Pagina 3 van 4
Geplaatst: zo 20 dec, 2015 10:20
door TB
Die lekkende klep verklaart dan ook de minder hoge compressie aan die kant. Inslijpen kun je op youtube vinden hoe te doen. Is niet moeilijk, je moet alleen wel de klep even los halen.
Geplaatst: di 29 dec, 2015 18:22
door David
"even de klep loshalen", is zeker goed te doen, maar als je het voor de eerste keer doet, wel beetje opletten.
Juiste seals plaatsen etc......
Geplaatst: zo 17 jan, 2016 13:20
door Rossero
Ik heb de klep ingeslepen en gemonteerd, nu gaat de kop er weer op! Ook heb ik een compressiemeter aangeschaft om de boel te kunnen controleren. Nu heb ik wel twee vraagjes:
1. Kan je de compressie ook koud meten? En dan bij voorkeur zonder spruitstuk, zodat ik niet de hele auto in elkaar hoef te zetten, rondje hoef te gaan rijden alvorens ik kan meten om eventueel tot de cunclusie te komen dat alles weer uit elkaar kan...
2. Welke compressie zou ik moeten meten? Ik ging uit van 8.5/9.0 bar, echter kom ik nu ergens anders op het forum tegen "+30%"...
Geplaatst: zo 17 jan, 2016 14:05
door Rossero
Gewoon gedaan, koude motor zonder spruitstuk...
Linker cilinder, niet aan geweest: 9 bar.
Rechter cilinder, klep ingeslepen: 4 bar...
Geplaatst: zo 17 jan, 2016 14:14
door AZL57
Misschien zijn je zuigervern niet ok? Of ze kunnen ook vast kleven door vervuiling.
Geplaatst: zo 17 jan, 2016 14:22
door Rossero
Klevende zuigerveren betekent gewoon dat als je de zuiger uit de cilinder haalt dat de veren wel of niet vrij rond kunnen draaien? (als in vast zitten in de groef?)
Geplaatst: zo 17 jan, 2016 18:03
door AZL57
ja dat ze niet naar buiten veren tegen de cylinderwand.
Geplaatst: ma 18 jan, 2016 09:52
door dyane_maniac
Rossero schreef:Lektest gedaan en de benzine zakt een millimeter per paar minuten, maar dat kan ook gewoon het verdampen zijn? Ookal is het wel weer wat snel voor verdampen. Het loopt in ieder geval niet zichtbaar weg...
wat ik een betere test vind: een beetje water in de kop en dan met een spuitje perslucht in de in/uitlaat spuiten. geen belletjes is goed, belletjes is niet goed.
Geplaatst: ma 18 jan, 2016 10:12
door Rossero
Dat is wat ik uiteindelijk ook gedaan heb inderdaad! Maar dan wel met benzine. En ik had geen belletjes meer na het inslijpen, vandaar dat ik er nu mee zit dat de compressie nog steeds ondermaats is. Volgens mij zaten alle zuigerveren ook goed los, maar ik moet toch alles weer loshalen, dus daar zal ik wel even naar kijken... Misschien toch maar even de cilinder (laten) honen, in de hoop dat dat helpt
Oja, is het mogelijk dat het lek tussen de cilinder en de kop zit, dat deze niet goed aansluiten?
Geplaatst: ma 18 jan, 2016 12:57
door Thijs
Ja, dat kan.
Ik had een cilinder waarbij de eerder gemonteerde kop er niet ver genoeg op had gezeten.
Daardoor was een klein roestrandje ontstaan op de cilinder aan de buitenzijde waar de kop er overheen schuift... dan lekt het dus...
Geplaatst: ma 18 jan, 2016 13:51
door dyane_maniac
kan.
ik heb een oude cilinder waar ik de koelribben afgehaald heb, hier doe ik wat slijppasta op die je ook voor de kleppen gebruikt en hiermee slijp ik de rand van de cilinderkop mee glad.
ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik zou een setje perfect circle 9.0 zuigers, cilinders en veren kopen bij blijvend compressie verlies of als je overweegt nieuwe zuigerveren te kopen. ik was de vorige keer 150 euro kwijt hiervoor maar dat was wel een aanbieding (die ik overigens wel vaker bij die aanbieder voorbij zie komen). een losse set zuigerveren kost iets van 30 euro meen ik...
maar je kan proberen de huidige zuigerveren "los te maken door de groef uit te krabben. echter moet je hier de veren voor los halen en weer monteren met kans op breken. ook heb je eigenlijk oude (gebroken) zuigerveren nodig om de groef uit te krabben.
Geplaatst: ma 28 mar, 2016 16:19
door Rossero
Ik wordt er echt moe van... Alles opnieuw ingeslepen, benzine blijft staan op de kleppen, cilinder gehoond, weer 4 bar...
@#$%^&*...
En nu met het uitdraaien van de compressiemeter ook de draadbus van de bougie meegedraaid, gaat lekker hier. Mijn eendje rijdt ondertussen ook nog maar 100, dus die is ook aan de beurt. Zal ik de hobby anders maar gewoon opgeven?
Geplaatst: ma 28 mar, 2016 23:03
door Spookeend
opgeven is altijd een optie, je kunt het ook "upgraden" noemen, lol
ik weet echter uit ervaring dat het weer gaat kriebelen......
en dan koop je weer iets van een ander waar je je eigen ding van maakt, en juist dat duurt erg lang.... (ik ben er ook nog niet helemaal...)
dit kan alleen maar klepseal of zuigerveer zijn of een losse kop, maar goed, dat zal wel niet...
Lekt die draadbus niet?
Tip uit de brommer scene.... draai alle zuigerveren een halve slag. Klinkt lullig stom, maar werkt soms gewoon, dan zitten opeens alle groeven niet meer bij elkaar in buurt.
Anders gewoon van een ander oud goed blokkie een kant afhalen en monteren, en dan weer checken, desnoods met kop en al.
Geplaatst: di 29 mar, 2016 01:01
door DucKKnutsel
Zat dat lek niet bij die slechte draad bus van je bougie. Ook moet het blok volgens mij wel warm zijn geweest om goed de compressie te meten. zelf al eens een scheurtje gehad tussen klep en bougie
Geplaatst: di 29 mar, 2016 09:18
door André Post
Is die gehoonde cilinder al ingesleten?
Anders heb je natuurlijk nog wat lage compressie.