jb's 2cv 1956

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1953
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » wo 28 aug, 2013 20:17

Ik maak er ook niks van
of de foto is onduidelijk of het komt niet uit iets eendachtigs.
tweeceevees zijn leuk!

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » wo 28 aug, 2013 21:42

ja ja ik sta al in de hoek me te schamen :oops: :lol:
------------------------------
Traction 11 BL 1950

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » do 29 aug, 2013 09:44

ik twijfel ook of het van de eend is of een stuk zelf gemaakt gereedschap. de kleur klopt ook niet met de rest

ik heb in het boek van cassis zitten te bladeren en om de ventilator los te krijgen hebben ze ook iets van gebogen staven. binnenkort maar eens kijken of dat dat past.

heb vandaag mijn bestelling uit een internetshop binnengekregen binnen 24 uur. had ik niet verwacht.
de remmerij/uitlaen/onsteking/bodemplaten ed zijn dus binnen en nu maar efficiënt verder rijbaan maken

heb ook hier maar een papieren catalogus bij besteld. kijkt toch lekkerder vind ik altijd
J B

just drive like you stole it

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » za 31 aug, 2013 18:42

Die foto 2 past dus niet in de ventilator. het is ook gegalvaniseerd . ik weet dus ook niet of het er wel bijhoord

inmiddels heb ik de contactpuntjes en de bougies ook vervangen. tank gereinigt en een benzine filter gemonteerd. in eerste instantie kreeg ik nog geen benzine uit de leiding (ook niet zelf aanzuigen). heb toen de aanzuiging uit de tank gehaald en die gereinigt. hierna werkte de benzinetoevoer gewoon via de tank.
nu kan ik de motor laten lopen oo de benzine tank als ik het gas erop houd. maar het starten van op de choke en het stationair laten lopen lukt me nog niet. nu dus maar uit gaan zoeken waar dit probleem in de carburateur zit (mijn vermoeden)
J B

just drive like you stole it

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » za 31 aug, 2013 22:25

Even stationairsproeier doorblazen, mogelijk toch nog klein vuiltje.
Daarnaast nog even warm afstellen. Als hij bijna uitvalt even gasklepafstellen zo afstellen dat hij sneller gaat draaien. Stelschoef onderin indraaien tot hij gaat inhouden, dan 1 a 2 slagen terug draaien en zonodig gasklepafstelling terug regelen zodat hij niet te snel stationair loopt.
Succes
Citroén rolls better than a Rolls!

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » wo 4 sep, 2013 18:04

zo, eindelijk weer eens tijd voor een update.

eergister de nieuwe uitlaat gemonteerd. (wat is dat een gepriegel om die ertussen te krijgen). de problemen die ik tegenkwam was een bodemplaat die je bewegingsruimte flink beperkt en een motorblok dat met de bouten (aan de onderkant van de voorzijde) achter het chassis blijft hangen. ik wilde het blok omhoog (van het chassis af) krijgen om werkruimte te creëren. uiteindelijk is het gelukkig gelukt.

vandaag de HRC en de wielremcilinders vervangen. ik had eerst de HRC gemonteerd voordat ik linksvoor begon. dit bleek niet handig want hierdoor kreeg ik de remtrommel er niet vergenoeg meer af. (de HRC dus weer gedemonteerd) verder heb ik er heel lang over gedaan eer ik in de gaten had dat je as horizontaal moest staan om de remtrommel eraf te halen :S. ook de benodigde kabels die aan deze zijde van het blok lopen hebben de boel goed weten te vertragen.
de andere wielremcilinders heb ik volgens mij in elk een half uurtje weten te vervangen.
viel reuze mee achteraf.

Ik krijg alleen het glazen remreservoir niet gedemonteerd van de oude HRC. Ik ben al druk in de weer met wd40. ik ga er ook vanuit dat het rechtste draad is wat erinzit
Laatst gewijzigd door j b op wo 4 sep, 2013 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
J B

just drive like you stole it

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1953
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » wo 4 sep, 2013 18:51

Wat een doorzettingsvermogen. Goed bezig, nog even en je kent alle sleutelgeheimen van zo een ouwetje.
tweeceevees zijn leuk!

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » wo 4 sep, 2013 20:21

Reservoir kan idd erg vast zitten. Is normale draad.
Doe een doek of rubber om je pijpsleutel of verlengstuk, je zal niet de eerste zijn die het potje breekt bij demontage...
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 4 sep, 2013 20:45

Ik heb er nu ook een kunststof exemplaar opzitten.
Had ik nog over van de oude hrc van de Mehari.
De glazen is ook niet erg veilig, als de aandrijfas los komt door bv een afgebroken oog van de kruiskoppeling kan het glas kapot geslagen worden.
En een afgebroken oog heb ik al gehad.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » do 5 sep, 2013 00:00

André Post schreef:Ik heb er nu ook een kunststof exemplaar opzitten.
Had ik nog over van de oude hrc van de Mehari.
De glazen is ook niet erg veilig, als de aandrijfas los komt door bv een afgebroken oog van de kruiskoppeling kan het glas kapot geslagen worden.
En een afgebroken oog heb ik al gehad.
Plastic potje zal dan net zo goed kapot slaan.... toch.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 5 sep, 2013 06:43

Plastic zal toch veel meer meegeven dan glas lijkt me.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » do 5 sep, 2013 07:26

Ik vind een glazen potje altijd 1 van de karakteristieke (poeh poeh) onderdelen van oud spul en dus ik laat het altijd mooi zitten......

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » do 5 sep, 2013 09:25

dus maw, veel wd40, regelmatig proberen en geduld hebben is de remedie :(
J B

just drive like you stole it

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » do 5 sep, 2013 11:22

Geduld is een goede in deze vooral als je het potje wilt behouden.
Zelf al een keer een potje stuk gedraaid.
Je kan de oude remcilinder in de bankschroef zetten en er af en toe WD40 in spuiten en dan af en toe proberen voorzichtig los te draaien
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 5 sep, 2013 11:55

Och als ik nog een heel potje had, zat het er waarschijnlijk wel op.
Maar die heb ik niet en ik ga geen geld uitgeven voor een vervanger als ik in principe een zelfs betere oplossing heb liggen.
Ik rijd best veel met het ding, nu 12 jaar sinds opknappen bijna 100000km.
Ook al een paar keer gebroken assen gehad, dus wel ervaring daarmee.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Plaats reactie