gierend geluid uit de cockpit?

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

Bericht door Clau (°\=/°) » vr 18 nov, 2011 13:35

Ik heb net even gekeken maar die kn teller kabel kan ik niet zomaar losdraaien aan de motor kant zeg maar.
Ik haal idd nu wel een keer het dashboard los dan.
Wie weet wat ik nog meer tegenkom :-D
Daaarrrr gaan we!
*miep miep* (°\=/°)

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 18 nov, 2011 13:52

Haal de kabel dan ook uit het dashboord want als hij de oorzaak is blijft het geluid daar.

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

Bericht door Clau (°\=/°) » vr 18 nov, 2011 16:15

Ok, kabel eruit getrokken, uit de teller want onderin kreeg ik hem niet los, en geen geluid meer. Joepie!
Dus dan is het de kabel.

Als ik die dus vernieuw ( kan ik dat zelf?) dan is mijn snelheidsmeter ook weer gewoon goed?
*miep miep* (°\=/°)

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 844
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » vr 18 nov, 2011 16:54

Nee, dan is het dus de teller. De kabel draait immers nog, want die wordt nog altijd aangedreven door de bak. En het geluid is weg...

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

Bericht door Clau (°\=/°) » vr 18 nov, 2011 18:29

O damn! Hahah gelukkig heb ik jullie :-D

Goed, dus een nwe teller. Das balen want die van mij ziet er nog zo mooi uit!
Passen alle tellers in het dashboard? Ik vind zo'n oude jeager teller best mooi eigenlijk maar weet niet of dat past...

Nieuw zijn ze trouwen ook niet duur, bij mehariclub, maar hebben ze daar zou alleen maar de miles-versie?
Kan ik anders makkelijk dat glas overzetten?

Is een teller overzetten uberhaupt wel te doen?
Al die stekkers moeten wel weer op de goede plek :-/
En mijn onderhoudadres zit in Nederlnd en daar ga ik nog lang niet naartoe...
Dus volgens mij moet ik wel... grrr
*miep miep* (°\=/°)

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

Bericht door Clau (°\=/°) » vr 18 nov, 2011 18:30

Oja, dan begint de teller dus gelijk weer op 0!
Das wel weer leuk dan :-)
*miep miep* (°\=/°)

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 844
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » vr 18 nov, 2011 19:44

Ach kom, je weet nu uit ervaring dat zelfs een versleten exemplaar er mooi uit kan zien. Je kunt toch wel ergens van de sloop, bij een eendenboer of uit een clubmagazijn een knappe teller opduikelen? Verder is het een kwestie van één op één overzetten van aansluitingen. Het enige dat fout kan gaan, is het omkeren van het platte stekkertje van de voltmeter en de benzinemeter. Effe een merkteken zetten met een viltstift. Clau kan de was doen...

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

Bericht door Clau (°\=/°) » vr 18 nov, 2011 19:55

Er is hier in de buurt geen sloop met eendjes, dat weet ik nu wel uit ervaring! Heb al vaak genoeg iets nodig gehad...
Iedereen die denkt dat er in Frankrijk nog een heel 2cv-kerkhof in elk durp staat heeft het mis hoor! En de auto-cass-mensen interesseren zich ook geen hol voor die 'ouwe meuk'.... helaas.

De relaxte eendemensen zitten eigenlijk gewoon in NL :-D

En ik vind een versleten teller niet zo mooi, sorry.
Maar we gaan op jacht, en ander ga ik in het volgende jaar gewoon iets eerder naar mijn vaste adres in NL. Probeer ik het in de tussentijd zelf :-)
*miep miep* (°\=/°)

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 844
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » vr 18 nov, 2011 20:30

Ik bedoelde: Je hebt nu een versleten teller, en die vind je er nog mooi uitzien. Ik heb eigenlijk nog nooit een lelijke teller gezien. Het lijkt me dat je op zoek moet naar een werkende teller, en dat de esthetiek nauwelijks een probleem kan zijn. Als je tijd hebt om te experimenteren, zou je trouwens nog kunnen proberen je teller op te knappen met van die dunne supersmeerolie. Het lawaai komt waarschijnlijk van de lagertjes van de magneetschijf in de teller.

