Pagina 3 van 3
Geplaatst: wo 7 dec, 2005 21:58
door André Post
Frank Munneke schreef:Hoi
Volgens mij heb je een balanspijpje nodig tussen beide uitlaten, anders verlies je behoorlijk vermogen met 2 uitlaten.
groet frank
Er zit toch een balanspijp op het spruitstuk.
Geplaatst: wo 7 dec, 2005 22:08
door backfire
met een balanspijp heb je meer koppel in de lage toeren en zonder alleen in de hoge toeren.
Daarom dat zij bij motorfietsen balanspijpen toepassen om zo over een zo groot mogelijk berijk koppel te hebben.
Oude Honda's hebben ook 4 in 4 en daar komt het vermogen pas los boven de 7000 toeren, daaronder zijn ze zo mak als een lammetje.
Voor het rijden zou ik ook een balanspijp maken in de eend, puur omdat het dan lekkerder rijd, top rijden doe je toch niet elke dag.
Geplaatst: wo 7 dec, 2005 23:00
door Punky
André Post schreef:Frank Munneke schreef:Hoi
Volgens mij heb je een balanspijpje nodig tussen beide uitlaten, anders verlies je behoorlijk vermogen met 2 uitlaten.
groet frank
Er zit toch een balanspijp op het spruitstuk.
Ik heb ook eens gehoord dat de eerste demper hier ook aan bijdraagt.
Geplaatst: vr 23 dec, 2005 17:34
door Dr. Deuce
balanspijp laten zitten en de 1e demper laten zitten, dan loopt ie het beste. Kijk maar eens hoe beroerd die aangepaste Lomaxen soms lopen.. Je kan in de 1e demper aan de rechterzijde ook een uitgang maken en zo dubbele pijpen creeeren: Vet geluid en geen/weinig verlies van vermogen.
Geplaatst: vr 23 dec, 2005 20:24
door Aloha Beach Cruiser
mr. deuce, praten we hier over een standaard 2cv moter?
Geplaatst: za 24 dec, 2005 11:50
door Gast
eh ja, maar ook bij bigbore heb je dezelfde problemen....
Geplaatst: za 24 dec, 2005 14:55
door Green-Duckman
Als je een extra uitgang aan de andere kant maakt van de eerste demper gaat dan ook het demping vermogen omlaag?????
Dat zou dus een mooie oplossing zijn want ik rijd nu ff rond zonder 2de demper maar maakt teveel herrie!!
Mijn idee is om dan de orginele eerste demper aan te passen (extra gat maken aan andere kant) zodat ik aan elke kant van de eend een side pipe komt met een orginele sigaar er in gelast!! zodat er toch iets minder geluid uit komt dan nu zonder 2de demper!!
Maar ut mooiste lijkt mij nog om een klep er in te maken om hem te kunnen wisselen tussen
een vet bruut geluid en normaal om naar frankrijk te rijden!!
Gaat toch nog ff kijken of dat te realiseren is!!
Geplaatst: za 24 dec, 2005 17:08
door Aloha Beach Cruiser
Als je een extra uitgang aan de andere kant maakt van de eerste demper gaat dan ook het demping vermogen omlaag?????
als je een extra uitgang maakt zou je iets minder tegendruk hebben maar ik denk dat het niet verkeerd is, omdat dan de uitlaat pijpen van bijde cilinders theoretisch even lang zijn...