jb's 2cv 1956

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

jb's 2cv 1956

Bericht door j b » di 20 aug, 2013 14:55

ik wil netjes in 1 topic al mijn vorderingen gaan bijhouden maar weet niet of de moderators mijn voorstel topic hier bij kunnen plaatsen?

ik ben nu bezig met het verwijderen van de ventilator. geeft wat problemen omdat ik er niets in kan steken zoals bij mijn andere auto. hierbij gebruik ik een flinke hefboom om het los te wrikken. zo nog maar eens wat verder proberen als ik klaar ben met het zoeken op het forum voor tips.

Edit TB: het voorsteltopic is hier te vinden: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=12725

Afbeelding
Laatst gewijzigd door j b op wo 21 aug, 2013 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
J B

just drive like you stole it

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » di 20 aug, 2013 15:46

Ouderwetsche pijpsleutel gebruiken (die meestal blijft klemmen) en daar vervolgens een flinke mep op geven met de hamer. Meestal schrikt ie dan wel los.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » di 20 aug, 2013 18:26

het is inmiddels gelukt. eerst was ik met een kleine hamer bezig, later met een 2.5 kilo versie zoals ik vaker gebruik. met voorzichtig maar doortikken kwam ie eraf.

gewoon te voorzichtig geweest eerst.
J B

just drive like you stole it

Guro

Bericht door Guro » di 20 aug, 2013 19:45

Tof jb, ziet er echt goed uit.

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » wo 21 aug, 2013 14:29

Leuk hey,
Als je het leuk vindt om hem nog in orriginele staat wilt zien moet je het maar laten weten. je woont dicht bij genoeg.

Ik heb inmiddels dop 44 besteld om de achterremmen los te maken en gelijk een 6 volt (druppel) lader.

even afwachten tot ik dat heb voor ik verder ga want ik ben het in en uit de garage duwen zo beu nu het zo zwaar gaat)
J B

just drive like you stole it

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 21 aug, 2013 15:08

Misschien helpt wat extra lucht in de banden bij het duwen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » wo 21 aug, 2013 15:29

die zijn maandag nog gepompt om de auto op de transporter te krijgen. maar ik wist dat de achterremmen vast zaten (aan lopen)
J B

just drive like you stole it

Guro

Bericht door Guro » wo 21 aug, 2013 15:31

j b schreef:Leuk hey,
Als je het leuk vindt om hem nog in orriginele staat wilt zien moet je het maar laten weten. je woont dicht bij genoeg.

Ik heb inmiddels dop 44 besteld om de achterremmen los te maken en gelijk een 6 volt (druppel) lader.

even afwachten tot ik dat heb voor ik verder ga want ik ben het in en uit de garage duwen zo beu nu het zo zwaar gaat)
Wanneer ik in de gelegenheid ben kom ik langs, ik vind dit erg mooi

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » do 22 aug, 2013 17:50

vandaag de accu bijgevult met gedemineraliseerd water en de 6 volt lader eraan gehangen.
Conclusie: accu overleden. heb zelf even een noodgreep toegepast door er tijdelijk 12 volt op te hangen maar ik kreeg geen vonken met de startkabel monteren. einde oefening dus voor deze accu.
nu maar een nieuwe bestellen.
aan welk ampere moet ik denken bij een nieuwe? dit staat niet op de huidige accu nl
J B

just drive like you stole it

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1923
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » do 22 aug, 2013 18:25

Ik heb een 77 ampere uur accu in mijn 58-er zitten.
tweeceevees zijn leuk!

VasilAmi
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: do 4 jul, 2013 22:12
Locatie: Skopje

Bericht door VasilAmi » do 22 aug, 2013 21:21

I found a 6 volt batery from the EXCIDE company....so they are still on the market :)

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » vr 23 aug, 2013 16:33

wihoeoeoeoeoeoeoeoeoe,

de motor loopt.
vandaag een nieuwe accu gehaald (mijn locate automaterialen leverancier, die had een 66 ampere accur en goedkoper als op internet, kwam wel door de korting die ik er inmiddels krijg :S) en erin gezet. proberen te starten op een jerrycan, doet zijn best maar lukte niet helemaal. even alles nalopen of ik vonk had. deze had ik bij beide bougies en er kwam benzine uit de cilinders gespoten. alles even verder nalopen, staat de choke open. die dichtgezet en de baugies droog gemaakt. even wachten en opnieuw proberen met choke dicht. toen ie dacht te willen aanslaan de gas hendel met de hand opengezet en voilà, HIJ STARTE. veel blauwe rook maar dat trok al snel weg. toen de motor eenmaal warm was het gas weer terug gezet.
De motor loopt nu met plofjes stationair en wat hoger in de toeren wel netjes.
nog even de kontactpuntjes nalopen en de kleppen stellen en een hele 2de demper opsnorren en dat moet ie het volgens mij goed doen.

moeten de kontacpuntjes en de kleppen anders afgesteld worden dan bij een 6je?

de stalen tank heb ik via de aftapplug midden onder de tank leeg laten lopen. de benzine was schoon maar wel heel erg geel. er kwam +/- 3 tot 4 liter uit. meot ik de tank nog ergens mee schoon maken voordat ik deze weer vul met benzine??

de accu die ik gehaald had is echter omgevallen in de kofferbak. het resultaat was een gat in mijn jas gevreten en een stuk mat weg. wat branderige vingers later alles weer in veiligheid gebracht. de buurman vond dat er een brandluchtje hing. accu weer bijgevuld en zoals boven omschreven doet ie het gewoon nog :D
J B

just drive like you stole it

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 23 aug, 2013 16:41

j b schreef:wihoeoeoeoeoeoeoeoeoe,

de buurman vond dat er een brandluchtje hing. accu weer bijgevuld en zoals boven omschreven doet ie het gewoon nog :D

Wordt toch niet alweer een buurman en buurman verhaal.......

A je to

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » vr 23 aug, 2013 17:09

haha, elke keer als ik aan mijn auto bezig ga zijn komen ze er vanzelf aan
J B

just drive like you stole it

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1923
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » vr 23 aug, 2013 18:11

Puntjes stellen is hetzelfde als bij een 2cv6

Monteer een benzinefilter. Verders hoef je niks te doen. Tank afvullen met 98 en lekker leegrijden en weer vullen.

Kleppen ook op 0,2mm maar bij een warme, zeg maar gerust een hete motor!
Dan per kant afstellen, op het moment van het max lichten/indrukken van de uitlaatklep, inlaatklep stellen en andersom.
Daarna de andere kant.

ps ik neem aan dat je de motorolie en de versnellingsbakolie hebt vervangen.
tweeceevees zijn leuk!

Plaats reactie