Pagina 3 van 4
Geplaatst: wo 18 apr, 2012 09:03
door Clau (°\=/°)
even kijken hoor, de doorvoer is dat dat zwarte plastic ribbelbuisje?
Daar trek ik de kabel namelijk easy doorheen. Moet dat echt los?
Geplaatst: wo 18 apr, 2012 09:35
door Gerard2cv
Ja het verhaal is erg moeilijk om te lezen.Monteer eerst alleen de buitenkabel(compleet met de binnenkabel) aan het schutboard.dan de buitenkabel bij de carburator(schuif die er gewoon in zonder te borgen)
Daarna fixeer hem aan het pedaal en dan aan het gashandel.Dan zit alles vast en kan je de speling opheffen met de borgveer op het schuifstuk te zetten en controle bij plankgas ook gashandel helemaal open.klaar
Geplaatst: wo 18 apr, 2012 09:39
door David
Clau,
Je moet het geheel in 1 keer wisselen.
Dat zwarte doorvoertje door het schutbord zit met een bajonetsluiting vast, dus idd palletjes in het uitsparingen en dan draaien tot het spul vastzit.
Het rubbertje bij het gaspedaal is idd om te zorgen dat hij er niet uit kan schieten.
De rest wijst zich zelf dan toch....................
Die bocht dat klopt wel.
Stuur mij anders een PM met je prive mailadres dan stuur ik je wat foto's.
Ik weet niet hoe ik ze hier moet plaatsen
Groetjes David
Geplaatst: za 28 apr, 2012 10:47
door badmuts
Ik zit net dit topic helemaal door te lezen en herken de symptomen exact uit de tijd dat ik weinig/geen onderhoud deed aan mijn eenden (wijsheid komt met de jaren...).
Het ligt zoals iemand anders ook al opmerkte niet vaak aan de carburatie, hoewel het nooit kwaad kan om dat eens goed schoon te maken. Maar als dat de oorzaak zou zijn zou de eend koud ook slecht starten/slecht lopen.
Als je ontsteking (bougies, bobine, contactpunten of 123) verder in orde is en het probleem blijft wordt het tijd voor kleppen stellen. Je schrijft ook dat het probleem er langzaam in is geslopen (kleppen verlopen steeds verder), en dat er soms knallen zijn (inlaatklep blijft te lang open), dat ie alleen blijft lopen met uitgetrokken choke (rijker mengsel nodig om de motor met verminderde compressie door verkeerde klepspeling toch nog te laten lopen), dat klopt allemaal ook in het plaatje.
Wacht niet te lang met kleppen stellen, doe je dat wel dan verbranden de kleppen en zal de motor nooit weer zo lopen als voorheen totdat ze gereviseerd wordt.
Schade en schande-groet,
Theo
Geplaatst: za 28 apr, 2012 23:48
door David
Hey Clau, is het allemaal gelukt??
Greetz David
Geplaatst: zo 29 apr, 2012 06:21
door badmuts
Overigens zul je na kleppen stellen ook merken dat de eend niet alleen beter start maar ook weer veel meer pit heeft als je gas geeft en dat er geen rare 'dode punten' meer vallen in het vermogensbereik.
Geplaatst: zo 29 apr, 2012 20:35
door David
Theo,
Het gaat nu even om het vastzetten van de gaskabel, zie topic.....
Meer niet.
Geplaatst: ma 30 apr, 2012 15:29
door Clau (°\=/°)
De gaskabel zit! En ik heb even een 'mannetje' de carburateur laten afstellen, en hij viel toen niet meer stil. Maar toen ik hem de dag erna stratte... ay ay ay dat duurde wel 10 minuten voordat hij aansloeg... Dus ik moet hem toch echt even laten nakijken en daar baal ik van want die franse garages zijn zo onbetrouwbaar als wat!
Bal en dat ik niet naar mn vertrouwde NL'se adresje kan...
