chassis origineel?
Vervolg: heb een mailtje gestuurd naar Citroen NL met het bewuste probleem: in hun antwoord schrijven ze dat bij navraag bij collega's er een serie 2cv's te zijn geweest waarbij het chassisnummer naast de passagiersstoel is ingeslagen. verder zeggen ze "het heeft verder geen gevolgen en ook schijnt de RDW op de hoogte te zijn van dit verschijnsel. Belangrijk is dat het nummer overeenkomt met het kenteken."
Ben benieuwd wat het RDW nu precies hanteert, is er een RDW-medewerker die een 2cv rijdt?
Rob, Oss.
Ben benieuwd wat het RDW nu precies hanteert, is er een RDW-medewerker die een 2cv rijdt?
Rob, Oss.
jelle is stapel op tilly2
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Mijn ervaring als keurmeester is dat ambtenaren niet denken,maar uitvoeren wat er staat,dus als er op het kenteken staat,chassisnummer
ingeslagen op de rechterbalk zullen ze alleen daar kijken en als ze het daar
niet aantreffen wordt er geen auto gekeurd.Dus het moet kloppen met wat
er op het kenteken staat.
ingeslagen op de rechterbalk zullen ze alleen daar kijken en als ze het daar
niet aantreffen wordt er geen auto gekeurd.Dus het moet kloppen met wat
er op het kenteken staat.
Hm, bij mij is het nieuwe chassisnummer opnieuw ingeslagen in het rechter achterpootje, ONDER de auto dus... Gek hé?
Maar idd, het chassisnummer MOET staan op de plek die in het kenteken is aangegeven. De apk-keurmeester hoeft alleen te controleren of het er staat, niet of het origineel is ingeslagen. Maar het lijkt mij, als het chassisnummer naast de rechterstoel is ingeslagen, dat het toch op de goede plek staat?
Jasper
Maar idd, het chassisnummer MOET staan op de plek die in het kenteken is aangegeven. De apk-keurmeester hoeft alleen te controleren of het er staat, niet of het origineel is ingeslagen. Maar het lijkt mij, als het chassisnummer naast de rechterstoel is ingeslagen, dat het toch op de goede plek staat?
Jasper
Citroën Dyane 6 confort (1971), Dyane 4 luxe (1974)
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
maar als ik het goed begrijp: als vorige eigenaren aan de auto (lees chassis) gerommelt hebben, door bijv. een gebruikt chassis te plaatsen en opnieuw een stripje chassisnummer erop lassen, heb je niks aan een nieuw rdw goedgekeurd chassis met certificaat omdat je oude chassis al niet meer origineel was??
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Klopt, je hebt dan een omgekatte auto!de nachtmerrie van de kitcar bouwerbartje2212 schreef:maar als ik het goed begrijp: als vorige eigenaren aan de auto (lees chassis) gerommelt hebben, door bijv. een gebruikt chassis te plaatsen en opnieuw een stripje chassisnummer erop lassen, heb je niks aan een nieuw rdw goedgekeurd chassis met certificaat omdat je oude chassis al niet meer origineel was??
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
de enige manier is dan: een oude brakke 2cv aanschaffen waarvan het kenteken, chassis+nummer en carrosserie plaatje origeneel zijn; nieuw rdw gecert. chassis kopen en hele handel van illegale eend erop bouwen en dan nummer van de ouwe brakke laten inslaan.
lastig allemaal. maar dan is het ook weer een andere auto.
lastig allemaal. maar dan is het ook weer een andere auto.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
En zo doe je dat ook met een kitcar....bartje2212 schreef:de enige manier is dan: een oude brakke 2cv aanschaffen waarvan het kenteken, chassis+nummer en carrosserie plaatje origeneel zijn; nieuw rdw gecert. chassis kopen en hele handel van illegale eend erop bouwen en dan nummer van de ouwe brakke laten inslaan.
lastig allemaal. maar dan is het ook weer een andere auto.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Bij mij hebben ze hem ook onderop mijn chassis ingeslagen. Was daar ook niet zo blij mee. Ik wilde hem zelf onder de voorbank, maar daar was de keurmeester het niet mee eens. Plaat zou daar te dun zijn. Zit er nu net aan de onderkant dezelfde soort plaat en gaat het daar wel goed. Mafkezen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!