Pagina 3 van 8

Geplaatst: zo 7 aug, 2011 01:38
door David
Hou je ons wel op de hoogte, met foto's e.d.

Ik vind het leuk dit te volgen!

Succes
Greetz David :P

Geplaatst: zo 7 aug, 2011 06:52
door Punky
Waxoil zal weinig uithalen. Zoals je zegt, zal eerder de eerste keren stinken en vervolgens wegbranden.

Geplaatst: ma 8 aug, 2011 21:21
door //sander//
Ik vind het leuk dit te volgen!
Dank je 8)


Nog een vraagje, welk type loctite of vloeibare pakking is het best aan te raden om de carterhelften terug samen te voegen.

Geplaatst: ma 8 aug, 2011 21:49
door PJ'74
idd een mooi topic!
ziet er goed uit allemaal, je pakt het grondig aan!
en erg herkenbaar :wink:
suc6 met je project!
gr, pj

Geplaatst: di 9 aug, 2011 07:09
door Gerard2cv
Sander,dat is Loctite 572(formetanch)

Geplaatst: wo 10 aug, 2011 12:25
door //sander//
Zat net te surfen op de site van een leverancier van onderdelen en zag daar de volgende vloeibare pakking staan
locitite 573, is dit dan ongeveer dezelfde als de 572?
en vloeibare pakking van het merk HYLOMAR .

Welke raden jullie aan, de Hylomar is de helft goedkoper dan de loctite.

Verder nog altijd aan het uitzoeken welke momentsleutel ik ga kopen. zie in de lijst van aanhaalmomenten dat ik eentje nodig heb van 3 tot 60NM voor de meeste dingen aan de motor. Maar dit bereik bestaat natuurlijk niet.

Ook de nokkenas en krukas aan het controleren, maar dit bespreek ik in een appart topic omdat dit nogal specifiek is.

Geplaatst: wo 10 aug, 2011 13:21
door Punky
Ik heb inderdaad 2 momentsleutels voor mijn 2cv klussen liggen.

Geplaatst: wo 10 aug, 2011 13:55
door Gerard2cv
Loctite is in principe een schroefdraad borgings middel en-of dat nummer een verbeterde uitgave is weet ik niet.Ik kan je alleen aanraden om een pakking te nemen die afneembaar is.divm het weer uitelkaar helen van het blok.

Geplaatst: wo 10 aug, 2011 16:16
door achtpeter
Loctite heeft tegenwoordig borgmiddelen, vloeibare pakking en lijmen in tientallen smaken. 572 is een borgmiddel voor grove schroefdraad,573 en 574 zijn vloeibare pakkingen. Voor een zo vormvaste verbinding als die tussen de twee carterhelften zal het verschil tussen 573 en 574 niet belangrijk zijn. Loctite heeft overigens een niet al te gebruiksvriendelijke website, je kunt daar met wat moeite de producten vergelijken.

Geplaatst: ma 15 aug, 2011 10:54
door //sander//
Terwijl ik zit te lezen hoe ik alles moet aanpakken en te kijken welke onderdelen ik nog nieuw moet bestellen nog een beetje verder gedaan met het spruitstuk.
Helemaal opgeschuurd en ontvet, dan met hittebestendigde verf behandeld.
De pasvlakken met staalwol terug proper gemaakt.
De binnenkant van het uitlaatgedeelte met een mini staalborstel afgewreven. Zodat alle losse roest daar ook weg is.

Hier het resultaat:
Afbeelding
Nu hopen dat de verf toch een tijdje blijft zitten.

Verder de carburateur eens bekeken. Ik voel nergens speling. Weet wel niet goed waar ik overal speling kan voelen.
Het ding is wel enorm smerig. Binnen en buiten overal vuil, olie, vet,...
Weet iemand of je de carburator eerst moet demonteren voor dat je hem ultrasoon laat reinigen? En zou ik eerst de buitenkant moeten ontdoen van de grootste vuiligheid?
foto:
Afbeelding

Geplaatst: ma 15 aug, 2011 11:08
door Tom Duckpower
Heb de carb van mijn Ami ultrasoon laten reinigen en die was van buiten ook aardig smerig. Deze is eerst daar een beetje van het meeste vuil ontdaan en daarna in de ultrasoon bak gelegd.

Ik heb van de te voren alle losse delen (acc. pomp, dat andere vacuumdingdoosje, sproeiers, vlotter, pakkingen) er vanaf gehaald.
Dagje later zag de carb er zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Daarna weer helemaal opgebouwd met een revisiesetje. Wel de originele sproeiers gebruikt...

Kijk bij de revisiesetjes wel even de pakking tussen de carb en de deksel na, daar is een foute serie van waar een gat dicht zit

Geplaatst: ma 15 aug, 2011 18:45
door //sander//
@ tom Duckpower: wat kost het om een carburator te laten reinigen, Als je dit kwijt wilt tenminste.

Geplaatst: wo 17 aug, 2011 17:51
door //sander//
Juist een pakketje ontvangen met een setje cilinders en zuigers met compressie verhouding 7.9:1. :)
Deze zijn zo goed als nieuw. Zouden slechts 1200km gereden hebben.
Foto's volgen later nog, heb nu foto toestel niet bij de hand.

Zo zijn we weer een stap dichter om een motor te bouwen die perfect op ron95 en indien nodig op ron92 benzine kan rijden 8)


Mocht toch nog iemand weten waar je een nieuw setje zuigers kan kopen met deze compressie verhouding, adresjes zijn altijd welkom.
Een reserve setje is altijd leuk om te hebben :roll:

Geplaatst: wo 17 aug, 2011 17:57
door Tom Duckpower
//sander// schreef:@ tom Duckpower: wat kost het om een carburator te laten reinigen, Als je dit kwijt wilt tenminste.
Ik heb 3 tientjes betaald.. Weet niet of het veel of weinig is..
Maar ik ben van het gemak, en aangezien deze op loopafstand was heb ik m daar laten reinigen ;)

Geplaatst: zo 4 sep, 2011 12:06
door //sander//
Nee dit project ligt niet stil.
Juist een 2 weken in het buitenland gespendeerd, en dus geen tijd gehad om verder te werken.

Wel al een lading nieuwe onderdelen ontvangen.
Afbeelding
Bobine, Benzinepomp, originele oliekoeler, uitlaatklemmen, dynamo valeo, vijzenset koelbeplating en een zo goed als nieuwe(zou 1200km gereden hebben) set zuigers met 7.9compressie.


Afbeelding
Afbeelding
Close up van zuigers :) . Eentje heeft een beetje last van zwarte aanslag. Moet ik dit verwijderen (indien ja, hoe doe je dit best?)

Volgende stap is nu een afspraak regelen met een revisie bedrijf voor de cilinderkoppen.

Het plan is ondertussen om deze motor maar na de reis van zomer 2012 in te bouwen. Zo dat ik voldoende tijd heb om alles in elkaar te plaatsen en rond te kijken om de nodige onderdelen aan te schaffen (alles in 1 keer kopen is net iets te duur, de hobby moet nog altijd betaalbaar blijven)

groeten