Pagina 3 van 8

Geplaatst: ma 31 okt, 2005 18:11
door Punky
Is goed, wil wel eens zien waar we over praten. :lol:

Geplaatst: ma 31 okt, 2005 23:54
door backfire
beginfoto

Afbeelding: Afbeelding[/img]

Geplaatst: di 1 nov, 2005 00:38
door Punky
Ziet er interessant uit. :wink: Wat komt er voor versnellingsbak op?

Geplaatst: di 1 nov, 2005 10:46
door backfire
Geen, ben nog steeds op zoek naar kroon en pignon tandwiel van dyane, maar is moeilijk aan te komen. Dus de normale 2cv bak, tezamen met 165 R15 banden is dit voldoende voor een top van +/- 140. Maar gaat er mij om dat ie bij 110 lekker toert ;)

Geplaatst: di 1 nov, 2005 17:51
door Lelijke Eend
Hoe heb jij alles zo mooi schoon gekregen ? :shock:

Geplaatst: di 1 nov, 2005 18:16
door backfire
Nou op een wel heel speciale manier, niet voor een ieder bereikbaar. Alles is gestraald met een meel-straal apparaat. Zit een soort meel/zout korrel en samen met water en een 6 bar straal je daar alles mee schoon. Mooie er van is dat je niets van het materiaal zelf haalt, alleen het weer en vuil. Daarna nog goed gespoelt met peut en ontvet met wasbenzine. Vervolgens het hele spulletje gepsoten met motip velgenspray. Overigens wat je ziet met die bronskleurige bak is de velgenspray nadat deze warm is geweest.

Geplaatst: di 1 nov, 2005 18:38
door backfire
Afbeelding

Zo zie je het resultaat beter, nadat ik hem in Motip gespoten heb.[/img]

Geplaatst: di 1 nov, 2005 18:43
door backfire
En hier ze je de 2cv oliekoeler gemonteerd op visa motor en beplating (wel aangepast natuurlijk)

Afbeelding

Geplaatst: di 1 nov, 2005 18:57
door backfire
Kijk en naar zoiets zijn we nog op zoek, kroon en pignon van dyane

Afbeelding

Geplaatst: di 1 nov, 2005 19:50
door Ramon
als we het weer hebben over de gewone turbo tube: is het niet handig om aan het eind van je buis een versmalling te maken zodat de lucht wat harder in je luchtfilter blaast???

Geplaatst: di 1 nov, 2005 20:14
door Lelijke Eend
backfire schreef:Nou op een wel heel speciale manier, niet voor een ieder bereikbaar. Alles is gestraald met een meel-straal apparaat. Zit een soort meel/zout korrel en samen met water en een 6 bar straal je daar alles mee schoon. Mooie er van is dat je niets van het materiaal zelf haalt, alleen het weer en vuil. Daarna nog goed gespoelt met peut en ontvet met wasbenzine. Vervolgens het hele spulletje gepsoten met motip velgenspray. Overigens wat je ziet met die bronskleurige bak is de velgenspray nadat deze warm is geweest.
Kost dat stralen ? Ik zoek even alle mogelijkheden af ;)

Geplaatst: di 1 nov, 2005 20:33
door backfire
is bij ons op het werk en wordt niet in opdracht gedaan, gelukkig mag ik er prive gebruik van maken, maar is behoorlijk smerig en natte klus

Geplaatst: di 1 nov, 2005 21:00
door rusty
nice job !!! ziet er echt goed uit!! ben erg benieuwd hoe het eindresultaat wordt! en wat de prestaties zijn natuurlijk! stuur eens een PM naar Michiel van Ginkel die heeft pas de bak van z'n dyane kapot gehad, er is toen een andere ingezet door??? misschien zijn de kroon en pignon nog bruikbaar.

iig veel succes met het voltooien van het project!

greetz Rusty

Geplaatst: di 1 nov, 2005 22:17
door SanMar
Is voorzichtig zandstralen misschien een alternatief? Of is dat juist te agressief?

Geplaatst: di 1 nov, 2005 23:45
door backfire
Zandstralen kan wel, je hebt daar zeer verschillende soorten in, wordt ook gebruikt om motor frames te stralen. Zekers geen grid!

Ze stralen tegenwoordig ook met kunstofkorrels, blijkt ook goed te gaan.

Wel heel belangrijk is het dan om alle gaten en pasvlakken te beschermen. En een straler te vinden die ook plaatwerk straalt (is toch delicaat werkje)