benzine hevelen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
benzine hevelen
wie weet een gezonde manier om benzine te hevelen?
onze cx heeft een kapot motorblok en gaat te koop, maar ik had er net voor 90 euro benzine ingegooid. die wil ik er dus uit, maar de motor loopt dus niet meer en ze ligt met haar buik plat op de grond, ik kan dus niet van onderen een slang lostrekken.
hevelen kan natuurlijk, maar benzine aanzuigen met je mond door een slangetje smaakt erg goor, je hikt daarna de hele dag benzine op en met wat ze er tegenwoordig allemaal instoppen wil je dat goedje natuurlijk niet innemen.
wie weet een briljante en eenvoudige manier?
onze cx heeft een kapot motorblok en gaat te koop, maar ik had er net voor 90 euro benzine ingegooid. die wil ik er dus uit, maar de motor loopt dus niet meer en ze ligt met haar buik plat op de grond, ik kan dus niet van onderen een slang lostrekken.
hevelen kan natuurlijk, maar benzine aanzuigen met je mond door een slangetje smaakt erg goor, je hikt daarna de hele dag benzine op en met wat ze er tegenwoordig allemaal instoppen wil je dat goedje natuurlijk niet innemen.
wie weet een briljante en eenvoudige manier?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
simpel ruitensproeipompje uit een sloopwagen slopen?
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
geen idee of het zo zou kunnen bij een cx, maar de benzine slang los ergens waar je er wel bij kan, en dan tankdop er af, prop erin en een slang waar je perslucht op kan zetten (gewoon zo'n pistool, iig iets waarmee je de druk rustig op kunt bouwen, liefst nog een drukregelaar op de compressor) en dan dus het losse eind van de benzine slang in een jerrycan. het zal niet snel gaan, maarja 90 euro benzine laat je idd niet zitten
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Die perslucht is wel een goed idee, maar dan in kombinatie met het hevelen.
Hevelslang in de tank en andere zijde in waar het in moet,
dan een tweede slang erbij waar de perslucht op kan
en de rest van het gat afdichten met wat daarvoor in aanmerking komt.
Als de brandstof stroomt moet de hevel werking de zaak aan de gang kunnen houden.
Hevelslang in de tank en andere zijde in waar het in moet,
dan een tweede slang erbij waar de perslucht op kan
en de rest van het gat afdichten met wat daarvoor in aanmerking komt.
Als de brandstof stroomt moet de hevel werking de zaak aan de gang kunnen houden.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
met eenden pompje met handhevel? Moet je wel veel tijd hebben.
Maar bestaan er geen kunstof hevelpompjes met zo'n doorzichtig balgje erin? zoiets dus
http://www.vanderlindenwatersport.nl/in ... ikelID=230
Maar bestaan er geen kunstof hevelpompjes met zo'n doorzichtig balgje erin? zoiets dus
http://www.vanderlindenwatersport.nl/in ... ikelID=230
diverse Citroens, wat anders.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Ik zeg geen moeite doen...en ophouden met prutsen. want van die 90eurie stroomt helft er weer naast etc. etc.
Vraag voor de CX 90 euro meer en je bent er vanaf
Zo ben ik helaas ook van mijn XM af gekomen met jawel 100 eurie aan brandstof erin. Was balen maar ach zijn ergere dingen.
Vraag voor de CX 90 euro meer en je bent er vanaf
Zo ben ik helaas ook van mijn XM af gekomen met jawel 100 eurie aan brandstof erin. Was balen maar ach zijn ergere dingen.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 282
- Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
- Locatie: hengelo OV
ikzelf zou het zo doen:
darm losmaken bij de carb, verlengen ofzo en die in een jerrycan, startmotor laten draaien zodat benzine in je jerrycan gepompt word,
moet alleen wel je brandstofpomp nog lopen en je een knap sterke accu hebben
lurken aan zo'n slang lijkt me idd niet zo heel slim, benzine inslikken enzo .
suc6
darm losmaken bij de carb, verlengen ofzo en die in een jerrycan, startmotor laten draaien zodat benzine in je jerrycan gepompt word,
moet alleen wel je brandstofpomp nog lopen en je een knap sterke accu hebben
lurken aan zo'n slang lijkt me idd niet zo heel slim, benzine inslikken enzo .
suc6
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 640
- Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
- Locatie: S' graveland
slang in de tank flink heen en weer halen pomp je de benzine als het ware op en dan snel de slang in een jerrycan doen. en wat ook gaat doorzichtige slang nemen volzuigen tot je de benzine ziet vinger erop en omgekeerd in de tank doen en dan de slang laag houden en met wat handigheid loopt ie en als laatste naar een winkel gaan waar ze petroleum kachels verkopen en een simpel hand pompje kopen
2cv6 azu-b 250
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
blok zit muurvast, dus starten heeft geen zin. maar wellicht dat met contact aan al wel de benzinepomp werkt, die zal wel elektrisch zijn, dat is inderdaad een optie.
andere leiding loshalen wordt lastig met de auto plat op de grond, maar ik krijg er misschien nog wel een krik onder.
die benzine moet er gewoon uit, principekwestie . is toch 1.000 kilometer in de eend...
bedankt voor de tips, ik ga zeker niet zelf aanzuigen, laat nog weten wat ik uiteindelijk gedaan heb.
andere leiding loshalen wordt lastig met de auto plat op de grond, maar ik krijg er misschien nog wel een krik onder.
die benzine moet er gewoon uit, principekwestie . is toch 1.000 kilometer in de eend...
bedankt voor de tips, ik ga zeker niet zelf aanzuigen, laat nog weten wat ik uiteindelijk gedaan heb.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
Uh, principes mogen een beetje geld kosten, toch? Kijk eens hier: http://www.hevelpomp.nl
Er zijn wel meer van dergelijke simpele apparaatjes waarmee je het hevelen op gang krijgt zonder huigkanker op te lopen...
Er zijn wel meer van dergelijke simpele apparaatjes waarmee je het hevelen op gang krijgt zonder huigkanker op te lopen...
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
[zeikmodus] Interpunctie? Dat maakt het een stuk makkelijker lezen [/zeikmodus]2cvpieter schreef:slang in de tank flink heen en weer halen pomp je de benzine als het ware op en dan snel de slang in een jerrycan doen. en wat ook gaat doorzichtige slang nemen volzuigen tot je de benzine ziet vinger erop en omgekeerd in de tank doen en dan de slang laag houden en met wat handigheid loopt ie en als laatste naar een winkel gaan waar ze petroleum kachels verkopen en een simpel hand pompje kopen
OT: hij had t allang voor mekaar kunnen hebben, gewoon een langs doorzichtige slang die een meter uit de tank kan hangen, zodat als hij zuigt, de benzine aan ziet komen. Die extra lengte is dan om het heveleffect makkelijker op gang te brengen...
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!