123-ignition VS W-ignition
-
- Heavy user
-
- Gebruiker
Oei, glad ijs!aryan schreef:
Le Patrons antwoord klinkt mij als een slecht excuus, behalve de W ken ik geen andere onsteking die de 123 zo schaamteloos imiteerd .
Wat zouden zij ervan vinden als iemand een Patron zou afgieten, wat kleine veranderingetjes in de mal zou aanbrengen en daarna als eigen ontwerp op de markt zou brengen?
/Aryan
Is de Patron geen "afgietsel" van de Lomax waar de "foutjes" uit zijn gehaald?
Timo
- Duintje
- Moderator
- Contacteer:
Voordat we weer de boel moeten dicht gooien omdat de discussie uit de hand loopt, bij deze het verzoek elkaar wel met respect te blijven behandelen.
Er is al genoeg ellende in dit land, zeker de laatste week, dus laten we wel aardig voor elkaar doen.
Dat betekent niet dat er niet gediscusseerd kan worden, maar hou het wel netjes, want er is al eerder een discussie uit de hand gelopen hierzo (ging over Chassis).
En gebruik vooral feiten, of je eigen mening, en niet dingen die je van horen zeggen hebt, want wat je daar aan hebt weet je toch vaak niet.
Marcel
Er is al genoeg ellende in dit land, zeker de laatste week, dus laten we wel aardig voor elkaar doen.
Dat betekent niet dat er niet gediscusseerd kan worden, maar hou het wel netjes, want er is al eerder een discussie uit de hand gelopen hierzo (ging over Chassis).
En gebruik vooral feiten, of je eigen mening, en niet dingen die je van horen zeggen hebt, want wat je daar aan hebt weet je toch vaak niet.
Marcel
Ze zullen bij de W-ignition de curve wel niet helemaal hebben kunnen optimaliseren waardoor hij wat 'piekt'. Tsja, dat krijg je als je niet test bij TNO...aryan schreef:Dat een W-ignition meer op prestatie gericht zou zijn en de 123 meer op zuinigheid lijkt mij je reinste verkooppraat, want bij onsteking is zuinigheid gelijk aan prestaties.
La vie est belle.
- Duintje
- Moderator
- Contacteer:
Ik zag op het Burton Forum dat Godfried zich afvroeg waarom we de chassis discussie uit het verleden toen hebben gestopt en waarom we deze wel gewoon laten begaan.
Welnu, die chassis discussie was geen discusie maar daar werd een partij beschuldigd zonder dat zij zich konden verweren.
Nu zie ik het toch anders, nu zijn het 2 partijen die zich beide met de discussie bemoeien. Maar het blijft waarschijnlijk toch een wellus/nietus discussie.
Het mooiste zou zijn als de discussie zou gaan tussen Albert en Wim, dan zouden zij het onderling eens kunnen bespreken. Nu zijn de deelnemers aan de discussie hier slechts zijdelings bij het product betrokken en dat geeft volgens mij ook alleen maar extra verwarring en daardoor weer extra iritatie.
Wat mij betreft gaan we over tot de orde van de dag, en gaan we dit forum weer gebruiken om technische problemen van 2cv rijders op te lossen.
Marcel
Welnu, die chassis discussie was geen discusie maar daar werd een partij beschuldigd zonder dat zij zich konden verweren.
Nu zie ik het toch anders, nu zijn het 2 partijen die zich beide met de discussie bemoeien. Maar het blijft waarschijnlijk toch een wellus/nietus discussie.
Het mooiste zou zijn als de discussie zou gaan tussen Albert en Wim, dan zouden zij het onderling eens kunnen bespreken. Nu zijn de deelnemers aan de discussie hier slechts zijdelings bij het product betrokken en dat geeft volgens mij ook alleen maar extra verwarring en daardoor weer extra iritatie.
Wat mij betreft gaan we over tot de orde van de dag, en gaan we dit forum weer gebruiken om technische problemen van 2cv rijders op te lossen.
Marcel
Ja sorry, dit voorbeeld had weinig met de discussie te maken en ik weet verder weinig over Patrons en Lomaxen en in hoeverre die kopien van elkaar zijn.Melloyello schreef:Oei, glad ijs!aryan schreef:
Le Patrons antwoord klinkt mij als een slecht excuus, behalve de W ken ik geen andere onsteking die de 123 zo schaamteloos imiteerd .
Wat zouden zij ervan vinden als iemand een Patron zou afgieten, wat kleine veranderingetjes in de mal zou aanbrengen en daarna als eigen ontwerp op de markt zou brengen?
/Aryan
Is de Patron geen "afgietsel" van de Lomax waar de "foutjes" uit zijn gehaald?
Timo
Glad / Zwak ijs weet ik daarintegen alles van

@ Marcel: Ja het is inderdaad jammer dat Wim Veldkamp of Albert niet direkt reageren, maar het is denk ik toch wel goed dat deze discussie nu duidelijk heeft gemaakt dat de W niet door alberttronic wordt gemaakt maar er ook kwa inhoud wel verdacht veel op lijkt.
Dat de 123 er eerder was dan de W en zich kwa betrouwbaarheid al aardig heeft bewezen en de W (nog) niet staat ook buiten kijf.
Verder moet indereen natuurlijk zijn eigen conclusies maar trekken.
Gr Aryan
Je moet hem eens en dan nooit weer afstellen op http://www.123ignition.nl/ kan je de gebruiksaanwijzing downloaden.Lelijke Eend schreef:Zijstraatje: pleur je die W of 123 ontsteking er zo in zonder afstellen of moet je toch iets afstellen ?
Gr Aryan
-
- Heavy user
Om dit draadje een schop te geven (niet de discussie), zijn er inmiddels ervaringen tussen beide?
Ik hoop niet dat de discussie verder gaat, het interessert met namelijk niet door wie ie als eerste is gemaakt... als ie maar werkt. (maar dat is mijn mening)
Ik hoop niet dat de discussie verder gaat, het interessert met namelijk niet door wie ie als eerste is gemaakt... als ie maar werkt. (maar dat is mijn mening)
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Iets anders: W-ign. heeft/is bezig met een ontsteking zonder de sensoren voor een Visa motor!!CitRoel schreef:Om dit draadje een schop te geven (niet de discussie), zijn er inmiddels ervaringen tussen beide?
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Dit staat op www.lepatron.nl:
We zijn er in geslaagd om een W-Ignition op een Visa blok aan de praat te krijgen. De motor heeft hierdoor geen "computer" en "voelers" in een aangepaste 2CV bak meer nodig. We moeten dit systeem nog verfijnen maar hierdoor zullen bekende problemen met Visa motoren tot het verleden gaan behoren. Klik voor grotere foto.

We zijn er in geslaagd om een W-Ignition op een Visa blok aan de praat te krijgen. De motor heeft hierdoor geen "computer" en "voelers" in een aangepaste 2CV bak meer nodig. We moeten dit systeem nog verfijnen maar hierdoor zullen bekende problemen met Visa motoren tot het verleden gaan behoren. Klik voor grotere foto.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
Ik heb inmiddels een 'W' besteld, bij Custom's en Classics in ede...CitRoel schreef:Om dit draadje een schop te geven (niet de discussie), zijn er inmiddels ervaringen tussen beide?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN