Eerste motorrevisie
Eerste motorrevisie
Nu wil ik toch ervaring op doen met het reviseren van motoren, onder andere omdat dat het enige is wat nog moet gebeuren om de Ami eindelijk op de weg te krijgen.
Omdat ik niet gelijk aan haar motor wil gaan pielen heb ik via Marktplaats een aantal motoren en bakken op de kop getikt voor een zacht prijsje. Ze liggen nu al een tijdje stof te verzamelen in de schuur omdat het me toch een beetje afschrikt, zo'n motor reviseren. Nu gaat het eindelijk beginnen, zie hier het eerste slachtoffer:
AYA2 engine by Erasmo..., on Flickr
Ik haal mijn informatie uit mijn Haynes en de befaamde motorrevisievideo's, maar waarschijnlijk zal ik hier ook nog wel het een en het ander komen vragen Voor de rest zal ik uiteindelijk zoveel mogelijk proberen te documenteren zodat anderen er misschien ook nog wat aan hebben later.
Omdat ik niet gelijk aan haar motor wil gaan pielen heb ik via Marktplaats een aantal motoren en bakken op de kop getikt voor een zacht prijsje. Ze liggen nu al een tijdje stof te verzamelen in de schuur omdat het me toch een beetje afschrikt, zo'n motor reviseren. Nu gaat het eindelijk beginnen, zie hier het eerste slachtoffer:
AYA2 engine by Erasmo..., on Flickr
Ik haal mijn informatie uit mijn Haynes en de befaamde motorrevisievideo's, maar waarschijnlijk zal ik hier ook nog wel het een en het ander komen vragen Voor de rest zal ik uiteindelijk zoveel mogelijk proberen te documenteren zodat anderen er misschien ook nog wat aan hebben later.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Hee David, misschien woon jij wel een eind weg
Motorrevisie is leuk werk, en als je er een beetje gevoel voor hebt, niet eens zo moeilijk.
Ik keek ook tegen het eerste keer splitsen van een carter op, maar er zit zo heerlijk weinig in, het viel mij best mee!
Succes!
Motorrevisie is leuk werk, en als je er een beetje gevoel voor hebt, niet eens zo moeilijk.
Ik keek ook tegen het eerste keer splitsen van een carter op, maar er zit zo heerlijk weinig in, het viel mij best mee!
Succes!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Heavy user
Tja wat is ver weg
Maar ja Lexmond is wel zo ongeveer het exacte midden van Nederland
Ennuuhh de Achterhoek heet natuurlijk niet voor niets de Achterhoek
Maar ik heb gewoon wat angst om de boel uit elkaar te trekken.
Mijn blokje is al uitgebouwd en helemaal kaal.
Maar ik durf hem toch niet open te maken zonder iemand die er echt iets vanaf weet
Ik ga dat ook eerst maar eens bij een "reserveblokje" proberen.......
Greetz David
Maar ja Lexmond is wel zo ongeveer het exacte midden van Nederland
Ennuuhh de Achterhoek heet natuurlijk niet voor niets de Achterhoek
Maar ik heb gewoon wat angst om de boel uit elkaar te trekken.
Mijn blokje is al uitgebouwd en helemaal kaal.
Maar ik durf hem toch niet open te maken zonder iemand die er echt iets vanaf weet
Ik ga dat ook eerst maar eens bij een "reserveblokje" proberen.......
Greetz David
Stapje voor stapje inderdaad, mooi projectje voor aankomende winter.
Deel 1 staat ondertussen online: http://www.youtube.com/watch?v=tcicQ_9Tbig
Halverwege toch maar een extra bouwlamp gehaald bij de Gamma(geen licht in mijn sleutelgrot)
Jup maar in grote lijnen hetzelfde. Aangezien ik hier alleen zesjes heb staan mag deze straks toch weg.dyane_maniac schreef:ansich valt het allemaal wel mee. gewoon rustig, stap voor stap. je weet dat dit een 4tje is?
Deel 1 staat ondertussen online: http://www.youtube.com/watch?v=tcicQ_9Tbig
Halverwege toch maar een extra bouwlamp gehaald bij de Gamma(geen licht in mijn sleutelgrot)
-
- Heavy user
-
- Heavy user
Ik heb een keer voor 250 euro twee blokjes en wat versnellingsbakken gekocht, en ik ik kreeg er "wat spulletjes bij".
De spulletjes erbij was een complete aanhanger vol......
En het leuke was, het stond allemaal op de stoep al keurig klaar voor mij
Laten staan was geen optie dus
Maar het is gelukt en ik ben er nog steeds blij mee.....
Voor elke grote klus, kan ik eerst even "oefenen"
Greetz David
De spulletjes erbij was een complete aanhanger vol......
En het leuke was, het stond allemaal op de stoep al keurig klaar voor mij
Laten staan was geen optie dus
Maar het is gelukt en ik ben er nog steeds blij mee.....
Voor elke grote klus, kan ik eerst even "oefenen"
Greetz David
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
De eerste keer dat ik een blok heb gesplitst was in 1976. Er bestond toen nog geen internet met een handig forum. Het enige wat we hadden was "De vraagbaak" van Olyslager. Geld voor goed gereedschap was er ook niet. Met behulp van de vraagbaak en wat gezond verstand was het toch goed te doen. En dat in een garage zonder verwarming bij min 10 graden.
Schultenbräu das ist mein Bier !