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

Bericht door Clau (°\=/°) » ma 21 nov, 2011 12:52

Het is gelukt!
De teller is eruit. ( na veel gevloek, dat wel)
Als ik er een uit kan halen, dan ga ik er maar van uit dat ik er ook weer een in kan zetten.
De wijzer vd snelheidsmeter is gebroken dus ik ga op zoek naar een ander. Die wijzer lijkt me niet te lijmen :-)

Nu heb ik nog 1 vraag.

Bij Cassis hebben ze alleen een teller met miles, maar ik heb mijn teller een beetje uit elkaar gehaald en nu dacht ik, kan ik dat glas met de kmstand erop niet gewoon overzetten?
Die snelheidsmeter zal toch gewoon hetzelfde uitslaan, het zijn toch alleen de cijfers die anders zijn?
*miep miep* (°\=/°)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 21 nov, 2011 13:14

heb je een special? (zo'n kleine grijze teller) ik weet dat je in nl voor 100 euro een nieuwe kan kopen met km aanduiding. dat lijkt me toch echt een heel stuk beter dan een nieuwe met miles aanduiding te kopen en dan je eigen wijzerplaat over te zetten!

en uiteraard is het jouw geld, maar ik zou gewoon een hele nette tweedehands gaan zoeken... 100 euro :shock:

en de vraag is of die nieuwe nog origineel oude stock zijn of imitatie. want imitatie is over het algemeen niet zo best. qua passing, werking, maar ook hoe mooi het er uit ziet.

ik zou ook niet zoeken op autokerkhoven maar eerder op marktplaats en leboncoin etc. gewoon foto's in goed formaat vragen. m.i. mag een tellertje in goede staat max een 20 a 30 euro kosten
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

Bericht door Clau (°\=/°) » ma 21 nov, 2011 13:38

http://www.mehariclub.com/compteur-2cv- ... 01101.html

Hier is hij nieuw 62€. Tweedehands worden ze voor 40-50€ aangeboden. Dan voor 10€ meer een nieuwe lijkt mij niet zo gek.

Ik heb trouwens zo'n grote club teller...

Heb er ook wel een voor 20€ gezien, en daar ben ik nu mee aan het onderhandelen. Hij ziet er niet zo netjes uit maar ik heb al gezien dat ik alles gewoon kan overzetten van die van mij. Glas, die omlijsting. Wordt ie weer helemaal netjes :-)
*miep miep* (°\=/°)

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1632
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » ma 21 nov, 2011 17:21

Als je dan toch bezig bent kun je misschien ook meteen de KM teller kabel vervangen. Ben je in één keer ervan af!

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

Bericht door Clau (°\=/°) » di 22 nov, 2011 10:16

Ik had al geprobeerde de km-kabel er van onder uit te halen maar dat lukte me niet. Dus ik denk dat ik die maar laat zitten.
*miep miep* (°\=/°)

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 844
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » di 22 nov, 2011 10:54

Is niet moeilijk hoor. Haaks op de kabel, schuin naar beneden wijzend, is een lange M7-bout in het achterdeksel van de bak geschroefd. Als je die eruit draait, met een sleuteltje van 11 mm, kun je de kabel er zo uittrekken. Hou wel met een vinger het nylon busje tegen waarin het uiteinde van de kabel is geklemd. Dat busje zorgt er voor dat het aandrijftandwieltje van de kabel in de bak niet kan kantelen. Kantelt dat tandwieltje wel, dan kunnen tanden afbreken van het wormwiel achterin de bak zodra je de auto een stukje laat rollen. Als het nylon busje toch meekomt met de kabel, vis dat met een punttang het tandwieltje uit de bak. Het terugzetten van het nylon busje met tandwiel wijst zich later vanzelf.

Plaats reactie