jb's 2cv 1956
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
ik twijfel ook of het van de eend is of een stuk zelf gemaakt gereedschap. de kleur klopt ook niet met de rest
ik heb in het boek van cassis zitten te bladeren en om de ventilator los te krijgen hebben ze ook iets van gebogen staven. binnenkort maar eens kijken of dat dat past.
heb vandaag mijn bestelling uit een internetshop binnengekregen binnen 24 uur. had ik niet verwacht.
de remmerij/uitlaen/onsteking/bodemplaten ed zijn dus binnen en nu maar efficiënt verder rijbaan maken
heb ook hier maar een papieren catalogus bij besteld. kijkt toch lekkerder vind ik altijd
ik heb in het boek van cassis zitten te bladeren en om de ventilator los te krijgen hebben ze ook iets van gebogen staven. binnenkort maar eens kijken of dat dat past.
heb vandaag mijn bestelling uit een internetshop binnengekregen binnen 24 uur. had ik niet verwacht.
de remmerij/uitlaen/onsteking/bodemplaten ed zijn dus binnen en nu maar efficiënt verder rijbaan maken
heb ook hier maar een papieren catalogus bij besteld. kijkt toch lekkerder vind ik altijd
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
Die foto 2 past dus niet in de ventilator. het is ook gegalvaniseerd . ik weet dus ook niet of het er wel bijhoord
inmiddels heb ik de contactpuntjes en de bougies ook vervangen. tank gereinigt en een benzine filter gemonteerd. in eerste instantie kreeg ik nog geen benzine uit de leiding (ook niet zelf aanzuigen). heb toen de aanzuiging uit de tank gehaald en die gereinigt. hierna werkte de benzinetoevoer gewoon via de tank.
nu kan ik de motor laten lopen oo de benzine tank als ik het gas erop houd. maar het starten van op de choke en het stationair laten lopen lukt me nog niet. nu dus maar uit gaan zoeken waar dit probleem in de carburateur zit (mijn vermoeden)
inmiddels heb ik de contactpuntjes en de bougies ook vervangen. tank gereinigt en een benzine filter gemonteerd. in eerste instantie kreeg ik nog geen benzine uit de leiding (ook niet zelf aanzuigen). heb toen de aanzuiging uit de tank gehaald en die gereinigt. hierna werkte de benzinetoevoer gewoon via de tank.
nu kan ik de motor laten lopen oo de benzine tank als ik het gas erop houd. maar het starten van op de choke en het stationair laten lopen lukt me nog niet. nu dus maar uit gaan zoeken waar dit probleem in de carburateur zit (mijn vermoeden)
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Even stationairsproeier doorblazen, mogelijk toch nog klein vuiltje.
Daarnaast nog even warm afstellen. Als hij bijna uitvalt even gasklepafstellen zo afstellen dat hij sneller gaat draaien. Stelschoef onderin indraaien tot hij gaat inhouden, dan 1 a 2 slagen terug draaien en zonodig gasklepafstelling terug regelen zodat hij niet te snel stationair loopt.
Succes
Daarnaast nog even warm afstellen. Als hij bijna uitvalt even gasklepafstellen zo afstellen dat hij sneller gaat draaien. Stelschoef onderin indraaien tot hij gaat inhouden, dan 1 a 2 slagen terug draaien en zonodig gasklepafstelling terug regelen zodat hij niet te snel stationair loopt.
