Pagina 3 van 5

Geplaatst: za 29 okt, 2011 13:24
door Erasmo
:)

Ondertussen staat deel 3 online:
http://www.youtube.com/watch?v=GQ1MA-txiAo

Geplaatst: za 29 okt, 2011 17:10
door Bartje
David schreef:Had je het hele topic al gelezen............ :wink:
heb het doorgelezen, maar de opmerking van een ander over hethoofd gezien.

Geplaatst: za 29 okt, 2011 23:54
door Erasmo
Bartje schreef:
David schreef:Had je het hele topic al gelezen............ :wink:
heb het doorgelezen, maar de opmerking van een ander over hethoofd gezien.
Kan gebeuren.

Deel 4 staat online: http://www.youtube.com/watch?v=9Sb53dpDFWw

Morgen met de Dasty aan de slag en dat is het dan wel weer voorlopig, ik kan daarna op zijn vroegst aankomende zaterdag verder.

Geplaatst: ma 19 dec, 2011 09:48
door David
En al vorderingen?

(lees foto's en filmpjes:-)

Geplaatst: ma 16 jan, 2012 21:41
door theoenmarion
Ik wil binnenkort ook beginnen met de revisie van mijn blok. Ik heb het chassis vernieuwd en hij kan weer op de wielen, dus is het blokje aan de beurt. Maar ik ga niet het blok scheiden. Ik wil alleen de brilrubbers en de keerringen vervangen en de nodige pakkingen. Nu is mijn vraag: Ik wil de cilinders weer mooi blank hebben. Kan ik dit zandstralen. Ik heb een zandstraler op mijn compressor. Of komt er dan grit in het blokje terecht.

Geplaatst: ma 16 jan, 2012 23:14
door David
Persoonlijk zou ik mijn blok nooit stralen als het in elkaar blijft.
Grit komt werkelijk overal.

Gewoon flink poetsen.

Geplaatst: di 17 jan, 2012 16:28
door gelemotor
inderdaad niet doen, grit / zand of wat dan ook komt echt overal wil ook ik nog maar eens bevestigen.

Gr, Luc

Geplaatst: di 17 jan, 2012 18:27
door theoenmarion
Hoe krijg ik dit wel mooi blank? Staalwol?

Geplaatst: di 17 jan, 2012 19:56
door achtpeter
Maar waarom zou je je cilinders mooi blank willen maken? Ze zijn nooit zichtbaar en ze worden door de warmte en de nattigheid die met de koellucht meekomt, binnen de kortste keren weer mooi bruin.

Geplaatst: di 15 mei, 2012 22:12
door David
Mijn blok is weer supernetjes geworden,ik heb de cilinders alleen maar goed schoongemaakt.
De rest heb ik geprobeerd weer als nieuw te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: di 15 mei, 2012 22:37
door marcopr
Na het verwijdeen van de viezigheid en het vet kan je met een staalwoletje aan de gang.

TOPTIP; Daarna tamponeren met aluminiumverf. Kijkt weer geweldig.

Stralen ruwt het aluminium op en dan is het blok in no time super vuil.

Geplaatst: di 15 mei, 2012 23:33
door schermer
wow super netjes blokje david, ons blokje wilde ik ietsje mooier maken, maar dit ziet er wel erg mooi uit

Geplaatst: wo 16 mei, 2012 22:07
door David
Op deze foto's was nog niet alles klaar.

Alles is nu klaar zelfs de originele stickers zijn weer aanwezig op koeltunnel en remvloeistof reservoir.

Bedrading is op foto's is dus nog niet klaar (speciaal voor Gerard :wink: ).





Afbeelding


Bij bovenstaande foto is alles gereed.

Geplaatst: zo 3 jun, 2012 14:34
door Rens
@david mooi blokje!

Ik heb hetzelfde als de topicstarter: ik heb drie motorblokken hier staan en wil een goed reviseren. Ik wilde beginnen met schoonmaken en eens bekijken wat de staat is van het blok. Heeft iemand tips voor schoonmaken? Ik lees Dasty? (een schoonmaakmiddel?)

Hoe bepaal ik of de krukas te veel speling heeft?

Groeten,
Rens

Geplaatst: zo 3 jun, 2012 14:53
door Bertje Beige
Hoi David,

Leuk dat de kleurcode's en ORGA code niet zijn over gespoten. het resultaat ziet er super uit, maar als jij een purist bent ( :wink: ) dan gebruik je toch niet die uitlaatklemmen :?:
Ook mis ik een slangeklem om het rubber tussen de carbu en het luchtfilter en die slangenklem die nu om de carterventilatieslang zit is ook niet origineel......
Maar ik kan je geruststellen, ook ik ben redelijk puristisch, maar mijn carterventilatie zit geloof ik :roll: vast met 2 ty raps :D
Nogmaals, het ziet er super uit :)