Heb op dit moment ff geen baan meer [maar mag altijd van de ouders lenen], maar verzinken hoeft zo duur niet te zijn: je kunt ze meegeven aan duckservice of een ander bedrijf misschien om ze in een grote partij mee te laten verzinken, dat is veel goedkoper. En als goedkopere oplossing kun je ze altijd nog met spuitzink in de opelranden en andere gevoelige punten inspuiten.
Mijn koplampsteun heb ik in een scheepswerf laten voorbehandelen met dezelfde verf die op oceaanboten gebruikt wordt, dat zal ook wel minder roesten.
En ja, ik denk heel zeker wél dat dit financieel uit kan, anders zou ik het ook niet doen. Uiteindelijk zullen spatborden ook roesten, hoe goed je ze ook verft. Verzinkte hebben hier écht geen last van hoor, kijk ook maar naar die verzinkte tuinhekken die in de jaren 50 zijn neergezet, ze staan er nog steeds.
Mijn koplampsteun heb ik in een scheepswerf laten voorbehandelen met dezelfde verf die op oceaanboten gebruikt wordt, dat zal ook wel minder roesten.
En ja, ik denk heel zeker wél dat dit financieel uit kan, anders zou ik het ook niet doen. Uiteindelijk zullen spatborden ook roesten, hoe goed je ze ook verft. Verzinkte hebben hier écht geen last van hoor, kijk ook maar naar die verzinkte tuinhekken die in de jaren 50 zijn neergezet, ze staan er nog steeds.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Addicted user
- Contacteer:
Zo vandaag eindelijk er aan toe gekomen om de borgplaatjes voor de assen na te maken van RVS, ook alvast 1 plaatje in RVS van de stuurkogel en de 2 platen van de voorste schokbreker in de epoxy.
Op de foto, de linker is de orginele, weliswaar reeds verzinkt, de overige 4 zijn natuurlijk zelfmade RVS. Ik kan je verzekeren dat mijn vingers zeer doen van het knippen, vijlen, schuren en boren.

Op de foto, de linker is de orginele, weliswaar reeds verzinkt, de overige 4 zijn natuurlijk zelfmade RVS. Ik kan je verzekeren dat mijn vingers zeer doen van het knippen, vijlen, schuren en boren.