Als we jou niet hadden.....Boudewijn schreef:Ik heb er lang naar gezocht, en uiteindelijk op de vrije markt in Cuijk gevonden. Via internet zijn ze ook nog te bestellen.Thijs schreef: Iemand een idee waar je die nog koopt?
http://www.caraccessoiresonline.nl/epag ... ts/RMD0254
de eenden van supercees
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
en vandaag loopt ze gewoon stationair en met een top van dik 120, volledig de teller uit, de wijzer stond voor het tweede getalletje van de kilometerstand!supercees schreef:en iets anders merkwaardigs. ze wilde niet meer stationair lopen van de ene op de andere dag. topsnelheid lag ineens wel een stuk hoger, 110 op de teller. vandaag loopt ze wel weer stationair, terwijl ik nog niets veranderd heb en de top is met moeite 90. optrekken gaat gewoon goed, ik trek in zijn 3 door naar 90 (dyane 6 motor met bijbehorende bak, is dus geen probleem), schakel over naar 4, maar dan komt er geen kilometer meer bij. ik begrijp het niet. vooral niet omdat ik geen instelling gewijzigd heb, plus wat heeft stationair lopen te maken met de topsnelheid?
wie kan hier iets zinnigs over zeggen? misschien omdat ik 150 kilometer geleden 95 heb getankt en geen 98? maar gepingel hoor ik nu ook niet?
nog steeds niets gewijzigd aan de carburateur, wel een nieuwe accu, kan het zo zijn dat door een slechte accu de vonk ook minder goed is? daardoor slechtere verbranding?
benzine was weer 95, de 98 was op...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
vandaag draaide de kilometerteller van de tapijteend over de 97.000 kilometer. bij aanschaf 6 jaar geleden stond deze op 47.000, dus nu 50.000 kilometer afgelegd in deze 2cv.
1 x naar schotland geweest en een paar keer naar frankrijk, verder woon-werk verkeer. gemiddeld 1 op 15,5, dus 3.225 liter benzine verstookt (dat is ruim 3 kubieke meter benzine!)
en wat heeft'ie dat goed gedaan! slechts 2 keer een beurtje gehad, bij de eerste is 123-ignition ingebouwd. verder nooit olie ververst omdat ik af en toe wat olie bij moet vullen. 2 x een nieuw dakje, 1 x een gebruikte set banden en nu een nieuwe set banden. een paar keer voor de apk wat plaatjes in een vloerplaat gelast, welke nu in zijn geheel vervangen is. en op andere plekken (voetenbak, stukje chassis) zitten ook wat stukken uit een archiefkast gelast. voor- en achterspatborden en de motorkap een keer vervangen. af en toe een lampje stuk, uitlaat 1 x vervangen, 1 wiellager achter vervangen (bij 47.000 kilometer). knipperautomaat vervangen. contactslot is een keer gesneuveld. verder af en toe ruitenwisserbladen en de accu vervangen en een keer de handremblokken (terwijl ik de handrem nooit gebruik). achterbumper was weggerot dus zelf een achterbumper gemaakt. koplampbeugel ook vervangen.
alleen na afgelopen zomervakantie even niet meer willen starten, het enige minpuntje.
en volgens mij was dat het wel zo'n beetje. nu moet het motorkapscharnier vervangen worden (het gedeelte aan de koets). bij 100.000 kilometer krijgt de tapijteend weer een beurt. afhankelijk van hoeveel ik in de andere eenden rij is dat over een maand of vier.
ik ben er blij mee.
