inhouden laatse stukje eerste trap
-
- Regelmatige poster
inhouden laatse stukje eerste trap
Hallo allemaal.
Inmiddels heb ik bijna 1000km gereden met mijn nieuwe aanwinst. Een Club uit '86.
Ik loop tegen een vervelend probleem aan. Als ik probeer om 80 a 90 te rijden dan heeft de motor last van inhouden. 50 rijden gaat prima en ook 110 a 120 is geen probleem. Zelf denk ik dat dit het punt is aan het einde van de eerste trap. Iets meer gas geven geeft het gevoel alsof er ineens meer mengsel is. Dat lijkt mij het begin van de tweede trap.
Wat kan de oorzaak zijn van dat inhouden? Is die overgang tussen trap 1 en 2 afstelbaar?
Kortom wat is jullie idee.
Inmiddels heb ik bijna 1000km gereden met mijn nieuwe aanwinst. Een Club uit '86.
Ik loop tegen een vervelend probleem aan. Als ik probeer om 80 a 90 te rijden dan heeft de motor last van inhouden. 50 rijden gaat prima en ook 110 a 120 is geen probleem. Zelf denk ik dat dit het punt is aan het einde van de eerste trap. Iets meer gas geven geeft het gevoel alsof er ineens meer mengsel is. Dat lijkt mij het begin van de tweede trap.
Wat kan de oorzaak zijn van dat inhouden? Is die overgang tussen trap 1 en 2 afstelbaar?
Kortom wat is jullie idee.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Regelmatige poster
Ok... Het is afstelbaar, het is een secuur klusje en dan nu de hamvraag...hoe doe je dat dan???
En ja ik heb een club met special lampen. Ik twijfel nog. Ik vind ronde lampen erg mooi. Ik kan ze zo ruilen voor 4-kanten.
Ik blijf nog even denken, goed?
En ja ik heb een club met special lampen. Ik twijfel nog. Ik vind ronde lampen erg mooi. Ik kan ze zo ruilen voor 4-kanten.
Ik blijf nog even denken, goed?
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Heavy user
treed het probleem op als je juist wil accelereren? dan is het waarschijnlijk je acceleratie sproeier of dat membraampje. als je de slang van de carb hebt, en je geeft met de hand gas, moet er zodra de tweede trap open gaat een (flink) straaltje benzine uit die sproeier komen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
Nee, als ik wil accelereren gaat het juist goed. Juist het end van de eerste trap is het probleem. constant 50 rijden gaat nog goed maar constant 80 voel je inhouden. Even een stukje verder intrappen en de tweede trap zorgt voor vlot door accelereren.
Heb vandaag de buitenkant van de carb schoon gemaakt en daarna alle bewegende asjes ingespoten met PTFE spray. Dat lijkt nu iets te helpen.
Heb vandaag de buitenkant van de carb schoon gemaakt en daarna alle bewegende asjes ingespoten met PTFE spray. Dat lijkt nu iets te helpen.
-
- Regelmatige poster
Op het moment dat de tweede trap begint komt er keurig benzine uit het spruitstuk lopen, dat zit dus wel goed. Het smeren van de asjes lijkt verbetering te geven dus nog maar even aankijken.
Ik ben wel heel benieuwd hoe je dit afstelt?
Ik ben wel heel benieuwd hoe je dit afstelt?
- André Post
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
We hebben het er al wel over gehad. Het idee was om eerst eens 1000km op de klok te zetten. De auto heeft minimaal 6 jaar stil gestaan. Schoonmaken van alle asjes en glijpunten en opnieuw smeren heeft het meeste effect gehad. Ja het is garantie maar ik wil ook gewoon snappen hoe het zit en wat er aan te doen.
Gewoon dom naar een garage gaan en opdracht geven is niet helemaal mijn stijl zeg maar. Onderhoud doe ik graag zo veel mogelijk zelf.
Gewoon dom naar een garage gaan en opdracht geven is niet helemaal mijn stijl zeg maar. Onderhoud doe ik graag zo veel mogelijk zelf.
-
- Regelmatige poster
Ha Ramon,
Leuk idee die sproeier. Ik neem aan dat dit er voor zorgt dat je harder kunt rijden in de eerste trap. Wat voor invloed heeft het op je verbruik, word het lager of juist hoger?
Vandaag bleef ineens het gas hangen... Eerst dacht ik dat het pedaal de boosdoener was. Nee dus, netjes gesmeerd en soepel. de terugtrekveer dan? Nee keurig heel en strak. De kabel dan, nee hoor soepel en gangbaar. Iets in de carburateur gaat mis. Ik kan alleen niet ontdekken wat verdorie. Een keer het pedaal aantikken helpt wel. De gasklep komt ook helemaal terug tot de stelschroef...
Enfin, kinderziektes zullen we maar zeggen... Wat kan het zijn
Leuk idee die sproeier. Ik neem aan dat dit er voor zorgt dat je harder kunt rijden in de eerste trap. Wat voor invloed heeft het op je verbruik, word het lager of juist hoger?
Vandaag bleef ineens het gas hangen... Eerst dacht ik dat het pedaal de boosdoener was. Nee dus, netjes gesmeerd en soepel. de terugtrekveer dan? Nee keurig heel en strak. De kabel dan, nee hoor soepel en gangbaar. Iets in de carburateur gaat mis. Ik kan alleen niet ontdekken wat verdorie. Een keer het pedaal aantikken helpt wel. De gasklep komt ook helemaal terug tot de stelschroef...
Enfin, kinderziektes zullen we maar zeggen... Wat kan het zijn
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
Veertjes van de gasklep...? Ik weet van de grote terugtrekveer. Die is heel en strak. Wat zit er nog meer aan veren? Ik zie wel als ik er voor sta aan de rechterkant een plaat met een grote ovale opening. Aan de carb kant zit een klein nokkje, hier zit echter niks aan... Is dat wat je bedoelt?