Pagina 3 van 4
Geplaatst: zo 22 jul, 2012 12:24
door Michiel van G.
gisteren dik 200 km gereden en de afgelopen tank heb ik opnieuw 1:14 gereden.
De auto doet het dus weer gewoon.
Qua snelheid maakt het niets uit, gisteren op de snelweg met wind tegen ca. 105 (maakt niet uit of je wel of niet plank gas rijdt)
op de terugweg met wind mee ca. 110-115.
Hoort bij de auto kennelijk.
Geplaatst: zo 22 jul, 2012 15:17
door hertog jan
Ik wil niet zeuren hoor maar 1.14 is echt niet zuinig hoor. Zeker niet voor een dyane, ze is namelijk meer gestroomlijnt dan een eend en daardoor dus nog zuiniger als een eend.
Ik rijdt al ruim 15jaar zomer en winter met eend en dyane zonder 123.
Zomers rijdt de eend(6je) 1.18 en de dyane6 met gemak 1.19. ´s winters nooit onder 1.15.
En ik rijdt echt niet rustig. Wat ik wel doe is 1x per jaar (ong.15000km)nieuwe bougies en om het jaar nieuwe puntjes.
Geplaatst: zo 22 jul, 2012 16:10
door Michiel van G.
Ben ik het mee eens, hij liep eerst ook 1:17.
Maar wat ik ermee wil zeggen is dat de stap van 1:11 naar 1:14 weer heel wat is.
Geplaatst: ma 23 jul, 2012 08:14
door Bertje Beige
Nou hertog Jan, dat doe je dan heel netje's, ik been geen hardrijder, rijd eigenlijk nooit harder dan 100, afwisselend korte en lange(re) afstanden, maar draai gemiddeld 1:15.
En aan mijn Eend mankeert niks, want vergeleken met andere Eenden die ik gehad heb af als ik met vakantie de Eend van iemand anders rijd, kom ik ook rond die waarde uit.......
Geplaatst: ma 23 jul, 2012 10:02
door David
Afgelopen rit is Groningen heb ik gemiddeld 1 op 18,4 gereden
Geloofde het zelf eerst niet....
Maar ik heb lange stukken gereden, lekker achter vrachtwagens gehangen en verder geprobeerd zoveel mogelijk in de eerste trap te rijden.
Dus tja het loont wel

Geplaatst: ma 23 jul, 2012 10:56
door backfire
Gemiddeld reed mijn eend ook 1:15 en vakantierit naar frankrijk op de heenweg 1:20 en terugweg (alleen peage) 1:18 gereden. De heenweg was geheel via de oude route en dus veel wegen met 70-90, lekker met de eend.
Geplaatst: di 24 jul, 2012 11:02
door hertog jan
Nou moet ik er wel bij zeggen dat mn blokjes rond de 50000km hebben gelopen na revisie. En ik rij elke 30km over 80km weg, kom dus weinig boven de 100.
Geplaatst: ma 30 jul, 2012 12:32
door Michiel van G.
gaat nog steeds vooruit: vandaag met wind mee vanaf de apk in de met 1e trap 120 gereden, plank gas geeft niet zoveel verschil.
Verder ook goedgekeurd bij de APK, dus we kunnen weer even!

Geplaatst: ma 30 jul, 2012 13:09
door Punky
Dat is netjes.
Geplaatst: ma 30 jul, 2012 19:03
door David
120 in de 1ste trap......
Dat lukt mij echt niet, ja heuvel af wel, maar verder echt niet

Geplaatst: ma 30 jul, 2012 20:20
door Michiel van G.
helemaal 1e trap zal het niet zijn, maar ik voel een duidelijk punt in het pedaal tijdens het rijden. Erboven veel meer 'geronk' dus, dat is duidelijk de 2e trap helemaal open.
zeg maar 1,5 dus

Geplaatst: ma 30 jul, 2012 20:58
door Eendeke
Je scheurde inderdaad over de snelweg. Zo ken ik je niet
Maar zonder dollen, volgens mij is die van jou weer helemaal top. Alletwee (ik ook!) weer twee jaar apk, dus weer heerlijk rijden!
Geplaatst: ma 20 aug, 2012 20:01
door Michiel van G.
Zo,. op vakantie geweest, en de Dyane is weer helemaal de oude!
met een verbruik van 5,95 l/100 km gemiddeld, 1:16,8 dus, ben ik heel tevreden. Wel heb ik continu op 98 gereden, maar wel dóórgereden. Dus niet 90 op de snelweg, maar gewoon zo 110. Verder ook lekker door dorpjes getuft enzo

Geplaatst: do 11 apr, 2013 23:00
door Michiel van G.
Even dit topic uit de sloot halen.
Ik ga de Dyane komend weekend uit de stalling halen en er zijn nog twee puntjes die ik wil aanpakken.
1) voetpakking lekt nog steeds links-achter
2) uitlaat blijft lekken
wat raden jullie me aan als het gaat om die voetpakking? Ik heb nu een sandwich van een papieren, de dikke zwarte en een papieren en dan de carburateur. Maar hij blijft lekken. Moet ik dan die dikke zwarte vervangen? Of een pakking maken van dat dikkere metaal-achtige pakkingsmateriaal?
en de uitlaat, zal ik gebruik maken van de klemmen vanuit Zutphen? Die dingen krijgen de verschillende imitatiedelen uitlaat misschien beter passend? Ik heb de kachel moeten afsluiten vanwege de uitlaatgassen namelijk...
Geplaatst: do 11 apr, 2013 23:26
door TB
De genoemde klemmen heb ik wel goede ervaringen mee. Maar ze zijn wel aan de prijs. Helpt het niet als je de klemmen allemaal los maakt en dan een voor een een beetje aandraait? Dan sluiten de delen misschien beter aan.