Bwob bwob bwob bij hogere toeren. nu niks meer...
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 220
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Tja Hilke....
Ik herken wel een beetje het gevoel dat je beschrijft... Is het een idee om lid te worden van een 'sleutel' club? Daar zijn vast veel mensen die je graag helpen! En het motiveert je weer een beetje vertrouwen te krijgen in je eendje! Het eendeei in Rotterdam is er zo een. Als je je eend vervolgens lekker rijdend krijgt geniet je dubbel en zul je trots zijn op jezelf. Jullie moeten elkaar gewoon leren kennen denk ik!
Succes!
Ik herken wel een beetje het gevoel dat je beschrijft... Is het een idee om lid te worden van een 'sleutel' club? Daar zijn vast veel mensen die je graag helpen! En het motiveert je weer een beetje vertrouwen te krijgen in je eendje! Het eendeei in Rotterdam is er zo een. Als je je eend vervolgens lekker rijdend krijgt geniet je dubbel en zul je trots zijn op jezelf. Jullie moeten elkaar gewoon leren kennen denk ik!
Succes!
Dyane 435 luxe 1974 sold
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
Inderdaad is het vervelend en heb je er een rotgevoel bij, als je eendachtige niet doet wat jij wilt. Je wilt vooral rijden en een fungevoel hebben.
Maar het blijven oude auto's en dan kan er weleens iets stuk gaan, voordeel is, je kunt er veel zelf aan doen, wil je dat niet dan zijn er genoeg Eendengarages, die jou autootje voor relatief weinig geld weer rijdbaar maken.
Koester haar vertroetel haar, dan geeft ze het vanzelf terug.
Maar het blijven oude auto's en dan kan er weleens iets stuk gaan, voordeel is, je kunt er veel zelf aan doen, wil je dat niet dan zijn er genoeg Eendengarages, die jou autootje voor relatief weinig geld weer rijdbaar maken.
Koester haar vertroetel haar, dan geeft ze het vanzelf terug.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
Bedankt voor alle tips en opbeurende tekstjes, vooral tweeceevee.
Ik heb de

vervangen en nu start ze weer met sleutel.
Ze slaat nog niet aan, maar ik ben al weer een stapje vooruit.
Rijden zal ze~!
Even een vraagje:
De nul stand van de vervroeger.
Ik kan dan de nokjes nog iets dichter bij elkaar drukken. Klopt dat? of hoort de vervroeger iets onder druk te staan op nul-stand?
Ik heb de

vervangen en nu start ze weer met sleutel.
Ze slaat nog niet aan, maar ik ben al weer een stapje vooruit.
Rijden zal ze~!
Even een vraagje:
De nul stand van de vervroeger.
Ik kan dan de nokjes nog iets dichter bij elkaar drukken. Klopt dat? of hoort de vervroeger iets onder druk te staan op nul-stand?
hehe nee, ik speel geen gitaarGuro schreef:Een (min of meer) eendrijdende vrouw die kan solderen![]()
Speel je toevallig ook nog gitaar?

En aangezien het nog niet zeker is of ik de komende twee maanden naar Enschede verhuis of in Rotterdam blijf zal ik mijzelf /nog/ niet inschrijven bij een sleutelclub.
Als daar duidelijkheid over is zou ik het al gedaan hebben

Zowieso staat een cursus Eendologie op het menu

Maarjah, hoe kom ik bij die sleutelclub met m'n verkoude eendje

Status van eend: huwahuwabrhuwahuwabrhuwahuwahuwa.
Vervroeger nagekeken met vader over schouder meekijkend, Schijnt in orde te zijn!
Oke, op dit moment lekker aan het klooien.
Samen met mijn vader het volgende trucje uitgevoerd:
Starten met voet op het pedaal
persoon 2 direct een kleine hoeveelheid benzine direct in de caburateur geïnjecteerd.
Dit resulteerde echter in 2 flinke vlammen kort na elkaar uit de carburateur.
Jaa! Ik heb ontbranding! Ze doet wat! iets! maakt niet uit!
Maar nu,
Volgens pappa staat de ontsteking veel te vroeg.
Klopt dat?
Maar wat kan ik nu doen om ervoor te zorgen dat ze wel aanslaat?
Samen met mijn vader het volgende trucje uitgevoerd:
Starten met voet op het pedaal
persoon 2 direct een kleine hoeveelheid benzine direct in de caburateur geïnjecteerd.
Dit resulteerde echter in 2 flinke vlammen kort na elkaar uit de carburateur.
Jaa! Ik heb ontbranding! Ze doet wat! iets! maakt niet uit!
Maar nu,
Volgens pappa staat de ontsteking veel te vroeg.
Klopt dat?
Maar wat kan ik nu doen om ervoor te zorgen dat ze wel aanslaat?
Heb ik gedaan.
Daar begon de hele ellende mee.
Moeilijk rijden, geen trekkracht, haperen horten stoten....
Dus condensator vervangen en contactpuntjes.

afstand van puntjes netjes op 0.4 en daarna het tijdstip afgesteld.
Ik ga morgen wel hulp van "buitenaf" zoeken.
'k denk dat ik het zo niet opgelost krijg
.
Ik zal wel updaten als er vooruitgang in zit.
Daar begon de hele ellende mee.
Moeilijk rijden, geen trekkracht, haperen horten stoten....
Dus condensator vervangen en contactpuntjes.

afstand van puntjes netjes op 0.4 en daarna het tijdstip afgesteld.
Ik ga morgen wel hulp van "buitenaf" zoeken.
'k denk dat ik het zo niet opgelost krijg

Ik zal wel updaten als er vooruitgang in zit.
Je kunt ook overwegen er electronische ontsteking in te zetten, scheelt een hoop gedoe.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
en wellicht de ontsteking gewoon NOG een keer stellen.. de eerste keren dat ik het deed was het ook niet perfect. bij voorkeur controleer je het met een stroboscoop (maar goed, die heeft niet iedereen op de plank liggen.)
kijk even op deze site bij bij alledag voor een checklist bij storingen
kijk even op deze site bij bij alledag voor een checklist bij storingen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction