Motor loopt waardeloos……..
Re: Motor loopt waardeloos……..
Hallo chris54,
Heel erg bedankt voor het aanbod maar ik heb ook een ultrasoon en heb de carburateur uiteraard ook daar in behandeld. Ben nu bezig om het spruitstuk opnieuw op de koppen te monteren waarbij ik de kopbouten even losdraai zodat deze weer exact op het spruitstuk aansluiten. Ik had het vermoeden dat dat niet nauwkeurig gebeurd was. Ik zag wat vocht bij de linker aansluiting.
Ook heb ik het acceleratieinlaatkogelventiel weer goed gangbaar gekregen.
Zodra er weer nieuwe ontwikkelingen zijn meld ik me!
Heel erg bedankt voor het aanbod maar ik heb ook een ultrasoon en heb de carburateur uiteraard ook daar in behandeld. Ben nu bezig om het spruitstuk opnieuw op de koppen te monteren waarbij ik de kopbouten even losdraai zodat deze weer exact op het spruitstuk aansluiten. Ik had het vermoeden dat dat niet nauwkeurig gebeurd was. Ik zag wat vocht bij de linker aansluiting.
Ook heb ik het acceleratieinlaatkogelventiel weer goed gangbaar gekregen.
Zodra er weer nieuwe ontwikkelingen zijn meld ik me!
Re: Motor loopt waardeloos……..
Spruitstuk weer gemonteerd. Bleek inderdaad dat de linker inlaat niet echt mooi op de kop aansloot. Minimaal maar niet naar mijn zin. Zit weer goed. Wat mij nu opvalt na een paar dagen stilstand dat de voet van de carburateur en de bovenkant van het spruitstuk “nat” is. Toch een vlotter die niet goed werkt…….? Hoe stel je een vlotter af van een enkeltraps. Nog nooit gedaan en ik vind nergens een goede omschrijving.
Gr Jaep.
Gr Jaep.
Re: Motor loopt waardeloos……..
Klemmende vlotternaald of het zeefje deels verstopt in de banjobout van ingang benzine.
Wellicht ook compressie meten omdat de kleppen niet hydraulisch zijn.
Met een stroboscoop kun je evtl zien of de vonk regelmatig is.
Wellicht ook compressie meten omdat de kleppen niet hydraulisch zijn.
Met een stroboscoop kun je evtl zien of de vonk regelmatig is.
Re: Motor loopt waardeloos……..
Gewatte,
vlotternaald vaak gecontroleerd en getest en was goed (en nieuw). Kleppen staan goed maar ik heb de compressie niet getest omdat het een gereviseerd blok betreft. Ik vermoed dat het niveau te hoog staat. Maar ik kan nergens gegevens vinden hoe ik de vlotter van een 34pics carburateur moet stellen. Deze opmerking ben ik al vaker tegen gekomen op het forum. Het gaat steeds over de twee traps carburateur. Heb jij een handleiding “stellen van de vlotter voor een enkel traps carburateur “?
Zou geweldig zijn.
Gr Jaep
vlotternaald vaak gecontroleerd en getest en was goed (en nieuw). Kleppen staan goed maar ik heb de compressie niet getest omdat het een gereviseerd blok betreft. Ik vermoed dat het niveau te hoog staat. Maar ik kan nergens gegevens vinden hoe ik de vlotter van een 34pics carburateur moet stellen. Deze opmerking ben ik al vaker tegen gekomen op het forum. Het gaat steeds over de twee traps carburateur. Heb jij een handleiding “stellen van de vlotter voor een enkel traps carburateur “?
Zou geweldig zijn.
Gr Jaep
Re: Motor loopt waardeloos……..
Je kunt de vlotternaald lager stellen door een of meer extra koperen ringen te monteren.
diverse Citroens, wat anders.
Re: Motor loopt waardeloos……..
AZL57, ga ik proberen! Bedankt!
Gr Jaep.
Gr Jaep.
Re: Motor loopt waardeloos……..
Ik heb een werkplaatshandboek waarin alle carburateurs staan vermeld, maar bij het afstellen van het vlotterniveau gaat het in het algemeen over het afstellen, met een afbeelding van een twee traps carb. Dus ik neem aan dat er geen verschil inzit.Jaep schreef: ↑za 13 aug, 2022 19:34 Gewatte,
vlotternaald vaak gecontroleerd en getest en was goed (en nieuw). Kleppen staan goed maar ik heb de compressie niet getest omdat het een gereviseerd blok betreft. Ik vermoed dat het niveau te hoog staat. Maar ik kan nergens gegevens vinden hoe ik de vlotter van een 34pics carburateur moet stellen. Deze opmerking ben ik al vaker tegen gekomen op het forum. Het gaat steeds over de twee traps carburateur. Heb jij een handleiding “stellen van de vlotter voor een enkel traps carburateur “?
Zou geweldig zijn.
Gr Jaep
Als je me een PM kunt sturen met jouw e mailadres , wil ik het werkplaatshandboek ( typen vanaf 1963) in PDF wel naar jou toesturen. Er staat meer nuttige informatie in.
Re: Motor loopt waardeloos……..
Geert,
Ik ben een “beginner” tenslotte en weet niet wat een PM is…………. Hoe doe je dat?
Gr Jaep.
Ik ben een “beginner” tenslotte en weet niet wat een PM is…………. Hoe doe je dat?
Gr Jaep.
Re: Motor loopt waardeloos……..
Onder mijn naam staat een ballonetje, met : contacteer , als je daarop klikt kun je me een privé berichtje sturen.
Laatst gewijzigd door Geert op zo 14 aug, 2022 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Motor loopt waardeloos……..
Geert
Veelvuldig poster
[*][*][*][*]
Berichten: 1519
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47
Contacteer: HIER!!!
Veelvuldig poster
[*][*][*][*]
Berichten: 1519
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47
Contacteer: HIER!!!
Re: Motor loopt waardeloos……..
Sorry, ik heb het ontdekt!
Gr Jaep.
Gr Jaep.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Motor loopt waardeloos……..
Volgens het boek "How to restore Citroen 2cv" moet je de motor een minuut laten draaien, dan de deksel van de vlotterkamer er af nemen en de hoogte van het brandstofniveau ten opzichte van de bovenkant van de vlotterkamer inclusief pakking meten. Dit moet 25 mm zijn. Corrigeren kan door het lipje van de vlotter wat te verbuigen.
Schultenbräu das ist mein Bier !
Re: Motor loopt waardeloos……..
Volgens mij heeft een enkele carburateur geen lipje??
diverse Citroens, wat anders.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Motor loopt waardeloos……..
Dat ligt er aan wat jou definitie van een lipje is en wat mijn definitie van een lipje is.
De vlotter bestaat uit een drijver met daar aan vast iets wat vast komt te zitten aan het scharnierpunt van de vlotter. Dat iets noem ik een lipje. Je zou het ook een scharnier arm kunnen noemen.
(Ik heb mijn hele leven als technisch tekenaar gewerkt en het moeilijkste was altijd een naam verzinnen voor een onderdeel.)
Schultenbräu das ist mein Bier !