Plamuren
-
- Heavy user
-
- Heavy user
De kogel is door de kerk: er gaat gelast worden (plaatjes boven de voorruit). Het is de bedoeling dat ik thuis alles passend maak en het er op stage (waar MIG/MAG apparatuur aanwezig is) ingelast wordt. Echter, kan ik er gegalvaniseerde plaat van 1mm dik in lassen ? Ik weet dat de beschermlaag er op de plaatsen waar ik mijn laspuntjes zet er af moet omdat het anders verrekte slecht last 

Afblijven.
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
Vandaag even op stage gevraagd of ik daar aan m'n Eend mocht lassen. Dat mocht.
Vraag ik aan een collega of de lasapparaten ook dunnen plaat kunnen lassen (er wordt daar asociaal dik materiaal gelast, een dikte van 10mm is daar eerder regel dan uitzondering). Zijn reactie: "och, 2mm dikte moet wel lukken". Gtvrrr *$%#@ ! ! !
De lasdraad die ze daar gebruiken is minimaal 1mm dik. Misschien het apparaat op de aller- aller- allerlaagste stand zetten (zowel voor de draadtoevoer als het voltage) ? Of zal ik mijn toevlucht zoeken tot het TIG-lasapparaat dat er ook staat ?
Vraag ik aan een collega of de lasapparaten ook dunnen plaat kunnen lassen (er wordt daar asociaal dik materiaal gelast, een dikte van 10mm is daar eerder regel dan uitzondering). Zijn reactie: "och, 2mm dikte moet wel lukken". Gtvrrr *$%#@ ! ! !
De lasdraad die ze daar gebruiken is minimaal 1mm dik. Misschien het apparaat op de aller- aller- allerlaagste stand zetten (zowel voor de draadtoevoer als het voltage) ? Of zal ik mijn toevlucht zoeken tot het TIG-lasapparaat dat er ook staat ?
Afblijven.
-
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
Hoi
Als jij met een 1mm draad last moet je om die draad te smelten het apparaat op een hoger vermogen zetten als wanneer je .6mm draad hebt. het eendenblik is ongeveer .6 dik (vermoed ik) en smelt denk ik makkelijker als de 1mm draad, het word dus lastig hiermee (ik zeg niet dat het niet kan, ik heb eendeblik gelast met elektroden).
groet frank
Als jij met een 1mm draad last moet je om die draad te smelten het apparaat op een hoger vermogen zetten als wanneer je .6mm draad hebt. het eendenblik is ongeveer .6 dik (vermoed ik) en smelt denk ik makkelijker als de 1mm draad, het word dus lastig hiermee (ik zeg niet dat het niet kan, ik heb eendeblik gelast met elektroden).
groet frank
-
- Heavy user
Dan waag ik het er op (ik moet wel, het dunste draad wat ze hebben is 1mm). Als ik er gaten in brand, regel ik wel eens tukje 0,6 mm dik (ik heb veel technische familie).
Aanstaande vrijdag ga ik het proberen (dan ben ik vrij en kan/mag ik wat beunen).
(ik hou van haakjes)
Bedankt voor je adviezen en uitleg !
Aanstaande vrijdag ga ik het proberen (dan ben ik vrij en kan/mag ik wat beunen).
(ik hou van haakjes)
Bedankt voor je adviezen en uitleg !
Afblijven.
Ik las met 0.8 dik draad en plaat uit het dak van een fiat panda. Af en toe knal ik er een gaatje in
Dat los ik op door een stuk messing achter het gat te klemmen, of door iemand vast te laten houden, en dan de lastoorts erop te houden. Zo las je gaatjes tot een milimeter of 8 doorsnee heel gemakkelijk dicht.
Ik gebruik dit toestel, is gemakkelijk, want hij werkt op 230 volt

Ik gebruik dit toestel, is gemakkelijk, want hij werkt op 230 volt