Koplamp probleempjes
-
- Heavy user
- Berichten: 3072
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Koplamp probleempjes
Ik heb op een auto die chromen koplampen gemonteerd. Dat was in 2003.
In tussentijd heb ik er 1 moeten vervangen omdat er bobbels ontstonden maar de nieuwe doet het al weer jaaaaren zonder problemen.
Het is halogeen en de reflectoren zijn dus uit 2003 en niks bijzonders aan te zien.
Merk Valeo.
In tussentijd heb ik er 1 moeten vervangen omdat er bobbels ontstonden maar de nieuwe doet het al weer jaaaaren zonder problemen.
Het is halogeen en de reflectoren zijn dus uit 2003 en niks bijzonders aan te zien.
Merk Valeo.
- toon beekers
- Gebruiker
- Berichten: 112
- Lid geworden op: zo 23 dec, 2012 10:22
- Locatie: Geldrop
- Contacteer:
Re: Koplamp probleempjes
Heb je dit probleem ook bij kunststof in kleur gespoten koplampen ?
Méhari 1973 vert tibesti, mooi groen.
2cv6 special 1981 Chic.
2cv6 special 1981 Chic.
Re: Koplamp probleempjes
Ik bedacht me: is er voor H4 lampen een alternatief in led verlichting? Die zal minder heet worden zodat de koplampen niet gaan bubbelen.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Koplamp probleempjes
Ik vond dit, maar daar ben je er niet mee denk ik, je hebt ook adapters en trafo nodig geloof ik, maar er is een topic hierover
https://www.wish.com/product/5ccbd24816 ... PwEALw_wcB
viewtopic.php?f=20&t=15985
Ik heb een paar helemooieH4 kitcar lampen liggen maar die passen niet goed op de lampenboom omdat de eenden koplampen een holte aan de onderzijde hebben. Ik ga nu van een set oude lampen deze holle plaatjes overzetten
https://www.wish.com/product/5ccbd24816 ... PwEALw_wcB
viewtopic.php?f=20&t=15985
Ik heb een paar helemooieH4 kitcar lampen liggen maar die passen niet goed op de lampenboom omdat de eenden koplampen een holte aan de onderzijde hebben. Ik ga nu van een set oude lampen deze holle plaatjes overzetten
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
Koplamp probleempjes
Dat krijg je wanneer je geel licht tijdens apk steeds vervangen wordt door wit licht....

kVond ook nog drie bobines. Heb jaren geleden flink getobd om goed werkende bobine te vinden. Zelfs nieuwe werkte niet altijd goed.