1 x naar schotland geweest en een paar keer naar frankrijk, verder woon-werk verkeer. gemiddeld 1 op 15,5, dus 3.225 liter benzine verstookt (dat is ruim 3 kubieke meter benzine!)
en wat heeft'ie dat goed gedaan! slechts 2 keer een beurtje gehad, bij de eerste is 123-ignition ingebouwd. verder nooit olie ververst omdat ik af en toe wat olie bij moet vullen. 2 x een nieuw dakje, 1 x een gebruikte set banden en nu een nieuwe set banden. een paar keer voor de apk wat plaatjes in een vloerplaat gelast, welke nu in zijn geheel vervangen is. en op andere plekken (voetenbak, stukje chassis) zitten ook wat stukken uit een archiefkast gelast. voor- en achterspatborden en de motorkap een keer vervangen. af en toe een lampje stuk, uitlaat 1 x vervangen, 1 wiellager achter vervangen (bij 47.000 kilometer). knipperautomaat vervangen. contactslot is een keer gesneuveld. verder af en toe ruitenwisserbladen en de accu vervangen en een keer de handremblokken (terwijl ik de handrem nooit gebruik). achterbumper was weggerot dus zelf een achterbumper gemaakt. koplampbeugel ook vervangen.
alleen na afgelopen zomervakantie even niet meer willen starten, het enige minpuntje.
en volgens mij was dat het wel zo'n beetje. nu moet het motorkapscharnier vervangen worden (het gedeelte aan de koets). bij 100.000 kilometer krijgt de tapijteend weer een beurt. afhankelijk van hoeveel ik in de andere eenden rij is dat over een maand of vier.
ik ben er blij mee.
-
- Veelvuldig poster
de startmotor van de dyazu gaat met deze kou wel erg langzaam rond, ligt niet aan de accu want die is nieuw. het is een 12 volt trekstarter, bij het ronddraaien zie ik allemaal vonken uit de voorkant komen, daar waar de as ronddraait. die zal z'n beste tijd gehad hebben.
de startmotor van de charleston bleef hangen, ook met contact weer uit, tot hij een klap kreeg van de slinger van de krik... dat betekende dus snel uitstappen, achterklep open, slinger pakken, motorkap open en paf!
de tapijteend vertoonde uiteraard totaal geen kuren.
morgen met de charleston naar mijn werk, die heeft m&s banden. slinger ligt al klaar...
de startmotor van de charleston bleef hangen, ook met contact weer uit, tot hij een klap kreeg van de slinger van de krik... dat betekende dus snel uitstappen, achterklep open, slinger pakken, motorkap open en paf!
de tapijteend vertoonde uiteraard totaal geen kuren.
morgen met de charleston naar mijn werk, die heeft m&s banden. slinger ligt al klaar...
En weet je al wat onderstaande was??? brandstofpomp??
supercees schreef:en vandaag loopt ze gewoon stationair en met een top van dik 120, volledig de teller uit, de wijzer stond voor het tweede getalletje van de kilometerstand!supercees schreef:en iets anders merkwaardigs. ze wilde niet meer stationair lopen van de ene op de andere dag. topsnelheid lag ineens wel een stuk hoger, 110 op de teller. vandaag loopt ze wel weer stationair, terwijl ik nog niets veranderd heb en de top is met moeite 90. optrekken gaat gewoon goed, ik trek in zijn 3 door naar 90 (dyane 6 motor met bijbehorende bak, is dus geen probleem), schakel over naar 4, maar dan komt er geen kilometer meer bij. ik begrijp het niet. vooral niet omdat ik geen instelling gewijzigd heb, plus wat heeft stationair lopen te maken met de topsnelheid?
wie kan hier iets zinnigs over zeggen? misschien omdat ik 150 kilometer geleden 95 heb getankt en geen 98? maar gepingel hoor ik nu ook niet?
nog steeds niets gewijzigd aan de carburateur, wel een nieuwe accu, kan het zo zijn dat door een slechte accu de vonk ook minder goed is? daardoor slechtere verbranding?
benzine was weer 95, de 98 was op...
#Echtemannenrijdendehelewinter2cv
2cv6 Charleston -1984
Peugeot 106 - 1996
2cv6 Charleston -1984
Peugeot 106 - 1996