Pagina 3 van 6

Geplaatst: wo 12 dec, 2012 20:30
door Geert
Boudewijn schreef:
Thijs schreef: Iemand een idee waar je die nog koopt?
Ik heb er lang naar gezocht, en uiteindelijk op de vrije markt in Cuijk gevonden. Via internet zijn ze ook nog te bestellen.
http://www.caraccessoiresonline.nl/epag ... ts/RMD0254
Als we jou niet hadden.....

Geplaatst: za 15 dec, 2012 13:38
door supercees
vandaag nieuwe accu gekocht voor de dyazu, de oude was van oktober 2008, niet echt oud nog, maar een paar keer nachtvorst was blijkbaar toch te veel.

93 euro, daar stond ik toch even van te kijken.

Geplaatst: za 15 dec, 2012 14:56
door Thijs
Huh?!?

Dan ben je opgelicht!

Ik heb er net 1 gekocht deze week, 46 Ah, 45 Euro incl. btw, met bonnetje. :shock:

Geplaatst: za 15 dec, 2012 16:11
door Bertje Beige
Zo, da's een dure accu :shock:

@Boudewijn, bedankt voor die link van die dagteller; ik zocht er ook nog een paar, gelijk maar 4 besteld :D

Geplaatst: wo 19 dec, 2012 17:30
door supercees
supercees schreef:en iets anders merkwaardigs. ze wilde niet meer stationair lopen van de ene op de andere dag. topsnelheid lag ineens wel een stuk hoger, 110 op de teller. vandaag loopt ze wel weer stationair, terwijl ik nog niets veranderd heb en de top is met moeite 90. optrekken gaat gewoon goed, ik trek in zijn 3 door naar 90 (dyane 6 motor met bijbehorende bak, is dus geen probleem), schakel over naar 4, maar dan komt er geen kilometer meer bij. ik begrijp het niet. vooral niet omdat ik geen instelling gewijzigd heb, plus wat heeft stationair lopen te maken met de topsnelheid?

wie kan hier iets zinnigs over zeggen? misschien omdat ik 150 kilometer geleden 95 heb getankt en geen 98? maar gepingel hoor ik nu ook niet?
en vandaag loopt ze gewoon stationair en met een top van dik 120, volledig de teller uit, de wijzer stond voor het tweede getalletje van de kilometerstand!

nog steeds niets gewijzigd aan de carburateur, wel een nieuwe accu, kan het zo zijn dat door een slechte accu de vonk ook minder goed is? daardoor slechtere verbranding?

benzine was weer 95, de 98 was op...

Geplaatst: vr 21 dec, 2012 12:08
door supercees
De Charleston staat nu op Marktplaats.nl.

Vier auto's voor de deur is toch wat veel.

Geplaatst: vr 21 dec, 2012 14:08
door bob2027
leuke wagens! ja ken t probleem moest ook inkrimpen :cry:

hoe is t nu met de dyazu ik ben dr helemaal weg van GEWELDIGE eend!!! :o

Geplaatst: vr 21 dec, 2012 15:23
door supercees
de dyazu blijft nog wel een tijdje, ik vind 'm ook erg leuk, van de week nog een halve kuub haardhout mee gehaald. de tapijteend doe ik denk ik de rest van mijn leven niet meer weg...

Geplaatst: za 22 dec, 2012 00:07
door joe_catchou
hey Cees , die achter stoeltjes van je twingo passen perfect in een eend achter .
had ik afgelopen jaar op de A markt 1 mee gezien .
ken je ze missen als je dan toch zoveul auto's voor de deur heb ;-)

Geplaatst: za 22 dec, 2012 13:57
door supercees
:D

Geplaatst: do 27 dec, 2012 20:27
door supercees
vandaag draaide de kilometerteller van de tapijteend over de 97.000 kilometer. bij aanschaf 6 jaar geleden stond deze op 47.000, dus nu 50.000 kilometer afgelegd in deze 2cv.

