inhouden laatse stukje eerste trap

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 5 okt, 2011 17:51

origineel eend is: primaire 102 secundair 87,5

dyane laatste type is primair 102 secundair 90

ami/dyane vroeg type is volgens mij primaire 120 en secundair 72,5

mijn eenden rijden het lekkerst met 2 x 110 en soms secundair 120 of 130 mar dan loopt ie erg rijk

als je de primaire sproeier verranderd hoef je niks af te stellen, heb ik iig nooit problemen mee

zoiets

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 5 okt, 2011 17:52

visa is volgens mij 2 x 120

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » wo 5 okt, 2011 21:27

Heren bedankt!

Ik ga primair, dus achter het boutje op 110 brengen. Secundair was 90 en hebben we iets vergroot. Die zal nu rond de 110 zijn. Dan maar eens kijken waar we uit komen.

Nog een vraagje, zit er een o-ring of pakking als je dat boutje los draait? Misschien moet ik dat dan mee bestellen...

Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » wo 5 okt, 2011 23:03

er zit een messing ringetje om de bout
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » ma 10 okt, 2011 16:34

De carburateur... Wauw wat een verschil met de grotere primaire sproeier. Het was al een hele fijne eend maar nu is het echt een super eend. Het vervelende inhouden is over. De overgang van 1e naar 2e trap is vloeiend en netjes. 100km/u op de GPS is nu makkelijk in de eerste trap te houden, ook met wat tegenwind! Door de vloeiende overgang is het nu ook geen schokkende ervaring meer als de 2e trap bij komt.
Het verbruik weet ik nog niet uiteraard. Wel merk ik dat ook langzaam (in 2e versnelling 30km/u) nu veel prettiger rijdt. Dat ging altijd een beetje met hortjes en stootjes. Nu dus gewoon soepel en netjes!

Dank allen voor de tips, goede raad en aanwijzingen. Ze waren heel waardevol.

Het verbruik zal ik op een later moment melden als ik een paar tanks heb verreden. Het vergroten van de secundaire sproeier scheelde 1 punt in het nadeel... Die gaat dus terug naar origineel als ik die binnen heb.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » do 20 okt, 2011 11:30

Eigenlijk is de opsomming van Ramon wel intresant!

Als ik het goed lees dan is bij plank gas het totaal van sproeiers is eerste en tweede trap dus 192 (102+90). Plank gas reed mijn eend prima. Dat zou betekenen dat je er verstandig aan doet dat zo te houden. Dus als je de primaire vergroot dan moet je de sucundaire verlagen tot je weer aan de som van origineel komt. Het brandstof verbruik zal dan, zeker plank gas niet veranderen.

Bij mij is het totaal door de ingreep dus nu 220 geworden. Dat scheelt mij ruim 2 punten in het verbruik! (In negatieve zin dus... nu 1:14)

Ik ga dus op zoek naar secundair 82!

Sproeier 82 is niet leverbaar lijkt... Ik ga het anders doen. Ik ga een 105 primair proberen. Dan secundair weer naar 90. Het verschil is dan erg klein. Als primair 105 werkt dan zal dat ook schelen t.ov. 110. Nu is het zo dat de choke eigenlijk niet meer nodig is. Hij loopt met primair 110 dus vrij rijk.

Ik heb ook de CO schroef een slag verder uitgedraaid. Hij liep erg rijk stationair na de ingreep. Nu loopt het blokje heel mooi regelmatig en stil.
Laatst gewijzigd door ejfrolich op do 20 okt, 2011 15:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » do 20 okt, 2011 13:08

Erg leuk topic!
Lekker veel technische info.
tweeceevees zijn leuk!

Plaats reactie