wihoeoeoeoeoeoeoeoeoe,
de motor loopt.
vandaag een nieuwe accu gehaald (mijn locate automaterialen leverancier, die had een 66 ampere accur en goedkoper als op internet, kwam wel door de korting die ik er inmiddels krijg :S) en erin gezet. proberen te starten op een jerrycan, doet zijn best maar lukte niet helemaal. even alles nalopen of ik vonk had. deze had ik bij beide bougies en er kwam benzine uit de cilinders gespoten. alles even verder nalopen, staat de choke open. die dichtgezet en de baugies droog gemaakt. even wachten en opnieuw proberen met choke dicht. toen ie dacht te willen aanslaan de gas hendel met de hand opengezet en voilà, HIJ STARTE. veel blauwe rook maar dat trok al snel weg. toen de motor eenmaal warm was het gas weer terug gezet.
De motor loopt nu met plofjes stationair en wat hoger in de toeren wel netjes.
nog even de kontactpuntjes nalopen en de kleppen stellen en een hele 2de demper opsnorren en dat moet ie het volgens mij goed doen.
moeten de kontacpuntjes en de kleppen anders afgesteld worden dan bij een 6je?
de stalen tank heb ik via de aftapplug midden onder de tank leeg laten lopen. de benzine was schoon maar wel heel erg geel. er kwam +/- 3 tot 4 liter uit. meot ik de tank nog ergens mee schoon maken voordat ik deze weer vul met benzine??
de accu die ik gehaald had is echter omgevallen in de kofferbak. het resultaat was een gat in mijn jas gevreten en een stuk mat weg. wat branderige vingers later alles weer in veiligheid gebracht. de buurman vond dat er een brandluchtje hing. accu weer bijgevuld en zoals boven omschreven doet ie het gewoon nog