Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
-
theoenmarion
- Veelvuldig poster

-
Contacteer:
Bericht
door theoenmarion » ma 24 sep, 2012 17:38
Je bedoelt dit stuk ? (zie pijl)
Die heb ik dus zelf gemaakt en nieuw stuk in gezet. Ik zoek nog wel een oplossing voor het horizontale deel ter hoogte van de stuurkolom zeg maar!
En nog een vraag: Las ik de binnenschermen en de reservewielbak aan de binnenkant helemaal dicht langs de naden. Of hier en daar een kettinglas en verder afkitten? De delen zitten dus ook al, om de 4-5 cm, met een proplas vast.
-
RobM
- Veelvuldig poster

-
Contacteer:
Bericht
door RobM » ma 24 sep, 2012 18:27
ja, dat deel bedoel ik.
ik heb het bij proplassen gehouden. Wel elke 2 cm. Dat is al sterk zat.
ik ben bang dat bij aflassen de boel wat gaat werken door de warmte.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
theoenmarion
- Veelvuldig poster

-
Contacteer:
Bericht
door theoenmarion » ma 24 sep, 2012 19:38
Ik heb een tip van iemand gekregen, of was het van jou RobM, om steeds even te koelen met een vochtige doek. Ik heb hier goed resultaat mee.
-
theoenmarion
- Veelvuldig poster

-
Contacteer:
Bericht
door theoenmarion » za 29 sep, 2012 17:54
Nou, ik ben dus vandaag verder gegaan met het het in lassen van het achterpaneel. Hier had ik een goede gebruikte voor kunnen vinden. Alleen de buitenkant, wat aan de binnenschermen komt, moest ik even een nieuw stukje bij op zetten. Nu heb ik alles steeds volgens de oude maten in elkaar gelast. (Lees binnenschermen en staartstukken) en bij montage van het achterpaneel de kofferklep er op gelegd. Wat blijkt: de LA stijl loopt iets uit naar buiten. Er zit een verschil van 5 mm tov RA.
Is dit erg? Hoe sla ik de linker stijl anders naar buiten? Er zit een dubbele rand achter. Of moet ik de naad van het staartstuk weer los slijpen?

-
RobM
- Veelvuldig poster

-
Contacteer:
Bericht
door RobM » za 29 sep, 2012 18:46
dak er op en achterklepscharnier monteren.
Dan achterklep in het scharnier en je weet of het nog past of niet.
Gr Rob
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
theoenmarion
- Veelvuldig poster

-
Contacteer:
Bericht
door theoenmarion » zo 30 sep, 2012 13:06
Zaterdag heb ik benut om het achterpaneel passend te maken er in te lassen. Ik heb een goede gebruikte kunnen kopen, maar de aanhechting aan de binnenschermen waren tocht wat slecht. Hier heb ik dus twee nieuwe stukken ingelast zodat ze net onder de rand van het staartstuk vallen. Het was een hele klus alles goed passend te krijgen.

-
David
- Heavy user

Bericht
door David » zo 30 sep, 2012 13:19
Ik vind het er netjes uit zien.
De naden tussen achterlichtpaneel en staartstuk moet je niet wegplamuren, maar in het zicht houden.
twee redenen:
- het hoort zo
-je kunt het zien als de ellende begint en bent er op tijd bij dan
-
Thijs
- Heavy user

Bericht
door Thijs » zo 30 sep, 2012 16:15
Ja, als je die wegplamuurt zie je meteen dat er iemand mee bezig is geweest die er geen sjoege van had.....

-
theoenmarion
- Veelvuldig poster

-
Contacteer:
Bericht
door theoenmarion » zo 30 sep, 2012 18:00
Dank je David voor het compliment. Ik ga idd de naden zichtbaar houden. Dit hoort bij een 2cv!
Heb jij een tip, de LA stijl van de kofferklep staat, ter hoogte van het scharnierpunt, ca 5 mm te veel naar binnen.(zie foto) Ik heb er nieuwe staartstukken ingezet en is toen blijkbaar toch niet recht ingezet. Ik zelf zit te denken om de felsnaad los te slijpen en opnieuw te zetten. De kofferklepnaad ligt nu links boven ca 5mm meer van de rand als rechts! Onder is het oke.
-
RobM
- Veelvuldig poster

-
Contacteer:
Bericht
door RobM » zo 30 sep, 2012 18:11
ik denk dat je daar geen last van hebt. Precies daar zit het scharnier en valt de achterklep over de rand van de staartstukken. Ook al staat de achterklep los; dat verschil zie je niet omdat het dak er op zit.
Zo lang alles past zou ik niet de boel losslijpen. Wel even passen met het dak. Weet je ook meteen of je achterkep nog dicht kan.
Gr Rob
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
Geert
- Veelvuldig poster

Bericht
door Geert » zo 30 sep, 2012 18:20
theoenmarion schreef:Dank je David voor het compliment. Ik ga idd de naden zichtbaar houden. Dit hoort bij een 2cv!
Heb jij een tip, de LA stijl van de kofferklep staat, ter hoogte van het scharnierpunt, ca 5 mm te veel naar binnen.(zie foto) Ik heb er nieuwe staartstukken ingezet en is toen blijkbaar toch niet recht ingezet. Ik zelf zit te denken om de felsnaad los te slijpen en opnieuw te zetten. De kofferklepnaad ligt nu links boven ca 5mm meer van de rand als rechts! Onder is het oke.
Laat het zoals het is, zolang de achterklep en het dat past zoals Rob zegt , gewoon laten zoals het nu is.
-
theoenmarion
- Veelvuldig poster

-
Contacteer:
Bericht
door theoenmarion » zo 30 sep, 2012 18:51
Ik heb het dak er op gehad, en het scharnier past er net tussen. Dit hoeft geen tolerantie te hebben? Ik ben misschien wel te !
-
David
- Heavy user

Bericht
door David » ma 1 okt, 2012 09:20
Thijs schreef:Ja, als je die wegplamuurt zie je meteen dat er iemand mee bezig is geweest die er geen sjoege van had.....

Klopt!!!
Komt helaas vaak voor!
-
David
- Heavy user

Bericht
door David » ma 1 okt, 2012 09:22
theoenmarion schreef:Ik heb het dak er op gehad, en het scharnier past er net tussen. Dit hoeft geen tolerantie te hebben? Ik ben misschien wel te !
Wt ik opmaak uit je communicatie met Rob zou ik hem gewoon vastzetten.
-
Michiel van G.
- Heavy user

-
Contacteer:
Bericht
door Michiel van G. » di 2 okt, 2012 13:20
probeer ook de gaatjes van de kentekenplaathouder nog even dicht te lassen. Ik heb vaak genoeg gezien dat het achterpaneel nog vol met gaten zat toen daar de (nieuwe) kentekenplaat weerover werd gezet.
Verder vind ik het echt top eruit zien!