1 x naar schotland geweest en een paar keer naar frankrijk, verder woon-werk verkeer. gemiddeld 1 op 15,5, dus 3.225 liter benzine verstookt (dat is ruim 3 kubieke meter benzine!)

en wat heeft'ie dat goed gedaan! slechts 2 keer een beurtje gehad, bij de eerste is 123-ignition ingebouwd. verder nooit olie ververst omdat ik af en toe wat olie bij moet vullen. 2 x een nieuw dakje, 1 x een gebruikte set banden en nu een nieuwe set banden. een paar keer voor de apk wat plaatjes in een vloerplaat gelast, welke nu in zijn geheel vervangen is. en op andere plekken (voetenbak, stukje chassis) zitten ook wat stukken uit een archiefkast gelast. voor- en achterspatborden en de motorkap een keer vervangen. af en toe een lampje stuk, uitlaat 1 x vervangen, 1 wiellager achter vervangen (bij 47.000 kilometer). knipperautomaat vervangen. contactslot is een keer gesneuveld. verder af en toe ruitenwisserbladen en de accu vervangen en een keer de handremblokken (terwijl ik de handrem nooit gebruik). achterbumper was weggerot dus zelf een achterbumper gemaakt. koplampbeugel ook vervangen.

alleen na afgelopen zomervakantie even niet meer willen starten, het enige minpuntje.

en volgens mij was dat het wel zo'n beetje. nu moet het motorkapscharnier vervangen worden (het gedeelte aan de koets). bij 100.000 kilometer krijgt de tapijteend weer een beurt. afhankelijk van hoeveel ik in de andere eenden rij is dat over een maand of vier.

ik ben er blij mee.

Geplaatst: wo 2 jan, 2013 18:48
door supercees
grappig, ik zocht in de schuur naar nog een wintergrill voor de charleston, ik wist dat ik er ergens nog 1 moest hebben. vrij snel gevonden en wat denk je, gewoon al bordeaux-rood gespoten, en dat wist ik niet meer.

staat goed. nu nog een koper.

Geplaatst: zo 13 jan, 2013 16:51
door supercees
sleuteltje van de tankdop is afgebroken, gelukkig na het tanken. dop ligt er nu los op, wordt op zijn plek gehouden door een plastic tasje en een rubber uit de achterbank. op zoek naar een andere tankdop dus...

Geplaatst: ma 14 jan, 2013 20:01
door supercees
de startmotor van de dyazu gaat met deze kou wel erg langzaam rond, ligt niet aan de accu want die is nieuw. het is een 12 volt trekstarter, bij het ronddraaien zie ik allemaal vonken uit de voorkant komen, daar waar de as ronddraait. die zal z'n beste tijd gehad hebben.

de startmotor van de charleston bleef hangen, ook met contact weer uit, tot hij een klap kreeg van de slinger van de krik... dat betekende dus snel uitstappen, achterklep open, slinger pakken, motorkap open en paf!

de tapijteend vertoonde uiteraard totaal geen kuren.

morgen met de charleston naar mijn werk, die heeft m&s banden. slinger ligt al klaar...

Geplaatst: ma 14 jan, 2013 20:25
door Charlie
En weet je al wat onderstaande was??? brandstofpomp??


supercees schreef:
supercees schreef:en iets anders merkwaardigs. ze wilde niet meer stationair lopen van de ene op de andere dag. topsnelheid lag ineens wel een stuk hoger, 110 op de teller. vandaag loopt ze wel weer stationair, terwijl ik nog niets veranderd heb en de top is met moeite 90. optrekken gaat gewoon goed, ik trek in zijn 3 door naar 90 (dyane 6 motor met bijbehorende bak, is dus geen probleem), schakel over naar 4, maar dan komt er geen kilometer meer bij. ik begrijp het niet. vooral niet omdat ik geen instelling gewijzigd heb, plus wat heeft stationair lopen te maken met de topsnelheid?

wie kan hier iets zinnigs over zeggen? misschien omdat ik 150 kilometer geleden 95 heb getankt en geen 98? maar gepingel hoor ik nu ook niet?
en vandaag loopt ze gewoon stationair en met een top van dik 120, volledig de teller uit, de wijzer stond voor het tweede getalletje van de kilometerstand!

nog steeds niets gewijzigd aan de carburateur, wel een nieuwe accu, kan het zo zijn dat door een slechte accu de vonk ook minder goed is? daardoor slechtere verbranding?

benzine was weer 95, de 98 was op...