Pagina 3 van 7

Geplaatst: di 10 apr, 2012 08:35
door marcopr
Ik zal het proberen Gerard, je maakt het wel spannend zo :lol:

Geplaatst: di 10 apr, 2012 09:09
door Gerard2cv
Welnee,Het gaat alleen om de 3 bouten en moeren onderin je carter,die fout kunnen zitten :lol:
Hij hoeft dus niet uit elkaar.

Geplaatst: zo 15 apr, 2012 23:24
door Marco250
Ik heb een door een revisiebedrijf gereviseerd blok uit 1961. Ik heb er nog niet mee gereden. Ik heb het net maar eens gecontroleerd maar bij mijn blok draait dit boutje (het achterste onder het blok) gewoon rond als ik het moertje los! Wat moet ik doen? Als het carter niet goed is uitgelijnd dan zal toch alles los moeten?

Geplaatst: ma 16 apr, 2012 07:00
door Gerard2cv
Ja Marco,maar kijk eerst of je het boutje ergens heb zitten en of het erin past.Qua lengte heb je maar 3 boutjes dus zo moeilijk zoeken is het niet.
Als je het er zo in kan tikken is het goed,anders moet het blok los

Geplaatst: ma 16 apr, 2012 09:07
door Marco250
Ik heb nog twee oude blokjes staan, ik zal eerst eens kijken of ik daar het genoemde boutje kan vinden en dan eens proberen of ik dat in het gat kreeg. Zo niet, dan wacht mij een aardige klus!

Geplaatst: ma 14 mei, 2012 20:28
door marcopr
Vandaag brand mijn slijptol door nu ik met de komborstel de koeltunnel ontroest. :cry:

Geplaatst: di 15 mei, 2012 19:51
door AZL57
kan die ook gerestaureerd worden...

Geplaatst: di 15 mei, 2012 22:35
door marcopr
Ik heb hem al uit elkaar gesleuteld, maar het deel waar het verbrandde lager(?) zit, kan ik niet bij, zal toch naar een reperateur moetren. Ben bang dat er anders iets afbreekt.

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 15:41
door marcopr
Zo de motor en de bak zitten er weer in. Omdat ik niet naar de eenddagse kon had ik tijd om de koelbeplating zwart te verven. Kijkt weer netjes.
Sleuteld trouwens lekker, een olievrije motor!
Alleen het aansluiten van de dynamo is even lastig. er komen twee draadjes op aan maar welke hoort waar?

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 17:22
door Gerard2cv
Dat ligt eraan of de regelaar tegen + of massa regelt.Hebben ze dezelfde maat?

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 17:41
door marcopr
Ze hebben dezelfde maat en kleur.
Had natuurlijk van tevoren een plaatje moeten trekken.

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 19:04
door marcopr
boven de collector zie je de twee aansluitingen van de koolborstels en rechtsonder de rechtse koolborstelaansluiten het derde boutje.
Waarop zal ik de twee oogjes van de kabelboom vastzetten (gerard)?

Afbeelding
By marcopr at 2012-06-18

Verder wat overzichtfoto's. Ben er zelf wel blij mee. Wel weer lekker opgepiept maar het kijkt nog lekker oud. Dans son jus, maar zonder dikke lagen oliedrap.


Metaalverf zijdeglans met een scheutje owatrol. 5 euro en bijna alle verf is over, kan ik mooi mijn ruitenwissers verven, het metaal dan. Is bij een AZu zwart :wink:
Afbeelding
By marcopr at 2012-06-18

Afbeelding
By marcopr at 2012-06-18

Afbeelding
By marcopr at 2012-06-18

Afbeelding
By marcopr at 2012-06-18

Afbeelding
By marcopr at 2012-06-18

Afbeelding
By marcopr at 2012-06-18

Afbeelding
By marcopr at 2012-06-18

De motor en bak zitten erin. Deze week hoop ik de boel verder af te monteren en een begin te maken met het inrijden.
Afbeelding
By marcopr at 2012-06-18
Let eens op het complete uitlaatsysteem. Zo zie ik het graag. De voorste pot is new oldstock, door mij opgeschuurt en in de kachelpijpverf gespoten. De achterste hangt er al weer een tijdje (ahum) onder.

Afbeelding
By marcopr at 2012-06-18

Geplaatst: wo 5 sep, 2012 13:26
door marcopr
Vandaag weer eens verder met sleutelen. Het werd tijd.

Geplaatst: wo 5 sep, 2012 18:40
door AZL57
Als het goed is hebben de dynamo-aansluitings oogjes verschillende grootte, dus verwisselen zou niet mogelijk moeten zijn.

Geplaatst: wo 5 sep, 2012 21:33
door marcopr
Niet alle bedrading is nog origineel. De oogjes zijn ooit vervangen door twee dezelfde :? .
Kan doormeten welke ik moet hebben?