AZU 1958 motorrevisie

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » di 10 apr, 2012 08:35

Ik zal het proberen Gerard, je maakt het wel spannend zo :lol:

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 10 apr, 2012 09:09

Welnee,Het gaat alleen om de 3 bouten en moeren onderin je carter,die fout kunnen zitten :lol:
Hij hoeft dus niet uit elkaar.

Marco250
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 227
Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
Locatie: Sint Pancras

Bericht door Marco250 » zo 15 apr, 2012 23:24

Ik heb een door een revisiebedrijf gereviseerd blok uit 1961. Ik heb er nog niet mee gereden. Ik heb het net maar eens gecontroleerd maar bij mijn blok draait dit boutje (het achterste onder het blok) gewoon rond als ik het moertje los! Wat moet ik doen? Als het carter niet goed is uitgelijnd dan zal toch alles los moeten?

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 16 apr, 2012 07:00

Ja Marco,maar kijk eerst of je het boutje ergens heb zitten en of het erin past.Qua lengte heb je maar 3 boutjes dus zo moeilijk zoeken is het niet.
Als je het er zo in kan tikken is het goed,anders moet het blok los

Marco250
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 227
Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
Locatie: Sint Pancras

Bericht door Marco250 » ma 16 apr, 2012 09:07

Ik heb nog twee oude blokjes staan, ik zal eerst eens kijken of ik daar het genoemde boutje kan vinden en dan eens proberen of ik dat in het gat kreeg. Zo niet, dan wacht mij een aardige klus!

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » ma 14 mei, 2012 20:28

Vandaag brand mijn slijptol door nu ik met de komborstel de koeltunnel ontroest. :cry:

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 15 mei, 2012 19:51

kan die ook gerestaureerd worden...
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » di 15 mei, 2012 22:35

Ik heb hem al uit elkaar gesleuteld, maar het deel waar het verbrandde lager(?) zit, kan ik niet bij, zal toch naar een reperateur moetren. Ben bang dat er anders iets afbreekt.
tweeceevees zijn leuk!

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » ma 18 jun, 2012 15:41

Zo de motor en de bak zitten er weer in. Omdat ik niet naar de eenddagse kon had ik tijd om de koelbeplating zwart te verven. Kijkt weer netjes.
Sleuteld trouwens lekker, een olievrije motor!
Alleen het aansluiten van de dynamo is even lastig. er komen twee draadjes op aan maar welke hoort waar?
tweeceevees zijn leuk!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 18 jun, 2012 17:22

Dat ligt eraan of de regelaar tegen + of massa regelt.Hebben ze dezelfde maat?

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » ma 18 jun, 2012 17:41

Ze hebben dezelfde maat en kleur.
Had natuurlijk van tevoren een plaatje moeten trekken.
tweeceevees zijn leuk!

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » ma 18 jun, 2012 19:04

boven de collector zie je de twee aansluitingen van de koolborstels en rechtsonder de rechtse koolborstelaansluiten het derde boutje.
Waarop zal ik de twee oogjes van de kabelboom vastzetten (gerard)?

Afbeelding
By marcopr at 2012-06-18

Verder wat overzichtfoto's. Ben er zelf wel blij mee. Wel weer lekker opgepiept maar het kijkt nog lekker oud. Dans son jus, maar zonder dikke lagen oliedrap.


Metaalverf zijdeglans met een scheutje owatrol. 5 euro en bijna alle verf is over, kan ik mooi mijn ruitenwissers verven, het metaal dan. Is bij een AZu zwart :wink:
Afbeelding
By marcopr at 2012-06-18

Afbeelding
By marcopr at 2012-06-18

Afbeelding
By marcopr at 2012-06-18

Afbeelding
By marcopr at 2012-06-18

Afbeelding
By marcopr at 2012-06-18

Afbeelding
By marcopr at 2012-06-18

Afbeelding
By marcopr at 2012-06-18

De motor en bak zitten erin. Deze week hoop ik de boel verder af te monteren en een begin te maken met het inrijden.
Afbeelding
By marcopr at 2012-06-18
Let eens op het complete uitlaatsysteem. Zo zie ik het graag. De voorste pot is new oldstock, door mij opgeschuurt en in de kachelpijpverf gespoten. De achterste hangt er al weer een tijdje (ahum) onder.

Afbeelding
By marcopr at 2012-06-18

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » wo 5 sep, 2012 13:26

Vandaag weer eens verder met sleutelen. Het werd tijd.
tweeceevees zijn leuk!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 5 sep, 2012 18:40

Als het goed is hebben de dynamo-aansluitings oogjes verschillende grootte, dus verwisselen zou niet mogelijk moeten zijn.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » wo 5 sep, 2012 21:33

Niet alle bedrading is nog origineel. De oogjes zijn ooit vervangen door twee dezelfde :? .
Kan doormeten welke ik moet hebben?

Plaats reactie