Succes
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
zo, eindelijk weer eens tijd voor een update.
eergister de nieuwe uitlaat gemonteerd. (wat is dat een gepriegel om die ertussen te krijgen). de problemen die ik tegenkwam was een bodemplaat die je bewegingsruimte flink beperkt en een motorblok dat met de bouten (aan de onderkant van de voorzijde) achter het chassis blijft hangen. ik wilde het blok omhoog (van het chassis af) krijgen om werkruimte te creëren. uiteindelijk is het gelukkig gelukt.
vandaag de HRC en de wielremcilinders vervangen. ik had eerst de HRC gemonteerd voordat ik linksvoor begon. dit bleek niet handig want hierdoor kreeg ik de remtrommel er niet vergenoeg meer af. (de HRC dus weer gedemonteerd) verder heb ik er heel lang over gedaan eer ik in de gaten had dat je as horizontaal moest staan om de remtrommel eraf te halen :S. ook de benodigde kabels die aan deze zijde van het blok lopen hebben de boel goed weten te vertragen.
de andere wielremcilinders heb ik volgens mij in elk een half uurtje weten te vervangen.
viel reuze mee achteraf.
Ik krijg alleen het glazen remreservoir niet gedemonteerd van de oude HRC. Ik ben al druk in de weer met wd40. ik ga er ook vanuit dat het rechtste draad is wat erinzit
eergister de nieuwe uitlaat gemonteerd. (wat is dat een gepriegel om die ertussen te krijgen). de problemen die ik tegenkwam was een bodemplaat die je bewegingsruimte flink beperkt en een motorblok dat met de bouten (aan de onderkant van de voorzijde) achter het chassis blijft hangen. ik wilde het blok omhoog (van het chassis af) krijgen om werkruimte te creëren. uiteindelijk is het gelukkig gelukt.
vandaag de HRC en de wielremcilinders vervangen. ik had eerst de HRC gemonteerd voordat ik linksvoor begon. dit bleek niet handig want hierdoor kreeg ik de remtrommel er niet vergenoeg meer af. (de HRC dus weer gedemonteerd) verder heb ik er heel lang over gedaan eer ik in de gaten had dat je as horizontaal moest staan om de remtrommel eraf te halen :S. ook de benodigde kabels die aan deze zijde van het blok lopen hebben de boel goed weten te vertragen.
de andere wielremcilinders heb ik volgens mij in elk een half uurtje weten te vervangen.
viel reuze mee achteraf.
Ik krijg alleen het glazen remreservoir niet gedemonteerd van de oude HRC. Ik ben al druk in de weer met wd40. ik ga er ook vanuit dat het rechtste draad is wat erinzit
Laatst gewijzigd door j b op wo 4 sep, 2013 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Ik heb er nu ook een kunststof exemplaar opzitten.
Had ik nog over van de oude hrc van de Mehari.
De glazen is ook niet erg veilig, als de aandrijfas los komt door bv een afgebroken oog van de kruiskoppeling kan het glas kapot geslagen worden.
En een afgebroken oog heb ik al gehad.
Had ik nog over van de oude hrc van de Mehari.
De glazen is ook niet erg veilig, als de aandrijfas los komt door bv een afgebroken oog van de kruiskoppeling kan het glas kapot geslagen worden.
En een afgebroken oog heb ik al gehad.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Plastic potje zal dan net zo goed kapot slaan.... toch.André Post schreef:Ik heb er nu ook een kunststof exemplaar opzitten.
Had ik nog over van de oude hrc van de Mehari.
De glazen is ook niet erg veilig, als de aandrijfas los komt door bv een afgebroken oog van de kruiskoppeling kan het glas kapot geslagen worden.
En een afgebroken oog heb ik al gehad.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Och als ik nog een heel potje had, zat het er waarschijnlijk wel op.
Maar die heb ik niet en ik ga geen geld uitgeven voor een vervanger als ik in principe een zelfs betere oplossing heb liggen.
Ik rijd best veel met het ding, nu 12 jaar sinds opknappen bijna 100000km.
Ook al een paar keer gebroken assen gehad, dus wel ervaring daarmee.
Maar die heb ik niet en ik ga geen geld uitgeven voor een vervanger als ik in principe een zelfs betere oplossing heb liggen.
Ik rijd best veel met het ding, nu 12 jaar sinds opknappen bijna 100000km.
Ook al een paar keer gebroken assen gehad, dus wel ervaring daarmee.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.