Motorrevisie Dyane
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Die sporen op foto 1 gaan in ieder geval zorgen dat er wat olie in de kop gaat komen, en dat wil je niet... Bovendien als de andere cilinder prima is, heb je dus compressieverschil tussen beide cilinders.
Ik zou ze lichtjes gaan honen als de krassen niet al te diep zijn en nieuwe zuigerveren plaatsen, of nog mooier een nieuwe set...
Ik zou ze lichtjes gaan honen als de krassen niet al te diep zijn en nieuwe zuigerveren plaatsen, of nog mooier een nieuwe set...
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Maar die olie was in de kop gegoten en ligt dus vóór de zuigerveren. Heeft dat enige invloed? Want de zuigers en cilinders (toen ik ze uit elkaar had) zagen er best goed uit.
Ik heb het blok niet gesplitst. Ik heb de krukas axiaal en radiaal getest op speling en die is er niet. Verder liep het motortje keurig.
Ik wil geen nieuwe zuigers/cilinders plaatsen omdat ik dan 2 jaar in het inrijden ben met mijn aantal km's per jaar...
Ik heb het blok niet gesplitst. Ik heb de krukas axiaal en radiaal getest op speling en die is er niet. Verder liep het motortje keurig.
Ik wil geen nieuwe zuigers/cilinders plaatsen omdat ik dan 2 jaar in het inrijden ben met mijn aantal km's per jaar...
Ik vind het altijd lastig te beoordelen van een foto. Maar als Michiel ze heeft bekeken en ze goed genoeg vindt om weer te monteren, prima. Scheelt je ook centen. Blijkt dat t toch niet goed is, kun je alsnog andere zuigers/ cilinders monteren.
Over dat inrijden. Gewoon normaal doen en toerental lekker varieren. Al zou je er 2 jaar overdoen... Geen ramp toch? En anders gewoon wat vaker rijden .
Over dat inrijden. Gewoon normaal doen en toerental lekker varieren. Al zou je er 2 jaar overdoen... Geen ramp toch? En anders gewoon wat vaker rijden .
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
de vorige eigenaar haalde met het blok gemakkelijk de 130; dus qua compressie zit het wel goed. En zoals je zegt, mocht het echt tegenvallen of een oliestoker zijn kan ik de zuigers/cilinders alsnog vervangen. En er zitten dus een paar hele kleine krasjes in de cilinderwand, maar het is niet bijster veel, en diep zijn ze ook niet...
-
- Heavy user
Met de ervaring die ik nu heb zou ik het blokje wel splitsen.Ik heb het blok niet gesplitst.
Ik heb 6 AM2 blokken gesloopt en er kwam niet 1 bruikbare nokkenas uit...
Maar ach, als je maar 500km per jaar rijdt dan kun je er zomaar 10 jaar mee doen.
Je kunt de auto ook bij mij inleveren... binnen een week ingereden...Over dat inrijden. Gewoon normaal doen en toerental lekker varieren. Al zou je er 2 jaar overdoen...
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Ik zie wel...
Minder vermogen dan m'n huidige motor zal hij niet hebben
En 500 km/j is wel heel weinig. Afhankelijk of ik op vakantie ga (à 2500 km) met de auto kom ik op zo 3000 km/j. Maar met de huidige motor doe ik dat niet omdat ik met 100 km/h tussen overig verkeer dat 130 racet niet zo fijn vind...
Minder vermogen dan m'n huidige motor zal hij niet hebben
En 500 km/j is wel heel weinig. Afhankelijk of ik op vakantie ga (à 2500 km) met de auto kom ik op zo 3000 km/j. Maar met de huidige motor doe ik dat niet omdat ik met 100 km/h tussen overig verkeer dat 130 racet niet zo fijn vind...
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer: