Pagina 3 van 4
Geplaatst: vr 24 nov, 2006 21:48
door tilly2
Vervolg: heb een mailtje gestuurd naar Citroen NL met het bewuste probleem: in hun antwoord schrijven ze dat bij navraag bij collega's er een serie 2cv's te zijn geweest waarbij het chassisnummer naast de passagiersstoel is ingeslagen. verder zeggen ze "het heeft verder geen gevolgen en ook schijnt de RDW op de hoogte te zijn van dit verschijnsel. Belangrijk is dat het nummer overeenkomt met het kenteken."
Ben benieuwd wat het RDW nu precies hanteert, is er een RDW-medewerker die een 2cv rijdt?
Rob, Oss.
Geplaatst: za 25 nov, 2006 07:39
door Gerard2cv
Mijn ervaring als keurmeester is dat ambtenaren niet denken,maar uitvoeren wat er staat,dus als er op het kenteken staat,chassisnummer
ingeslagen op de rechterbalk zullen ze alleen daar kijken en als ze het daar
niet aantreffen wordt er geen auto gekeurd.Dus het moet kloppen met wat
er op het kenteken staat.
Geplaatst: za 25 nov, 2006 10:46
door backfire
yep het moet zo wie zo kloppen met t kenteken. Ik kreeg gisteren te horen van rdw keurmeester dat herinslag bijvoorbeeld meestal gedaan wordt op de voorste tussenbalk van het chassis. Daar komen ze makkelijk bij en het blijft ook goed behouden.
Geplaatst: za 25 nov, 2006 16:54
door tilly2
Dacht ik ook, hoor. Het mooie is dat ik de auto gekocht heb deze zomer met nieuwe APK (MET steekproef!), dus er hebben twee (lees TWEE) mensen met verstand van zaken naar gekeken, en de auto is goedgekeurd. De naam van de RDW-keurmeester staat ook op het APK rapport!!
Rob.
Geplaatst: za 25 nov, 2006 16:56
door tilly2
Vervolg: lees nu beter door de reactie van backfire: de tussenbalk is natuurlijk wel onder de motorkap, alleen niet op de rechtse balk....
Zal straks eens ff kijken naar die tussenbalk, die ligt tussen het kooitje en de versnellingsbak neem ik aan?
Rob.
Geplaatst: do 11 jan, 2007 12:46
door Jaspersch
Hm, bij mij is het nieuwe chassisnummer opnieuw ingeslagen in het rechter achterpootje, ONDER de auto dus... Gek hé?
Maar idd, het chassisnummer MOET staan op de plek die in het kenteken is aangegeven. De apk-keurmeester hoeft alleen te controleren of het er staat, niet of het origineel is ingeslagen. Maar het lijkt mij, als het chassisnummer naast de rechterstoel is ingeslagen, dat het toch op de goede plek staat?
Jasper
Geplaatst: do 11 jan, 2007 14:26
door bartje2212
maar als ik het goed begrijp: als vorige eigenaren aan de auto (lees chassis) gerommelt hebben, door bijv. een gebruikt chassis te plaatsen en opnieuw een stripje chassisnummer erop lassen, heb je niks aan een nieuw rdw goedgekeurd chassis met certificaat omdat je oude chassis al niet meer origineel was??
Geplaatst: do 11 jan, 2007 14:27
door bartje2212
ik bedoel: eens illegaal wordt niet meer legaal, toch?
Geplaatst: do 11 jan, 2007 15:37
door leo top
bartje2212 schreef:maar als ik het goed begrijp: als vorige eigenaren aan de auto (lees chassis) gerommelt hebben, door bijv. een gebruikt chassis te plaatsen en opnieuw een stripje chassisnummer erop lassen, heb je niks aan een nieuw rdw goedgekeurd chassis met certificaat omdat je oude chassis al niet meer origineel was??
Klopt, je hebt dan een omgekatte auto!
de nachtmerrie van de kitcar bouwer
Geplaatst: do 11 jan, 2007 17:01
door bartje2212
de enige manier is dan: een oude brakke 2cv aanschaffen waarvan het kenteken, chassis+nummer en carrosserie plaatje origeneel zijn; nieuw rdw gecert. chassis kopen en hele handel van illegale eend erop bouwen en dan nummer van de ouwe brakke laten inslaan.
lastig allemaal. maar dan is het ook weer een andere auto.
Geplaatst: do 11 jan, 2007 19:57
door leo top
bartje2212 schreef:de enige manier is dan: een oude brakke 2cv aanschaffen waarvan het kenteken, chassis+nummer en carrosserie plaatje origeneel zijn; nieuw rdw gecert. chassis kopen en hele handel van illegale eend erop bouwen en dan nummer van de ouwe brakke laten inslaan.
lastig allemaal. maar dan is het ook weer een andere auto.
En zo doe je dat ook met een kitcar....
Geplaatst: do 11 jan, 2007 21:17
door Michiel van G.
Geplaatst: do 11 jan, 2007 21:53
door leo top
mag alleen van een Dyane onderstel?
Geplaatst: do 11 jan, 2007 22:01
door Michiel van G.
als de kit uit een dyane koets, met deuren motorkap etc bestaat uiteraard wél
Geplaatst: do 11 jan, 2007 23:44
door Punky
Bij mij hebben ze hem ook onderop mijn chassis ingeslagen. Was daar ook niet zo blij mee. Ik wilde hem zelf onder de voorbank, maar daar was de keurmeester het niet mee eens. Plaat zou daar te dun zijn. Zit er nu net aan de onderkant dezelfde soort plaat en gaat het daar wel goed. Mafkezen.