benzine hevelen

Voor gesprekken over andere auto's, het weer, nieuws of weer wat anders.
De grote verzamelbak van het forum.
lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » wo 5 jan, 2011 11:02

achtpeter schreef:Met respect: Die melk is een slecht idee. Ik knip en plak uit een artikel over de giftigheid van aardolieproducten:
Bij inname van een kleine dosis, d.w.z minder dan 1 ml per kg lichaamsgewicht, treden meestal alleen maar spijsverteringsklachten op. Bij een hogere dosis wordt ook het centraal zenuwstelsel aangetast en treden ademhalingsproblemen op, coördinatiestoornissen van de spieren en sufheid. Het slachtoffer kan in coma raken. Andere mogelijke complicaties zijn shock, lever- en nierbeschadiging. Bij inhalatie van een petroleumderivaat moet men hoesten en kan een zware longontsteking optreden. Het opsnuiven van dampen tast zowel de ademhaling als het centraal zenuwstelsel aan, waardoor hallucinaties en soms ook stuipen kunnen optreden. Braken is te vermijden omwille van het risico op aspiratie van het product. Omdat de combinatie melk met benzine braken opwekt, is melk uit den boze. Overbrenging naar het ziekenhuis is noodzakelijk.
Die melk is alleen maar om te spoelen, niet om te drinken...
Iets beter lezen :wink:
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » wo 5 jan, 2011 13:47

Niet te hard stressen, denk.
Dit zinnetje -d.w.z minder dan 1 ml per kg lichaamsgewicht- lees; 70 ml als je 70 kg weegt = 70 cc = best een paar slokken. Zoveel krijg je niet gauw binnen, zeker niet als je een transparante slang gebruikt.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
pieterke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 351
Lid geworden op: di 11 mar, 2003 22:41

Bericht door pieterke » wo 5 jan, 2011 14:05

storm in een glas melk 8)
als je je sokken maar aanhoudt !

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 5 jan, 2011 14:18

Een glas melk vooraf drinken kan echter geen kwaad. Melk zorgt ervoor dat je slijmvliezen dikker worden of iets dergelijks. Dus geven een extra bescherming. Ook als je gaat spuiten, even een paar glazen melk vooraf. ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 844
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » wo 5 jan, 2011 16:31

Zou het echt iets uitmaken of je de benzine achter de melk aan gooit of andersom? Ik hoef geen gelijk te krijgen hoor, maar benzine is echt wel giftig. En zelfs nu er alcohol in zit smaakt het beroerd. 90 liter overhevelen in bijvoorbeeld jerrycans betekent toch al gauw dat je minstens vijf keer staat te zuigen. Ik zou het wel weten: de prijs van zo'n hevelpompje valt in het niet bij de waarde van 90 liter benzine.

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » wo 5 jan, 2011 16:32

Punky schreef: Ook als je gaat spuiten, even een paar glazen melk vooraf. ;-)
:shock: Lees ik dit goed of heb ik een dirty mind :lol:

On topic.
Je pakt een slang vult hem met benzine, duim op het eind houden. en als de slang vol is doe je je andere duim op de bovenkant. De duim op het eind van de slang kun je loslaten want de benzine zal er niet uitlopen. dit deel steek je in de tank . Je houd het deel met je duim er nog op boven een jerrycan (met trechter ) en laat je duim los. De benzine gaat vanzelf stromen :idea: Ik doe dit al jaren met aquarium water en het werkt altijd als ik water moet verversen en nooit geen gore troep in je mond.

Om de slang even te vullen is hulp van iemand wel handig of je dopt de slang even af met een bout ofzo.

Ik hoop dat het begrijpelijk is.

edit: ik denk dat hevelen zonder pomp eigenlijk niet gaat lukken omdat de tank simpelweg te laag ligt. Hevelen lukt alleen als het vat, jerrycan waar het in moet lager ligt dan hetgeen waar het uit moet.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » wo 5 jan, 2011 18:37

Jeroen-citroen schreef: edit: ik denk dat hevelen zonder pomp eigenlijk niet gaat lukken omdat de tank simpelweg te laag ligt. Hevelen lukt alleen als het vat, jerrycan waar het in moet lager ligt dan hetgeen waar het uit moet.
Cees woont toch op een dijkje? :roll:
Verder overduidelijk hoor.
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » wo 5 jan, 2011 19:20

inderdaad,

heb trouwens liever benzine in mijn mond dan melk...

zal van het weekend zo'n handpompje zoek, altijd handig.[/img]
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 5 jan, 2011 19:38

En je krijgt ook niks binnen, want je slikt toch geen benzine door? Dat spul spug je meteen uit, Liefst met een hoeveelheid enzymen. Misschien in het vervolg e85 tanken, daar krijg je staar van, maar alleen als je daar genoeg van drinkt :wikked:

Plaats reactie