dakje lekt bij ruit

Alles in, over, rond en op de koets.
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » di 2 mei, 2006 22:35

Ik heb met mijn nieuwe GGZ dakje hetzelfde boven de voorruit. En ik heb daar weldegelijk een alu strip met rubber rand zitten. ik voelde het er al langs tochten en toen het van de week regende kwam er zoals verwacht water door naar binnen. Grrrr. :evil:
Zou een extra rubber flap helpen? En waar moet die dan op? Op het andere rubber of juist aan de voorste dakrand? Heeft iemand daar ervaring mee?
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » di 2 mei, 2006 22:37

Tis maar een reepje rubber (over de hele breedte van de strip) dat maar een cm naar voren uitsteekt, kan weinig verkeerd gaan bij het sluiten van je dak. Kan wel dat die strip pleitos is. Er staan vast 1000 foto's van eenden met open dakje op het www, effe googlen of zo, zie je zo hoe hij hoort. Kijk eens waar dat water precies naar binnen komt?

@Hanzzl: misschien een soort tochtstrip onderop de voortse balk van je dakje plakken? Die dan tegen dat rubber drukt? [wilde suggestie-mode off]
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

elmo87
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door elmo87 » di 2 mei, 2006 22:54

Ja heb er gister niet echt goed naar gekeken en vanmiddag was het al weer droog. Maar de binnenkant, dus het doek zeg maar, was ook zichtbaar nat. Het ging om een streep van enkele centimeters (3/4).

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » di 2 mei, 2006 23:00

the Nosepicker schreef: @Hanzzl: misschien een soort tochtstrip onderop de voortse balk van je dakje plakken? Die dan tegen dat rubber drukt? [wilde suggestie-mode off]
Ja, aan zo iets zit ik ook te denken. Maar misschien is op citromobile een leuke oplossing te vinden. Al is het maar een losse rubber strip die er alleen tussen zit als het dak dicht gaat. Als dat de boel afsluit ben ik tevreden.
Eens kijken of de originele alu randjes soms rubber stripjes hebben van verschillende diktes...
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Plaats reactie