kVond ook nog drie bobines. Heb jaren geleden flink getobd om goed werkende bobine te vinden. Zelfs nieuwe werkte niet altijd goed.
-
- Heavy user
- Berichten: 3072
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Koplamp probleempjes
Waarom vervangen ze die lampen steeds?
Re: Koplamp probleempjes
Niet bij eendenboer gedaan maar bij Citroendealer. Te weinig licht voor apk goedkeuring en dan wordt de gele verlichting steeds vervangen door witte. De gele slingeren eoor de auto en dan koop ik tijdens citromobile steeds nieuw geel licht.
Vanaf nu apk’s alleen nog maar bij de eendenboer. Is bovendien maar eens in de 2 jr.
Vanaf nu apk’s alleen nog maar bij de eendenboer. Is bovendien maar eens in de 2 jr.
Koplamp probleempjes
Wat led betreft moet het toch mogelijk zijn om een ledlamp te hebben met H4 aansluiting?
Ik lees me in en zie dat ik problemen uit het verleden heb te danken aan H4 licht. Zoals het afbladderen van het chrome van de koplampen maar ook dat je lichtschakelaar te heet kan worden. Vandaar dat ik die ooit letterlijk rokend heb gehad. Gewoon H4 licht is dus geen optie omdat het binnen een jaar mn chromen koplampen dan weer gaat slopen.
Kortom, mn ideale gele verlichting bestaat niet:
- H4: werkt prima met kapje van geel glas. Geeft veel licht. Wordt heel heet en molt je koplampen gegarandeerd (duur grapje) en mogelijk je lichtschakelaar.
- Duplo: Minder licht. Geel licht werkt niet omdat gele verf van bolletje verdwijnt en op je reflectoren slaat met als gevolg doffe reflectoren. Moet op zoek naar Duplo lamp met geel glas en niet geel geverfd glas.
Valeo verkoopt alleen complete set in H4 en niet in Duplo. Circa 130 euro. Losse Duplo reflectoren van Valeo zijn 99 euro... Een complete Duploset van Valeo bestaat dus niet (reflectoren + behuizing). Bij de losse Duplo reflectoren staat: beperkt leverbaar. Blijkbaar doet Valeo de Duplo reflectoren er uit.
Ik lees me in en zie dat ik problemen uit het verleden heb te danken aan H4 licht. Zoals het afbladderen van het chrome van de koplampen maar ook dat je lichtschakelaar te heet kan worden. Vandaar dat ik die ooit letterlijk rokend heb gehad. Gewoon H4 licht is dus geen optie omdat het binnen een jaar mn chromen koplampen dan weer gaat slopen.
Kortom, mn ideale gele verlichting bestaat niet:
- H4: werkt prima met kapje van geel glas. Geeft veel licht. Wordt heel heet en molt je koplampen gegarandeerd (duur grapje) en mogelijk je lichtschakelaar.
- Duplo: Minder licht. Geel licht werkt niet omdat gele verf van bolletje verdwijnt en op je reflectoren slaat met als gevolg doffe reflectoren. Moet op zoek naar Duplo lamp met geel glas en niet geel geverfd glas.
Valeo verkoopt alleen complete set in H4 en niet in Duplo. Circa 130 euro. Losse Duplo reflectoren van Valeo zijn 99 euro... Een complete Duploset van Valeo bestaat dus niet (reflectoren + behuizing). Bij de losse Duplo reflectoren staat: beperkt leverbaar. Blijkbaar doet Valeo de Duplo reflectoren er uit.
Re: Koplamp probleempjes
In een ander topic geconstateerd dat de laatste 2CV6 Clubs in Levallois van de band rolde met rode, ronde koplampen.
Nu komt ik in webshops plastic koplampen tegen die je zelf in de juiste kleur moet spuiten. Was dat destijds ook zo of waren die koplampen door en door rood (net als volgens mij de vierkante)?
Nu komt ik in webshops plastic koplampen tegen die je zelf in de juiste kleur moet spuiten. Was dat destijds ook zo of waren die koplampen door en door rood (net als volgens mij de vierkante)?
Re: Koplamp probleempjes
Ja, volgens mij waren ze vol in kleur.
En zoals rood plastic betaamt werdt het snel vaal en bijna wit....
onder druk wordt alles vloeibaar
Re: Koplamp probleempjes
Vandaar dat mijn vierkante lampen destijds rood geverfd waren.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Koplamp probleempjes
Ik verbaas me over je berichten. Geval jaren chrome koplampbehuizingen met H4 reflectors en 0 problemen.
Die oververhitting van de schakelaar is op te lossen met een relais. Ook bij Duplo aan te raden. Citroën nam weinig marge. Ook mijn GSA om die reden omgebouwd met relais.
En H4 met zo'n gele overzetfitting worden hier ook gewoon goedgekeurd. Afkeur is bij de goedkopere lampen ivm slecht beeld H4 en zwakker lichtbeeld door slechte H4.
Die oververhitting van de schakelaar is op te lossen met een relais. Ook bij Duplo aan te raden. Citroën nam weinig marge. Ook mijn GSA om die reden omgebouwd met relais.
En H4 met zo'n gele overzetfitting worden hier ook gewoon goedgekeurd. Afkeur is bij de goedkopere lampen ivm slecht beeld H4 en zwakker lichtbeeld door slechte H4.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Re: Koplamp probleempjes
Verklaart dat dan ook waarom een van de draaden in de koplamp steun echt helemaal door gesmolten was.

Wat voor relais bouw je dan waar in?
Bij de zekeringen er bij of zo?
onder druk wordt alles vloeibaar
Re: Koplamp probleempjes
Dat is ook mijn vraag want ik snap weinig tot niks van elektriciteit. Wil al jaren een usb lader en een kachelaanjager lijkt me ook handig. Maar snap er niks van.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Koplamp probleempjes
Gesmolten draden koplampsteun klinkt als slijtage van de kabel en zodoende kortsluiting.
Een relais zorgt er voor dat de grote stroom voor electrische componenten of lampen direct via de accu lopen. Een relais is niet meer als een electrische schakelaar. Deze zet je tussen de originele kabels en de stroom leverende kabel trek je direct vanaf de accu. Hier kun je dan een dikkere voor nemen die meer stroom kan verwerken. Je lichtschakelaar hoeft dan alleen een kleine spanning te leveren om de electrische schakeling in het relais om te zetten.
Op internet is vast een meer gedetailleerde uitleg over relais te vinden.
Een relais zorgt er voor dat de grote stroom voor electrische componenten of lampen direct via de accu lopen. Een relais is niet meer als een electrische schakelaar. Deze zet je tussen de originele kabels en de stroom leverende kabel trek je direct vanaf de accu. Hier kun je dan een dikkere voor nemen die meer stroom kan verwerken. Je lichtschakelaar hoeft dan alleen een kleine spanning te leveren om de electrische schakeling in het relais om te zetten.
Op internet is vast een meer gedetailleerde uitleg over relais te vinden.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!