123-ignition VS W-ignition

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » za 6 nov, 2004 20:37

Zijstraatje: pleur je die W of 123 ontsteking er zo in zonder afstellen of moet je toch iets afstellen ?
Afblijven.

melloyello
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 jan, 2004 19:33
Locatie: Andijk.

Bericht door melloyello » za 6 nov, 2004 21:16

aryan schreef:
Le Patrons antwoord klinkt mij als een slecht excuus, behalve de W ken ik geen andere onsteking die de 123 zo schaamteloos imiteerd .

Wat zouden zij ervan vinden als iemand een Patron zou afgieten, wat kleine veranderingetjes in de mal zou aanbrengen en daarna als eigen ontwerp op de markt zou brengen?

/Aryan
Oei, glad ijs!
Is de Patron geen "afgietsel" van de Lomax waar de "foutjes" uit zijn gehaald?

Timo

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » za 6 nov, 2004 21:46

Voordat we weer de boel moeten dicht gooien omdat de discussie uit de hand loopt, bij deze het verzoek elkaar wel met respect te blijven behandelen.

Er is al genoeg ellende in dit land, zeker de laatste week, dus laten we wel aardig voor elkaar doen.

Dat betekent niet dat er niet gediscusseerd kan worden, maar hou het wel netjes, want er is al eerder een discussie uit de hand gelopen hierzo (ging over Chassis).

En gebruik vooral feiten, of je eigen mening, en niet dingen die je van horen zeggen hebt, want wat je daar aan hebt weet je toch vaak niet.

Marcel

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » za 6 nov, 2004 22:56

aryan schreef:Dat een W-ignition meer op prestatie gericht zou zijn en de 123 meer op zuinigheid lijkt mij je reinste verkooppraat, want bij onsteking is zuinigheid gelijk aan prestaties.
Ze zullen bij de W-ignition de curve wel niet helemaal hebben kunnen optimaliseren waardoor hij wat 'piekt'. Tsja, dat krijg je als je niet test bij TNO...
La vie est belle.

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » zo 7 nov, 2004 00:34

Ik zag op het Burton Forum dat Godfried zich afvroeg waarom we de chassis discussie uit het verleden toen hebben gestopt en waarom we deze wel gewoon laten begaan.

Welnu, die chassis discussie was geen discusie maar daar werd een partij beschuldigd zonder dat zij zich konden verweren.

Nu zie ik het toch anders, nu zijn het 2 partijen die zich beide met de discussie bemoeien. Maar het blijft waarschijnlijk toch een wellus/nietus discussie.

Het mooiste zou zijn als de discussie zou gaan tussen Albert en Wim, dan zouden zij het onderling eens kunnen bespreken. Nu zijn de deelnemers aan de discussie hier slechts zijdelings bij het product betrokken en dat geeft volgens mij ook alleen maar extra verwarring en daardoor weer extra iritatie.

Wat mij betreft gaan we over tot de orde van de dag, en gaan we dit forum weer gebruiken om technische problemen van 2cv rijders op te lossen.

Marcel

aryan
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: do 4 nov, 2004 19:35

Bericht door aryan » zo 7 nov, 2004 13:05

Melloyello schreef:
aryan schreef:
Le Patrons antwoord klinkt mij als een slecht excuus, behalve de W ken ik geen andere onsteking die de 123 zo schaamteloos imiteerd .

Wat zouden zij ervan vinden als iemand een Patron zou afgieten, wat kleine veranderingetjes in de mal zou aanbrengen en daarna als eigen ontwerp op de markt zou brengen?

/Aryan
Oei, glad ijs!
Is de Patron geen "afgietsel" van de Lomax waar de "foutjes" uit zijn gehaald?

Timo
Ja sorry, dit voorbeeld had weinig met de discussie te maken en ik weet verder weinig over Patrons en Lomaxen en in hoeverre die kopien van elkaar zijn.

Glad / Zwak ijs weet ik daarintegen alles van :)

Afbeelding

@ Marcel: Ja het is inderdaad jammer dat Wim Veldkamp of Albert niet direkt reageren, maar het is denk ik toch wel goed dat deze discussie nu duidelijk heeft gemaakt dat de W niet door alberttronic wordt gemaakt maar er ook kwa inhoud wel verdacht veel op lijkt.

Dat de 123 er eerder was dan de W en zich kwa betrouwbaarheid al aardig heeft bewezen en de W (nog) niet staat ook buiten kijf.

Verder moet indereen natuurlijk zijn eigen conclusies maar trekken.

Gr Aryan

aryan
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: do 4 nov, 2004 19:35

Bericht door aryan » zo 7 nov, 2004 18:20

Lelijke Eend schreef:Zijstraatje: pleur je die W of 123 ontsteking er zo in zonder afstellen of moet je toch iets afstellen ?
Je moet hem eens en dan nooit weer afstellen op http://www.123ignition.nl/ kan je de gebruiksaanwijzing downloaden.

Gr Aryan

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » zo 7 nov, 2004 20:31

Klinkt goed ! Gaat op m'n verlanglijst :D
Afblijven.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 8 nov, 2004 08:59

PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » di 29 mar, 2005 16:23

Om dit draadje een schop te geven (niet de discussie), zijn er inmiddels ervaringen tussen beide?

Ik hoop niet dat de discussie verder gaat, het interessert met namelijk niet door wie ie als eerste is gemaakt... als ie maar werkt. (maar dat is mijn mening)
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » di 29 mar, 2005 16:28

CitRoel schreef:Om dit draadje een schop te geven (niet de discussie), zijn er inmiddels ervaringen tussen beide?

Ik hoop niet dat de discussie verder gaat, het interessert met namelijk niet door wie ie als eerste is gemaakt... als ie maar werkt. (maar dat is mijn mening)
Iets anders: W-ign. heeft/is bezig met een ontsteking zonder de sensoren voor een Visa motor!!

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 29 mar, 2005 22:38

oh weet je daar al iets meer over? je zult toch ergens een signaal vandaan moeten halen om een ontstekingstijdstip te kunnen bepalen?
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 29 mar, 2005 22:55

Dit staat op www.lepatron.nl:

We zijn er in geslaagd om een W-Ignition op een Visa blok aan de praat te krijgen. De motor heeft hierdoor geen "computer" en "voelers" in een aangepaste 2CV bak meer nodig. We moeten dit systeem nog verfijnen maar hierdoor zullen bekende problemen met Visa motoren tot het verleden gaan behoren. Klik voor grotere foto.

Afbeelding
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » wo 30 mar, 2005 10:45

Kijk dat klinkt interessant.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » wo 30 mar, 2005 11:36

CitRoel schreef:Om dit draadje een schop te geven (niet de discussie), zijn er inmiddels ervaringen tussen beide?

Ik hoop niet dat de discussie verder gaat, het interessert met namelijk niet door wie ie als eerste is gemaakt... als ie maar werkt. (maar dat is mijn mening)
Ik heb inmiddels een 'W' besteld, bij Custom's en Classics in ede...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gesloten