Remklauw revisie vraagjes

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » do 19 apr, 2012 19:06

Een lager banksaldo en een probleemloze remklauw?

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » za 21 apr, 2012 14:34

Ik heb inderdaad een goede gebruikte remklauw gekocht in Gildehaus en een revisiesetje. Vandaag het spulletje gereinigd en de rubbers vernieuwd. Ik had gelezen dat het een ....karweitje zou moeten zijn, maar ik had het binnen een uurtje klaar. Hopelijk heb ik het goed gedaan. Zuiger sluit mooi af en met een beetje luchtdruk komt de zuiger mooi naar buiten.
Nu ben ik met de handremkabels aan het monteren, maar ben even de volgorde kwijt! De lange kabel gaat die naar de rechter remklauw? En zitten de stelschroeven naar buiten of links naar bakzijde en rechts naar wielzijde?

Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » za 21 apr, 2012 20:39

De langste kabel naar de klauw het dichtst bij.
De kortste kabel rechts, naar de verste remklauw.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » za 21 apr, 2012 20:47

Dank je Thijs. De stelschroeven naar de wielzijde of bakzijde?

Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » za 21 apr, 2012 20:55

Eeeh, beide wijzen naar de rechter zijde.
Als je de kabels erin vouwt dan zie je vanzelf dat het eigenlijk niet anders past.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » ma 23 apr, 2012 19:31

Dan komt de kabel van de linker remklauw iets tegen de uitlaat aan!

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » ma 23 apr, 2012 19:45

Daar hoort officieel ook een hitteschildje tussen, maar dat ontbreekt bij de meeste 2cv's.
Maar dat maakt niet veel uit.
Je hebt hem dus goed zitten :lol:

Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » ma 23 apr, 2012 21:45

Helemaal goed!

Pino
Beginner
Beginner

Bericht door Pino » wo 11 mei, 2016 00:31

Gerard2cv schreef:Uit ervaring,Theo. Pas 41jaar Je kan het beste M8 tappen en die bout nemen,dan is de kans op beschadigen klein en je drukt alleen tegen de bodem en daar hoeft hij niet af te sluiten.
Reactie op een vrij oud bericht met wellicht een nieuwe methode: ik heb de remklauw helften gescheiden, er water in laten lopen en in de vriezer gelegd. De druk ontwikkeld door het uitzetten van bevriezend water is vele malen groter dan ik met m'n compressortje kan leveren. Wel even geduld want dit moet je zo'n 20 keer herhalen (laten ontdooien, evt water erbij en terug in de vriezer, waar ondertussen natuurlijk een pijpje bier klaar ligt) omdat water tijdens het bevriezen maar 8% uitzet. Dus nadeel: niet handig als je 's avonds weer naar huis wil rijden, Voordeel:zuiger die er met heel veel moeite (bankschroef) verder in kon worden geduwd, komt er zonder schade in een weekend uit. In mijn geval waren de zuigers gaaf en heel goed weer te gebruiken.

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » wo 11 mei, 2016 00:44

Inventief, maar wel zeer tijdrovend.....

Mij is het met de compressor altijd gelukt.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » wo 11 mei, 2016 08:00

ontluchtingsnippel door vetnippel vervangen en het ding met de vetspuit uit elkaar drukken is ook een optie...
diverse Citroens, wat anders.

Pino
Beginner
Beginner

Bericht door Pino » wo 11 mei, 2016 11:18

Inderdaad duurt het wel even maar je steekt er niet veel tijd in (Cruyffiaans?). In mijn geval staat de eend al 8 jaar stil (en dat zal ook wel de reden zijn dat die zuigers zo hardnekkig wilden blijven zitten waar ze zaten), dus een weekendje komt er niet echt op aan.

Van de vetspuit had ik inderdaad ook gelezen, maar heb geen passend nippel en zag op tegen de schoonmaak. Of valt dat wel mee?

Voor de tweede klauw aan het experimenteren met een mix van 50/50 stuurbekrachtigingsvloeistof en aceton. Volgens sommige links 1 van de beste manieren om vastzittende delen weer los te krijgen. Zit er nu een dag in, maar nog geen geluk met de compressor. Wordt vervolgd.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » wo 11 mei, 2016 16:20

Ik heb het ook wel eens met een hoofdremcylinder in bankschroef uiteen geperst. Leg er een dikke Lap op ook als je het met perslucht perst zodat de zuiger niet Door de buurt vliegt. Succes
diverse Citroens, wat anders.

Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » wo 11 mei, 2016 21:17

Ik heb ook al meerdere keren van ellende er maar weer een hoofdremcilinder op aangesloten.
dan is het mogelijk om de meest losse zuiger tegen te houden met een lijmtang zodat de weigeraar er wel uit moet komen.

Dan is er trouwens geen lap o.i.d. nodig aangezien de olie amper samenperst.
Bij lucht is dat een heel ander verhaal, dat kan je makkelijk een oog kosten..... Altijd een oude lap er omheen wikkelen.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » wo 11 mei, 2016 21:53

Als je een zuiger in je oog krijgt ben je meer kwijt dan alleen je oog ben ik bang... Daar issie nèt iets te groot voor! Met een vetnippel en een vetspuit gaat het ook prima, iets langer schoonmaken, iets makkelijker op te vangen dan remolie

Plaats reactie