Geplaatst: ma 30 apr, 2012 15:32
door Clau (°\=/°)
Theo, je zou best eens gelijk kunnen hebben. de kleppen stel ik zelf niet... maar ik heb er wel de maatjes voor dus misschien moet ik me er maar eens aan wagen dan...
Oja, de carb. zat ook ontzettend los, dus dat gaf veel valse lucht... al met al meerdere dingen dus.
Dus misschien maar even de mouwen opstropen en een schroevendraaier en een sleutel klaarzetten.
Ik heb het op een cursus al eens gedaan dus je zou zeggen dat ik het moet kunnen.
Geplaatst: ma 30 apr, 2012 17:12
door achtpeter
Er zitten ook betrouwbare Nederlandse Eendsleutelaars in Frankrijk, hoor. Even voorbij Chateauroux ken ik er een. Is dat te ver voor jou?
Geplaatst: ma 30 apr, 2012 20:08
door AZL57
veel "nieuwe" monteurs weten niet eens meer hoe ze een oudere wagen moeten afstellen.
Een kennis had een probleem met zijn niet startende dyane. Antwoord van de lokale citroen dealer in nederland, meneer we kunnen u niet helpen er zit geen diagnosestekker voor de computer aan uw auto.....
ja leuk en toen???
Geplaatst: ma 30 apr, 2012 21:51
door Clau (°\=/°)
@achtpeter: dat is 3 uur rijden... op anderhalf had ik het zeker gedaan hoor, maar 3 uur is me net even te ver! Ik woon een uurtje ten westen van Parijs.
Ik hou me enorm aanbevolen als jullie iemand weten in frankrijk.
Ik ken de alom geprezen Garage in Parijs maar echt, als je als vrouw daar aankomt wordt je niet echt serieus genomen. Nergens trouwens. hier kun je het beste je man of buurman in je auto naar de garage sturen want vrouwen worden geheid belazerd helaas :-/
Geplaatst: di 1 mei, 2012 08:32
door AZL57
vraag eens rond naar een gepensioneerde citroen monteur
Geplaatst: di 1 mei, 2012 09:07
door David
Kom 1 keer even naar NL speciaal voor je 2cv, maak een afspraak en we pakken alles in 1 x goed aan, met een strakke planning.
Ik wil je helpen met dingen die ik voor je kan doen en hier vlakbij zit een gerenommeerde 2cv garage met een brug.
Die kan helpen met evt grote klussen.
Dag erop weer terug naar FR met een goeie eend.
Ben je in 1 x van al het gezeur af.
En als je het leuk vindt help je zelf mee en leg ik je alles verder uit.
Je kunt bij ons thuis logeren, geen punt.
Hoor het wel.
Greetz David
Geplaatst: za 5 mei, 2012 21:23
door Clau (°\=/°)
Zo nou we kunnen het mysterie van de slecht startende eend en al minder goed lopend ook, nu afsluiten want...
Het waren dus inderdaad de kleppen.
Het klonk ook ontzettend logisch en de laatste keren waren de kleppen ook niet meegenomen in de controle. Ik heb hem naar een renault garage gebracht en hij heeft de hele moter nagekeken ( zegt ie) en de kleppen twee keer gesteld voor de zekerheid.
Hij start weer als een zonnetje, alleen loopt hij nu wel erg hoog qua touren dus ik ga morgen weer even aan de carb draaien, dat durf ik nu wel aan.
Wat ontzettend tof David dat je dat aanbied! Ik heb bij 2 cursussen al de kleppen gesteld, ik durf het alleen zelf niet aan omdat ik het moment zelf niet echt weet te bepalen. ( dan let ik waarschijnlijk minder goed op haha)
Enniewee, het heeft me 89€ gekost, en ik denk dat dat best heel goed betaald is, maar goed, hij doet het weer goed. En de mensen daar zijn aardig. ( voor mn neus
@David, ik zou best graag een sleuteldagje willen plannen. Woon je in het zuiden?
)