origineel eend is: primaire 102 secundair 87,5
dyane laatste type is primair 102 secundair 90
ami/dyane vroeg type is volgens mij primaire 120 en secundair 72,5
mijn eenden rijden het lekkerst met 2 x 110 en soms secundair 120 of 130 mar dan loopt ie erg rijk
als je de primaire sproeier verranderd hoef je niks af te stellen, heb ik iig nooit problemen mee
zoiets
inhouden laatse stukje eerste trap
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Heren bedankt!
Ik ga primair, dus achter het boutje op 110 brengen. Secundair was 90 en hebben we iets vergroot. Die zal nu rond de 110 zijn. Dan maar eens kijken waar we uit komen.
Nog een vraagje, zit er een o-ring of pakking als je dat boutje los draait? Misschien moet ik dat dan mee bestellen...
Ernst-Jan
Ik ga primair, dus achter het boutje op 110 brengen. Secundair was 90 en hebben we iets vergroot. Die zal nu rond de 110 zijn. Dan maar eens kijken waar we uit komen.
Nog een vraagje, zit er een o-ring of pakking als je dat boutje los draait? Misschien moet ik dat dan mee bestellen...
Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
De carburateur... Wauw wat een verschil met de grotere primaire sproeier. Het was al een hele fijne eend maar nu is het echt een super eend. Het vervelende inhouden is over. De overgang van 1e naar 2e trap is vloeiend en netjes. 100km/u op de GPS is nu makkelijk in de eerste trap te houden, ook met wat tegenwind! Door de vloeiende overgang is het nu ook geen schokkende ervaring meer als de 2e trap bij komt.
Het verbruik weet ik nog niet uiteraard. Wel merk ik dat ook langzaam (in 2e versnelling 30km/u) nu veel prettiger rijdt. Dat ging altijd een beetje met hortjes en stootjes. Nu dus gewoon soepel en netjes!
Dank allen voor de tips, goede raad en aanwijzingen. Ze waren heel waardevol.
Het verbruik zal ik op een later moment melden als ik een paar tanks heb verreden. Het vergroten van de secundaire sproeier scheelde 1 punt in het nadeel... Die gaat dus terug naar origineel als ik die binnen heb.
Het verbruik weet ik nog niet uiteraard. Wel merk ik dat ook langzaam (in 2e versnelling 30km/u) nu veel prettiger rijdt. Dat ging altijd een beetje met hortjes en stootjes. Nu dus gewoon soepel en netjes!
Dank allen voor de tips, goede raad en aanwijzingen. Ze waren heel waardevol.
Het verbruik zal ik op een later moment melden als ik een paar tanks heb verreden. Het vergroten van de secundaire sproeier scheelde 1 punt in het nadeel... Die gaat dus terug naar origineel als ik die binnen heb.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Eigenlijk is de opsomming van Ramon wel intresant!
Als ik het goed lees dan is bij plank gas het totaal van sproeiers is eerste en tweede trap dus 192 (102+90). Plank gas reed mijn eend prima. Dat zou betekenen dat je er verstandig aan doet dat zo te houden. Dus als je de primaire vergroot dan moet je de sucundaire verlagen tot je weer aan de som van origineel komt. Het brandstof verbruik zal dan, zeker plank gas niet veranderen.
Bij mij is het totaal door de ingreep dus nu 220 geworden. Dat scheelt mij ruim 2 punten in het verbruik! (In negatieve zin dus... nu 1:14)
Ik ga dus op zoek naar secundair 82!
Sproeier 82 is niet leverbaar lijkt... Ik ga het anders doen. Ik ga een 105 primair proberen. Dan secundair weer naar 90. Het verschil is dan erg klein. Als primair 105 werkt dan zal dat ook schelen t.ov. 110. Nu is het zo dat de choke eigenlijk niet meer nodig is. Hij loopt met primair 110 dus vrij rijk.
Ik heb ook de CO schroef een slag verder uitgedraaid. Hij liep erg rijk stationair na de ingreep. Nu loopt het blokje heel mooi regelmatig en stil.
Als ik het goed lees dan is bij plank gas het totaal van sproeiers is eerste en tweede trap dus 192 (102+90). Plank gas reed mijn eend prima. Dat zou betekenen dat je er verstandig aan doet dat zo te houden. Dus als je de primaire vergroot dan moet je de sucundaire verlagen tot je weer aan de som van origineel komt. Het brandstof verbruik zal dan, zeker plank gas niet veranderen.
Bij mij is het totaal door de ingreep dus nu 220 geworden. Dat scheelt mij ruim 2 punten in het verbruik! (In negatieve zin dus... nu 1:14)
Ik ga dus op zoek naar secundair 82!
Sproeier 82 is niet leverbaar lijkt... Ik ga het anders doen. Ik ga een 105 primair proberen. Dan secundair weer naar 90. Het verschil is dan erg klein. Als primair 105 werkt dan zal dat ook schelen t.ov. 110. Nu is het zo dat de choke eigenlijk niet meer nodig is. Hij loopt met primair 110 dus vrij rijk.
Ik heb ook de CO schroef een slag verder uitgedraaid. Hij liep erg rijk stationair na de ingreep. Nu loopt het blokje heel mooi regelmatig en stil.
Laatst gewijzigd door ejfrolich op do 20 okt, 2011 15:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640